Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Is Ubuntu het wel??  (gelezen 6143 keer)

guyana

  • Gast
Is Ubuntu het wel??
« Gepost op: 2007/02/10, 21:31:20 »
Ik ben al uren bezig met het aan de praat krijgen van WLAN op mijn Dell Latitude D820 op WPA. Na een zoveelste kale installatie van Ubuntu 610 en een update en een installatie via Ubuntu van WPA geef ik het op. Als Ubuntu geen goede WLAN geeft hou ik het bij Bill Gates tenzij iemand mij exact kan vertellen hoe dit moet worden ingesteld want dit is gewoon k-l-o-t-e!!!!

Frustraties daargelaten LOL!!!!

Offline siegi

  • Lid
Is Ubuntu het wel??
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/10, 21:33:22 »
Heb je al de methode via networkmanager geprobeerd?
https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/NetworkManager
wireless is inderdaad een van de punten waar ubuntu en linux over het algemeen wat achterloop.  
Door wat linux ervaring is het in 95 percent van de gevallen wel werkend te krijgen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Is Ubuntu het wel??
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/10, 21:34:45 »
ff doorzetten, het lukt wel!

WPA encryptie is (nog) vaak een probleem. Vervang het door WEP in combinatie met een MAC-adresfilter in de router. Tenzij je van Al Qaida bent, is dit goed genoeg voor een thuisverbinding.

Groet, Pjotr.

guyana

  • Gast
Is Ubuntu het wel??
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/11, 12:33:20 »
Wat ik heb gedaan is de artikelen van de network manager doorgelopen en dit geinstalleerd, niet werkend te krijgen. Vervolgens heb ik alles opnieuw geinstalleerd (Ubuntu 6.10) op mijn Dell Latitude D820. Ubuntu ziet gewoon mijn wlan kaart. Ik heb daarna direct een update gedraaid via de vaste netwerkkaart. Vervolgens bij add programs heb ik de WPA geinstalleerd. Ik heb nu wat mogelijkheden maar ik krijg het niet aan de praat. Het enige wat ik wil is een heldere beschrijving over hoe dit werkend te krijgen is.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Is Ubuntu het wel??
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/11, 12:35:20 »
Tja, als je per se WPA wil: veel plezier met ploeteren dan.....

Groet, Pjotr.

guyana

  • Gast
Is Ubuntu het wel??
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/11, 13:08:09 »
In de netwerk manager staat gewoon WPA en WPA 2. Die staan er niet voor niets. Maar even over WEP, zelfs dat ziet hij niet. Als ik ga kijken naar de driver die hij gebruikt dan is dat de juiste. Hij zit op eth1 en gebruikt BCM43xx driver. Ik wach anders wel op versie 7. Misschien dat het daar allemaal wel goed is geregeld.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Is Ubuntu het wel??
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/11, 13:15:10 »
Citaat van: guyana
In de netwerk manager staat gewoon WPA en WPA 2. Die staan er niet voor niets. Maar even over WEP, zelfs dat ziet hij niet. Als ik ga kijken naar de driver die hij gebruikt dan is dat de juiste. Hij zit op eth1 en gebruikt BCM43xx driver. Ik wach anders wel op versie 7. Misschien dat het daar allemaal wel goed is geregeld.
Netwerk manager ziet WPA wel, maar werkt vaak nog niet naar behoren. Ik zeg dit dus ook niet voor niets. Ik geef namelijk alleen adviezen waar ik zelf ervaring mee heb opgedaan. Als je die wenst te negeren, dan is dat jouw goed recht, maar dan houdt het voor mij op.

Het andere punt is je draadloze kaart. Die aan de praat krijgen, kan wellicht alleen met het nodige handwerk. Daarvoor zijn de exacte gevens van je draadloze kaart nodig (merk, type, typenummer).

Overigens zal het over twee maanden, in versie 7.04, inderdaad waarschijnlijk een stuk makkelijker gaan.

Groet, Pjotr.

guyana

  • Gast
Is Ubuntu het wel??
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/11, 13:18:48 »
pjotr123 ik wil best aannemen wat je zegt maar ik heb ook voorwaarden waarmee het moet werken. Denk aan bedrijven bijvoorbeeld waar WEP geen optie is. Maakt verder ook niets uit we wachten gewoon 2 maanden.

Dank je

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Is Ubuntu het wel??
« Reactie #8 Gepost op: 2007/02/11, 13:19:44 »
OK! Tot over twee maanden!

Groet, Pjotr.

guyana

  • Gast
Is Ubuntu het wel??
« Reactie #9 Gepost op: 2007/02/11, 13:22:23 »
Als het goed is niet

Groet Guyana

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Is Ubuntu het wel??
« Reactie #10 Gepost op: 2007/02/11, 13:25:31 »
Citaat van: guyana
Als het goed is niet

Groet Guyana
Hahaha! Nou ja, met andere vragen dan! Linux zit wel anders in elkaar dan Windows, en dat is wennen.

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
Is Ubuntu het wel??
« Reactie #11 Gepost op: 2007/02/11, 14:30:04 »
WPA is redelijk makkelijk aan de praat te krijgen, hoor. Ik werk met een WPA-sleutel.

Volg de onderstaande gids:
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=263136

Vergeet gewoon niet om altijd eth0 door eth1 te vervangen in jouw geval ...
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

guyana

  • Gast
Is Ubuntu het wel??
« Reactie #12 Gepost op: 2007/02/14, 13:23:22 »
Bail Hope,

heb ik al gedaan, werkt niet.

gr,

guyana

guyana

  • Gast
Is Ubuntu het wel??
« Reactie #13 Gepost op: 2007/02/14, 14:56:51 »
OK, is toch wel een driver probleem. Na lang etteren heb ik dan toch gekozen voor de ndiswrapper. Geen centje pijn meer, ook niet met WPA. Dan maar zo.



gr,

Guyan

Offline Dave

  • Lid
Is Ubuntu het wel??
« Reactie #14 Gepost op: 2007/02/14, 15:36:20 »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Is Ubuntu het wel??
« Reactie #15 Gepost op: 2007/02/14, 15:46:04 »
Da's de goeie mentaliteit, Guyana! Linux is (letterlijk en figuurlijk) de moeite waard.