Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: partiti mounten van wegen verloren wachtwoord.  (gelezen 687 keer)

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
partiti mounten van wegen verloren wachtwoord.
« Gepost op: 2008/03/19, 20:21:36 »
beste alle maal,
door dat ik zo lang moest wachten om een computer reperateur te laten komen, ben ik mijn wachtwoord vergeten van twee partitis.
ik heb er inmiddels een nieuwe naast gezet, waar ik nu mee werk,

ik heb perongelijk 7.04 geinstalleerd, daar door ben ik ook niet verder gegaan met dat van die printer..

ik wil 1 partitis mouten
2 bestanden branden
3 de nieuwste versie installeren,
4 de printern in stalleren
5 ezv

maar hoe kon ik ook al weer die partitis mounten, zodat ik de bestanden kan redden?

om 21.30 ga ik offline

reekje

schoappied

  • Gast
partiti mounten van wegen verloren wachtwoord.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/20, 00:06:53 »
wachtwoord van je partitie vergeten? Heeft je partitie een wachtwoord dan? Of bedoel je een Ubuntu installatie op een partitie. Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om een nieuwe gebruiker toe te voegen. Maar ik weet zo niet hoe.

Mounten.... uh... zoek ik meestal even op scroogle, maar hier weet iemand het vast ook wel

partiti mounten van wegen verloren wachtwoord.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/20, 01:00:34 »
Mja wachtwoord op een partitie zetten is ook nieuw voor mij ??

Bedoel je een oude installatie van Ubuntu ??

Indien je de inlog wachtwoord vergeten bent start je op in veilige modes.
Dan typ je:
passwd hierna moet je 2 x een wachtwoord ingeven waarna je wachtwoord verandert is.

prob is wel dat je moet weten wat de naam van de gebruiker is, of welke naam je toen gebruikte.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline reekje

  • Lid
    • http://www.reekje.nl
partiti mounten van wegen verloren wachtwoord.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/21, 19:40:23 »
Dankje
Ik weet nu niet mijn gebruikersnaam van die installatie, maar daar zou ik met een installatie cd achter kunnen komen, installatie dorlopen tot dat je een gebruiker moet opgeven, tot dat moment heeft die nog niets op de hd gezet, dan vraagd die of je reeds bestaande gebruikers profiel wil gebruiken.

Ik ga dus even over schrijven wat je hebt gezegd, dodat ik dat niet in mijn internet tijd hoef te doen.

maar hoe mount ik okalweer?
hoe weet ik in de grublist welke partiti het is, wat er op staat?

hoe weet ik in het partiti aan pas lijstje welke partiti wat is, welke in stallatie er op staat?

met welke versie van ub ubuntu kan je goed die partitis beheren?

reekje