Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen flashscreen  (gelezen 1091 keer)

Offline berendkb

  • Lid
geen flashscreen
« Gepost op: 2011/06/16, 16:05:11 »
Na updaten naar ubuntu natty is mijn flash-screen verdwenen. Kan het liggen aan mijn wat oudere nvidia-kaart? Hoe krijg ik de flash-screen weer terug?

Offline brent8800

  • Lid
Re: geen flashscreen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/16, 16:09:52 »
Er was inderdaad vandaag een flash update. hier die zou die inderdaad niet meer kunnen werken. De oplossen weet ik helaas niet.
Ubuntu 14.04 LTS

Re: geen flashscreen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/16, 21:07:32 »
Je bedoelt denk ik splash screen (wat je te zien krijgt bij het opstarten van Ubuntu)? Heb ook problemen met Nvidia wat dit betreft (eenmaal in *buntu draait het lekker). Komt omdat de proprietary drivers pas geladen kunnen worden nadat het systeem is opgestart volgens mij.

Re: geen flashscreen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/16, 21:12:11 »
Met het downloaden en installeren van Zorin splashmanger (gebruik ff google) kan je een splash installeren naar wens. Via Synaptic kan je het solar-theme even uitproberen en met die manager installeren.

Geen bootsplash is eigenlijk niet zó erg; Mint 11 doet dat zo als design/  =D
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline berendkb

  • Lid
Re: geen flashscreen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/16, 21:16:17 »
Ik heb zorin geinstalleerd, maar dat levert ook geen splash-screen op. Natty werkt voortreffelijk. Het is ook geen groot probleem, alleen bij het opstarten blijft het scherm lang zwart. Sommige huisgenoten denken dan dat het niet werkten gaan dan alweer opnieuw opstarten.

Re: geen flashscreen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/16, 21:50:16 »
Hier is hij niet zwart maar blijft paars, volgens mij werken ze nooit  :rolleyes: Maakt mij eigenlijk niet uit het is toch maar een paar seconden  ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


DarkEra

  • Gast
Re: geen flashscreen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/16, 22:26:07 »
Geen bootsplash is eigenlijk niet zó erg; Mint 11 doet dat zo als design/  =D


De laatste tijd vraag ik me steeds vaker af of ik hier nog op een Ubuntu forum zit.....  :rolleyes: :evil:

Daarbij... Zo goed en beter is Mint ook weer niet en heeft wel Plymouth/Bootsplash/opstartscherm alleen is het zwart gelaten. Hadden ze dat eruit gelaten dan zag je net als bij Debian alleen stukken tekst voorbij komen tot aan het inlog scherm. =D ;)


Verder werkt Plymouth, door schoonheidsfouten had ik ergens gelezen, onder Ubuntu nog steeds niet zoals het zou moeten. Het kan beter maar Ubuntu/Canonical heeft zich gericht op het ontwikkelen van de Unity desktop omgeving.

Re: geen flashscreen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/16, 23:28:52 »
Fout Maik; er is geen Plymouth geïnstalleerd, als je dat wenst dien je het via Synaptic te doen !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

DarkEra

  • Gast
Re: geen flashscreen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/17, 02:06:11 »
Kijk het dan toch nog maar eens even een keer goed na dan.

Maar goed, zoals ik eerder aan gaf: Plymouth onder Ubuntu werkt nog niet naar behoren door schoonheidsfouten. Ben wel benieuwd wanneer ze dat gaan oplappen.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/17, 03:38:20 door Maik »

Re: geen flashscreen
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/17, 10:13:22 »
Voor de TS; je zou eventueel de startupmanager kunnen installeren vanuit Synaptic en vervolgens de resolutie van je bootsplash even nakijken.
Ik had iets gelijkaardigs met een oude Acer laptop en via de resolutieverandering verkreeg ik uiteindelijk wel een mooie bootsplash.

De resolutie 1024x768 zou ik zeker uitproberen; maar check voor alle veiligheid je native resolutie van je scherm even na.

Je kan ook de kleurdiepte aanpassen met dat progje; 24 is zeker een goede waarde.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort