Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Filezilla ziet mijn andere partities niet  (gelezen 698 keer)

Offline satshow

  • Lid
Filezilla ziet mijn andere partities niet
« Gepost op: 2009/08/20, 18:26:02 »
Ik heb filezilla geinstalleerd voor te gebruiken voor het beheren van mijn websites, deze ziet echter mijn andere partities niet op mijn pc.
Heb namelijk vista, ubuntu 9.0.4, kubuntu 9,10 en een datapartitie.
Iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen of heeft iemand anders een andere alternatief. Er dienen meerdere websites in opgeslagen te kunnen worden.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Filezilla ziet mijn andere partities niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/20, 19:16:33 »
Heb je die partities gekoppeld via /etc/fstab, of laat je die automatisch koppelen door erop te klikken in Nautilus?
In het eerste geval kan je er gewoon bij via de map waar je die partitie gekoppeld hebt.
Maar ik denk dat het wel het 2e geval zal zijn. Dan zou je er bij kunnen via de .gvfs map in je home map. De partities worden dan aan een map in die map gekoppeld.

Offline satshow

  • Lid
Re: Filezilla ziet mijn andere partities niet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/20, 23:15:57 »
Wel ik klik gewoon via locaties op die partities, ze zijn allebei zichtbaar op het bureaublad. Ik ga met filezilla naar de .gvfs map, ik zie daar echter niks in staan, ook niet als ik er via bestandsbeheer in kijk.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Filezilla ziet mijn andere partities niet
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/20, 23:36:33 »
Open in de bestandsbeheerder dan eens een andere partitie en laat dat venster open staan.
Zie je vanuit FileZilla nu wel een map staan in .gvfs?

Werkt dat niet, dan zou ik eens proberen om die partities te mounten via /etc/fstab.
Dan kan je er gewoon bij via /media/naam (of iets dergelijks). Dat werkt wel vanuit ieder programma.

Offline satshow

  • Lid
Re: Filezilla ziet mijn andere partities niet
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/21, 13:35:01 »
Als ik dat venster een andere partitie open maak, dan zie ik vanuit filezilla niets in die map
Overigens vanaf gnome commander kan ik wel alle partities ed benaderen, alleen de FTP in dat programma is enorm traag merk ik.

Zal straks eens zoeken hoe dat werkt mounten via /etc/fstab.