Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vandaag is het zover!!!!!!  (gelezen 3892 keer)

potter

  • Gast
Vandaag is het zover!!!!!!
« Gepost op: 2008/03/19, 11:04:15 »
Goedemorgen allemaal,

Nou vandaag is het dan zover. Ik ga een oude P2 350 boven van de zolder halen en proberen edubuntu erop te installeren voor mijn zoontje van 10. Mocht dit nou niet lukken, dan heb ik nog een oude box liggen van Suse 6.3 en istalleer ik er dat wel op. Hij draait nu geloof ik op windows Xp of 98, maar dat weet ik niet zeker want ik heb hem toch al zeker 4 jaar niet gebruikt, Even gelijk op de zolder tussen de rommel kijken of ik nog ergens een hubje heb zodat dat jochie ook gebruik kan maken van het internet of op z'n minst van een intern netwerkje, haha. 'k zou niet weten hoeveel ram erin zit maar dat zien we ook wel weer. Ach als hij er maar blij mee is en er iets van opsteekt en misschien wordt hij later wel een linux-expert bij uitstek, haha.

groeten,

Potter

Offline Bobbie

  • Lid
Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/19, 11:37:33 »
Jong  geleerd is oud gedaan en wanneer hij vragen heeft over z,n besturing kan hij terecht op het forum :)

Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/19, 12:10:29 »
Potter, zeker doen met die PC, als het niet lukt met edubuntu kan je nog xubuntu er op zetten. Mijn zoon is 20, die is Windows minded, die verandert niet meer. :(

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/19, 12:17:54 »
Citaat van: Gijsbert
Potter, zeker doen met die PC, als het niet lukt met edubuntu kan je nog xubuntu er op zetten. Mijn zoon is 20, die is Windows minded, die verandert niet meer. :(

Met vriendelijke groet,

Gijs
Dat vind ik wel erg pessimistisch....... ik was toch zeker al over de 45 toen ik met Ubuntu begon..... ;) Hoop doet leven, nietwaar?

Overigens is hier indertijd de tienjarige zoon flink in het verzet gegaan tegen Ubuntu..... ivm de spelletjes. Nou ja, hij kreeg z'n dualboot en een Playstation.
In de praktijk start XP zelden meer op en missen we nu na een jaar of twee nauwelijks meer iets.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Tom

  • Lid
Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/19, 12:35:26 »
Citaat van: laacque
Citaat van: Gijsbert
Potter, zeker doen met die PC, als het niet lukt met edubuntu kan je nog xubuntu er op zetten. Mijn zoon is 20, die is Windows minded, die verandert niet meer. :(

Met vriendelijke groet,

Gijs
Dat vind ik wel erg pessimistisch....... ik was toch zeker al over de 45 toen ik met Ubuntu begon..... ;) Hoop doet leven, nietwaar?

Overigens is hier indertijd de tienjarige zoon flink in het verzet gegaan tegen Ubuntu..... ivm de spelletjes. Nou ja, hij kreeg z'n dualboot en een Playstation.
In de praktijk start XP zelden meer op en missen we nu na een jaar of twee nauwelijks meer iets.
Ik was 61 jaar toen ik ubuntu ondekte (hoop doet leven).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Roel1963

  • Lid
Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/19, 12:35:31 »
Citaat van: potter
Ik ga een oude P2 350 boven van de zolder halen

*snip*

Hij draait nu geloof ik op windows Xp of 98, maar dat weet ik niet zeker want ik heb hem toch al zeker 4 jaar niet gebruikt
Vrijwel onmogelijk dat XP hierop heeft gedraaid.

Succes!

Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/19, 13:35:48 »
Mwah, 300mhz is het absolute minimum voor XP :P
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

B_Byte

  • Gast
Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/19, 13:59:55 »
Ik had XP ook draaien op een 333mhz machine deed het goed.
@Gijsbert: Tja ik was 21 toen ze mij(op mijn werk) hebben gebrainwashed met linux. Ik weet niet of hij veel spellen speelt, maar ja dan is xp gewoon fijner.

Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/19, 15:16:21 »
B_Byte, hij speelt twee spelletjes Maple Story en WoW. Ik heb al geprobeerd om Maple Story via Play on Linux te installeren, alleen als ik het spel opstart krijg ik een foutmelding. WoW heb ik nog niet geprobeerd. Als ik het voor elkaar krijg, moet het volgens mij beter lopen dan op Windows. Misschien krijg ik hem dan zover dat hij overstapt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline DivinGGoD

  • Lid
Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/19, 17:23:59 »
je kan wine ervoor gebruiken
World of warcraft doet het volgens de database ik geloof tot de laatste versie aan toe:
http://appdb.winehq.org/appview.php?iAppId=1922

en maplestory doet het volgnes mij ook via wine
http://appdb.winehq.org/appview.php?iAppId=2341

groeten,
divinggod

Offline kamelot

  • Lid
Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/19, 18:01:07 »
world of wacraft draaid perfect op ubuntu hij loopt beter of net zo goed als xp bij mij .
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/19, 18:54:17 »
DivinggoD en kamelot, ik ga maple story proberen te installeren met Wine, misschien gaat dat beter dan met Play on Linux. WoW ga ik ook eens installeren.
Zo nu stop ik ermee anders wordt het wel erg offtopic.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/19, 19:06:07 »
Maplestrory draait niet op wijn...
Gamegaurd error ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

potter

  • Gast
Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/20, 11:15:55 »
Voor die spelletjes heeft hij met de kerst een Playstation 2 gekregen, dus dat is het probleem niet. Het maakt hem volgens mij niet uit of hij met een windows-machine of een linux-machine werkt, aangezien hij hem voornamelijk gebruikt om te msn-en met z'n vriendjes. En daar is pidgin toch ook prima geschikt voor. Ik moet zelf nog wel ff uitzoeken hoe het werkt met een webcam, maar daar vind ik ook wel wat op. Op dit moment moet die P2-350 nog ff wachten want ik draai op dit moment zelf ook weer vanaf de live-cd omdat ik er nog een scsi-schijf (oude) bij aangesloten heb en dat geeft weer problemen. Volgens mij heeft het weer te maken met de jumperinstellingen, maar het kan ook zijn dat die schijf gewoon kadoek is. GParted herkent hem wel maar herkent het filesystem niet (zo'n zwart blokje ervoor). Dus maar weer ff uitvogelen hoe ik dit nou weer kan oplossen,

Offline kamelot

  • Lid
Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #14 Gepost op: 2008/03/20, 17:43:11 »
world of wacraft installatie moet je gewoon kopieren vanaf windows anders moet je uren updaten .

Kijk eens hier voor wow

https://help.ubuntu.com/community/WorldofWarcraft
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

potter

  • Gast
Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #15 Gepost op: 2008/03/21, 18:33:01 »
Ok, die schijf was dus gewoon kadoek. Ik heb het nog ff nagekeken, maar het is dus een P2-350 met 64 MbRam, 3 Gig hd. en een 32 Mb videokrt waarop dus gewoon GOED XP draait! Het is maar dat jullie het ff weten. Afijn, de installatie van de live cd lukt niet want hij blijft hangen (te weinig ram?) dus ik installeer wel ff Suse 6.3 van vroeger.

Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #16 Gepost op: 2008/03/21, 18:50:57 »
Voor de live cd heb je idd te weinig ram. Mss dat de alternate-cd wel werkt?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

potter

  • Gast
Vandaag is het zover!!!!!!
« Reactie #17 Gepost op: 2008/03/21, 19:38:41 »
Ben nu de alternate cd van xubuntu aan het downloaden