Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video in Lucid werkt 'niet'  (gelezen 2004 keer)

Video in Lucid werkt 'niet'
« Gepost op: 2010/04/16, 19:28:38 »
Ik heb besloten hier maar een apart topic over te openen:

Als ik een video probeer te bekijken in Totem dan kan ik de video niet zien (het geluid doet het wel). Ik zie de video ongeveer een halve seconde, en daarna wordt het beeld zwart. Ik heb dit net ook geprobeerd met Banshee, hier hetzelfde probleem.
Ook is de volumeknop in Totem, Rhythmbox , Banshee e.t.c.. Weer terug veranderd naar de oudere (lelijkere) knop die ooit in Lucid zat als 'placeholder'.

Een apart ander feitje is dat het wel werkt in Rhythmbox, maar als videospeler is Rhythmbox knap beroerd :(

Filmpjes op Youtube e.d. werken wel allemaal goed.
Het uitschakelen van effecten helpt niet.

Hier een screenshot:

(Dat rode bordje bovenaan in de screenshot is overigens de updatemanager die een probleem had met het controleren op updates)

Iemand enig idee wat het probleem is?

(Dit heb ik al sinds gisteren, vandaag heb ik de laatste daily built geherinstalleerd en hij doet out of the box al zo raar (vraag me niet waarom, ik heb er op een of andere manier mijn hobby van gemaakt))
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Video in Lucid werkt 'niet'
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/17, 11:19:25 »
Even de nieuwste daily built bekeken...
Nog steeds het probleem, gewoon in de live USB.. (Net geinstalleerd op de usb met de nieuwste daily)

Echt niemand anders met dit probleem ???
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline kloempe

  • Lid
Re: Video in Lucid werkt 'niet'
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/17, 11:28:26 »
« Laatst bewerkt op: 2010/04/17, 11:54:31 door kloempe »

Offline heir4c

  • Lid
Re: Video in Lucid werkt 'niet'
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/17, 11:32:42 »
Heb dit gehad na een upgrade vanaf 9.10 maar nu met een nieuwe install via usb geen probleem. Heb wel enkele codecs moeten installeren.
Zijn die bij jou allemaal geïnstalleerd? Krijg je geen melding om die te installeren?

Je kan bijvoorbeeld het pakket: ubuntu-restricted-extras installeren, of heb je dit al gedaan?

Met vriendelijke groet,
heir4c
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Video in Lucid werkt 'niet'
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/17, 11:43:00 »
Heb je al geprobeerd je video met VLC af te spelen?

Ik had hier vandaag bv. een .wmv filmpje, die 'automatisch' werd gepakt met SMPlayer, maar die deed ook zoiets, met nog de melding dat de Player 'obsolete' zou zijn. VLC pakte hem wel.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Video in Lucid werkt 'niet'
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/17, 22:53:15 »
@heir4c

Het is een open stukje video die ik in de screenshot plaats, restricted areas doen dus niets ;) (Bovendien heb ik ze al geinstalleerd)

@asphexia
Ja, met VLC gaat het wel goed... :D
Wat dan wel vreemd is, is dat hij het in Totem niet doet en altijd goed heeft gedaan...
Bovendien heb ik dat lelijke volumeicoontje (zie screenshot), dat volumeicoontje heb ik ook bij rhythmbox maar niet bovenin.. Iemand enig idee hoe het mogelijk is dat ik bij mijn spelers het oudere icoontje krijg ??? (Terwijl andere mensen dat blijkbaar niet hebben?)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Tom

  • Lid
Re: Video in Lucid werkt 'niet'
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/17, 23:51:14 »


Lucid.


Deze is duidelijker.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/17, 23:54:28 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Video in Lucid werkt 'niet'
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/18, 00:21:49 »
Heb je met het Radiance of Ambiance thema ook het nieuwe icoontje? (Degene die ook bovenaan staat?)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Tom

  • Lid
Re: Video in Lucid werkt 'niet'
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/18, 21:20:06 »
Ja dat klopt.
Ik gebruik Clearlooks (baby blauw) omdat dat het duidelijkste (te lezen) is qua de letters in het bovenste paneel.
Vind radiance wel het mooiste qua look.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Video in Lucid werkt 'niet'
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/19, 17:25:59 »
Overigens ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik wel video's kan kijken als ik de effecten uit heb staan en de video in fullscreen doe..
Dus in fullscreen zonder desktop effecten werkt het wel ???

Verder is bij iedereen het volumeicoontje in Totem en Rhythmbox gewoon dezelfde als rechtsbovenaan in de balk? Dat vind ik raar, in de nieuwste daily built op de live usb heb ik namelijk ook het lelijke icoontje ???
In de oudere lucid versies (en alle andere Ubuntu versies) heeft het allemaal gewerkt..

Weet iemand enige mogelijke oorzaak? (Of als liefst zelfs oplossing)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Video in Lucid werkt 'niet'
« Reactie #10 Gepost op: 2010/04/19, 18:08:27 »
* Alt + F2
* killall gnome-panel* Enter

En het paneel herstelt zichzelf.

Re: Video in Lucid werkt 'niet'
« Reactie #11 Gepost op: 2010/04/19, 18:35:56 »
Heb je het niet goed begrepen of post je in het verkeerde topic? :)
Mijn video werkt niet, ik kan in Totem en een aantal andere spelers geen video's afspelen... (Wel in fullscreen, mits de grafische effecten uitstaan). Zie de vorige posts voor preciezere symptomen..
VLC werkt overigens wel helemaal goed.

Daarnaast heb ik het 'lelijke' icoontje bij Rhythmbox, Totem, Banshee en eigenlijk alle spelers die het standaard icoontje gebruiken.. (zie screenshot). Ik heb wel gewoon het monochroom icoontje rechtsbovenaan.
Nou vroeg ik me ook af of andere mensen ook bij de spelers dat lelijkere icoontje hebben in plaats van het icoontje rechtsboven?

En natuurlijk of iemand een oplossing weet voor mijn videoprobleem. (Of een oorzaak)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Video in Lucid werkt 'niet'
« Reactie #12 Gepost op: 2010/04/19, 18:58:09 »
Dankzij onze engelstalige buren is het nu grotendeels opgelost.
Bij gstreamer-properties kan ik de video output veranderen naar "X Window System (Geen Xv)"
Nu werkt mijn video wel, alleen is de performance flink gedaalt; hij hapert nu veel meer. (Het aantal FPS is flink afgenomen)

Een echte oplossing is het niet, het lijkt erop dat Xv op een of andere manier niet meer ondersteund wordt.
Het lijkt heel erg op deze: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/media-players-vallen-uit-in-9-04/
Alleen het verschil is dat nu de grafische effecten wel werken, en nu kon ik via Xv gewoon video bekijken.. (alleen werdt het beeld wel zwart)...

Verder is het icoontje voor geluid nog steeds het oude (lelijkere), ik denk dat dit probleem niet hieraan gerelateerd is..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?