Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [al vooruitgang] inspiron 301 Hoe draadloos netwerk aanzetten ?  (gelezen 2659 keer)

Onder Windows heb ik draadloos, maar Ubuntu ziet geen draadloze netwerken. Er is wel een toets F2 met een tekeningetje op, maar dat heeft geen effect.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/21, 19:59:03 door Prosper »
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline joop905

  • Lid
Re: inspiron 301 Hoe draadloos n ?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/21, 17:38:05 »
Probeer het eens met sneltoetsvolgorde fn+f2

Grj

Re: inspiron 301 Hoe draadloos n ?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/21, 19:58:05 »
Dat had ik ook al wel geprobeerd.
Na wat rondzoeken op de fora: bcmwl-driver geïnstalleerd en nu ziet ie tenminste al netwerken.
Probleem is nu "alleen" nog maar dat ie ofwel de melding krijgt "ongeldig wachtwoord" ofwel, na validatie, dat ie geen IP-adres kon krijgen.  Ik gebruik nochtans exact dezelfde instellingen als op m'n gewone laptop...

Enfin, er zit vooruitgang in. Nu maar wat laten rusten. Heb hier geen draadje bij de hand en voortdurend switchen van PC (heb ook maar één muis) is ook niet zo handig. Zal iets voor over een paar dagen zijn.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: [al vooruitgang] inspiron 301 Hoe draadloos netwerk aanzetten ?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/26, 16:50:34 »
Dit probleem heb ik ook even gehad, je moet wat instellingen veranderen op je router. Bepaalde functies moeten uit/aan staan wil Ubuntu er op de inspiron een goede verbinding van maken.

Kijk eerst eens even of Upnp aanstaat en nog een instelling was van belang waar ik nu net de naam van kwijt ben.

Re: [al vooruitgang] inspiron 301 Hoe draadloos netwerk aanzetten ?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/26, 18:57:40 »
Dank voor je reactie, maar ik heb heel die router afgezocht en ik kan nergens vinden waar ik dat moet aanzetten...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: [al vooruitgang] inspiron 301 Hoe draadloos netwerk aanzetten ?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/26, 23:15:53 »
Kan je in de router komen via het IP adres 19.168.1.1 of iets van dien aard? Zodat je in het menu van de router kan komen. Zoiets dus:


In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [al vooruitgang] inspiron 301 Hoe draadloos netwerk aanzetten ?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/26, 23:28:55 »
upnp (universal plug and play) kan beter uit in de router, want het is een veiligheidsrisico. En staat los van het verbindingsprobleem.

Je kunt eens proberen of het helpt wanneer je de router op G-only zet. En (voorzover van toepassing) overstappen van WEP naar WPA. WEP is sowieso bagger, dus dat is dan pure winst....

Zo stel je je router goed in:
http://sites.google.com/site/computertip/draadlozeveiligheid

Re: [al vooruitgang] inspiron 301 Hoe draadloos netwerk aanzetten ?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/27, 07:45:42 »
Als ik schrijf dat ik heel die router heb afgezocht, dan spreek ik wel degelijk over al die menuutjes die te consulteren zijn vanaf het adres 192.168.1.1 ...
Ook de uitleg van Pjotr is mij niet onbekend, maar biedt geen oplossing: ik zit met een bbox2 van Belgacom. Daar vind ik ook geen "G-only" optie in...
Overigens zit het probleem veeleer in de instellingen op mijn (nieuwe) laptop (Inspiron 301Z) want ook op het werk krijg ik geen verbinding met de server...

Met mijn oude laptop kreeg ik vroeger wel verbinding met het draadloos op locatie L, maar dat ligt nu al een paar maanden plat, dus dat doe ik nu met een draadje (zowel met de oude als de nieuwe laptop).
Op tweede locatie W krijg ik met de oude laptop wel verbinding met het draadloos, maar geen IP-adres.
Met de nieuwe laptop krijg ik onder Ubuntu op locatie W zelfs geen verbinding met het draadloos, terwijl het onder de andere helft (is dual boot) probleemloos gaat.
Thuis (T) krijg ik met de oude laptop (uni-boot Ubuntu) probleemloos verbinding met de bbox2, met de nieuwe laptop onder Ubuntu heb ik enkele keren verbinding gehad, voor vijf tot dertig seconden... Wederom probleemloos onder Windows... 
En dat was na het installeren van de bcml-driver of zoiets...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: [al vooruitgang] inspiron 301 Hoe draadloos netwerk aanzetten ?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/27, 10:57:22 »
Wat voor een draadloos kaartje heb je in de laptop?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.