Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PATH in XRDP  (gelezen 527 keer)

Offline MKe

  • Lid
PATH in XRDP
« Gepost op: 2020/03/30, 10:11:24 »
Vanwege de Corona perikelen moet ik net zoals veel anderen vanuit huis werken. Ik moet daarvoor een Windows laptop gebruiken. Veel gaat prima over SSH met behulp van MobaXterm, maar ik zou soms de desktop van mijn Ubuntu (16.04) machine willen gebruiken. Heb XRDP opgezet, wat in comibinatie met XFCE op zich wel werkt. Ik kan over VPN met remote desktop op mijn machine komen vanaf de Windows machine, alleen blijkt dat het path in mijn XRDP sessie  anders is dan als ik normaal op die machine werk en ook missen er een aantal programma's in het programma menu van XFCE.

Ik heb de oplossingen van hier (https://askubuntu.com/questions/92333/ubuntu-has-a-different-path-when-accessed-over-xrdp-session) geprobeerd, maar geen van de oplossingen lijkt te werken.

Iemand een idee?

Offline MKe

  • Lid
Re: PATH in XRDP
« Reactie #1 Gepost op: 2020/04/01, 12:36:29 »
Niemand gebruikt RDP? Jammer.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: PATH in XRDP
« Reactie #2 Gepost op: 2020/04/01, 12:48:00 »
Hoi MKe,

Heel vroeger een keer gebruikt. Ik mocht (lang geleden) thuiswerken met de Windowslaptop van de baas. Dat was toen al een Thin Client. Dus wilde ik dat voor elkaar krijgen op mijn Linux bak. Dat is me gelukt ook, maar alleen als een van mijn goede vrienden met beheerdersrechten op mijn Linux laptop ermee inlogde. Dat ik die rechten niet zou krijgen wist iedereen. Ze wilden me graag hebben bij de ICT, maar dan moest ik echt Linux afzweren.

Daar heb ik erg om moeten lachen ....

Mijn geheugen is niet meer wat het was helaas, MKe!

groeten,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021