Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: screenlet of desklet voor foto's  (gelezen 940 keer)

anita82

  • Gast
screenlet of desklet voor foto's
« Gepost op: 2009/03/28, 15:54:00 »
Hoi iedereen,

Ik wil graag een leuke screenlet/desklet die ik gan toevoegen aan een van beiden programma's waar ik verschillende foto's kan zetten.

En als iemand mij kan uitleggen waar ik deze moet installeren?

Heb al verschillende dingen geprobeerd maar het lukt niet!

Dankje!

Groetjes
Anita

Re: screenlet of desklet voor foto's
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/28, 17:04:56 »
Wat bedoel je eigenlijk? Een desklet die een diashow van foto's weergeeft?

timmy

  • Gast
Re: screenlet of desklet voor foto's
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/28, 17:08:31 »
Daar is een leuke screenlet voor. Als je screenlets nog niet hebt, open dan de terminal en tik in sudo apt-get install screenlets. Daarna moet je even opnieuw inloggen, dan start Screenlets automatisch in je notificatiegebied (in een van je panelen). Rechterklik op het icoontje ervan, en dan staat er een diavoorstelling & fotolijstje in de lijst. Even op toevoegen klikken en hij verschijnt op je bureaublad. Vergeet niet autostart in te schakelen, dan start hij automatisch elke keer dat je inlogt. Veel plezier ermee  :)

Re: screenlet of desklet voor foto's
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/28, 17:13:46 »
Of open Synaptic en zoek daar naar screenlets, indien u de Terminal liever niet gebruikt.

Offline Caledonia

  • Lid
Re: screenlet of desklet voor foto's
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/17, 11:06:25 »
Daar is een leuke screenlet voor. Als je screenlets nog niet hebt, open dan de terminal en tik in sudo apt-get install screenlets. Daarna moet je even opnieuw inloggen, dan start Screenlets automatisch in je notificatiegebied (in een van je panelen). Rechterklik op het icoontje ervan, en dan staat er een diavoorstelling & fotolijstje in de lijst. Even op toevoegen klikken en hij verschijnt op je bureaublad. Vergeet niet autostart in te schakelen, dan start hij automatisch elke keer dat je inlogt. Veel plezier ermee  :)

Ik begrijp dit niet goed. Ik wil een nettop dienst laten doen als een fotolijstje. Momenteel werkt hij met Windows xp en Picasa. In de avond druk ik op de slaapstand van de computer en in de morgen gaat hij weer verder met vertonen van foto's.
Ik wil zoiets met Linux. In elke grafisch programma zit wil een diashow in, maar ik zou graag willen kiezen welke directories met foto's ik vertoon. Bijvoorbeeld de laatste vakantie, maar de foto's van de laatste verjaardag even niet meer.

Maar ik weet niet wat een screenlet is.

Re: screenlet of desklet voor foto's
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/17, 11:19:07 »
« Laatst bewerkt op: 2010/12/17, 11:21:15 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)