Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: teamviewer voor linux  (gelezen 10665 keer)

teamviewer voor linux
« Gepost op: 2010/04/27, 16:24:15 »
Hoi allemaal,

om hulp op afstand te bieden was onder windows al een tijd teamviewer beschikbaar. Voor particulier gebruik gratis en werkt fantastisch.
Nu is dit programma ook voor linux beschikbaar. Ga voor de download naar www.teamviewer.nl en ervaar hoe simpel dit gaat.
Download in .deb en na installatie terug te vinden onder "toepassingen-->internet".

Gr Ruud

Re: teamviewer voor linux
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/27, 16:27:46 »
Ze gebruiken gewoon Wine, zo blijkt uit de pakketinhoud. Te lui om een Linux-versie te schrijven. Faal.

Re: teamviewer voor linux
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/27, 16:31:47 »
Ze gebruiken gewoon Wine, zo blijkt uit de pakketinhoud. Te lui om een Linux-versie te schrijven. Faal.

Maar werkt eenvoudiger dan alles wat ik eerder gezien heb onder linux  =D
Gaat er mij om dat ook de minder begaafde comp nerds er mee kunnen werken, minder belangrijk dat het dan wine gebruikt lijkt me.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/27, 16:36:08 door ruud_noor »

Re: teamviewer voor linux
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/27, 16:35:17 »
Uhm. Toepassingen -> Internet -> Werkplek op afstand. Toepassingen -> Voorkeuren -> Bureaublad op afstand. In enkele klikken heb je bureaublad op afstand.

Re: teamviewer voor linux
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/27, 16:37:48 »
Uhm. Toepassingen -> Internet -> Werkplek op afstand. Toepassingen -> Voorkeuren -> Bureaublad op afstand. In enkele klikken heb je bureaublad op afstand.

en nu ga jij beweren dat dat voor iedereen duidelijk is en meteen werkt zeker?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: teamviewer voor linux
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/27, 17:01:33 »
Het grote probleem van VNC is, is dat je moet gaan rommelen met routers, portforwarding, e.d. Op zich niet zo heel moeilijk, maar op het moment dat iemand op afstand hulp nodig heeft, heb je dat natuurlijk niet.

Teamviewer lost dat op door (een variant op) reverse tunneling. Dat is dan ook de meerwaarde van Teamviewer. Het is helaas gesloten en betalend (voor zakelijke gebruikers). Wel mooi dat het cross-platform is, weliswaar met Wine, maar toch (zegt wat over Ubuntu!).

Ook met vrije software kun je ook met iets van reverse tunneling (dus zonder aanpassen van je router), op afstand een PC overnemen:
- Empathy: de vanaf 9.10 standaard chat-client heeft een menu-optie 'Neem scherm over' of iets dergelijks
- Gitso: http://code.google.com/p/gitso/

Gitso heeft wel een aanpassing aan de router aan de aanbiedende kant nodig, maar daar zit je zelf, dus dat moet geen probleem zijn.
Empathy is standaard geinstalleerd, werkt uit de doos, zonder iets in te stellen aan welke kant dan ook.
http://cass.no-ip.com/~cassidy/blog/index.php/post/2009/09/22/Empathy-228:-Easy-Desktop-Sharing
« Laatst bewerkt op: 2010/04/27, 17:06:54 door markba »

Re: teamviewer voor linux
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/27, 17:22:37 »
Citaat
Gitso heeft wel een aanpassing aan de router aan de aanbiedende kant nodig, maar daar zit je zelf, dus dat moet geen probleem zijn.
Empathy is standaard geinstalleerd, werkt uit de doos, zonder iets in te stellen aan welke kant dan ook.
http://cass.no-ip.com/~cassidy/blog/index.php/post/2009/09/22/Empathy-228:-Easy-Desktop-Sharing

@Markba

helemaal eens. Met teamviewer wel de mogelijkheid om van het ene OS hulp te bieden op het andere OS of is dat met Empathy ook mogelijk? Ken het niet want gebruik Empathy niet.

Gr Ruud

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: teamviewer voor linux
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/27, 17:44:35 »
Cross-platform kan ook een factor zijn idd:
- Empathy is NIET cross-platform (alleen Linux)
- Gitso is WEL cross-platform (Linux, Windows, Mac)
- Teamviewer is WEL cross-platform (linux, Windows, Mac?)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: teamviewer voor linux
« Reactie #8 Gepost op: 2010/04/27, 18:53:06 »
Waar ik wel beniewd naar ben, is of teamviewer ook als server op Ubuntu kan draaien. Een tijd terug had ik gelezen dat de client via wine (toen nog niet officieel) wel werkte, maar de server niet.

Het nadeel van veel andere programma's (empathy - bureaublad op afstand, Gitso) is dat deze VNC gebruiken, wat zo lekker traag werkt. Tot nu toe gebruik ik X2go en voorheen nomachine, maar deze vereisen wel een open poort in de router, bovendien kun je nog geen bestaande sessie overnemen, niet erg gemakkelijk bij het geven van support.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: teamviewer voor linux
« Reactie #9 Gepost op: 2010/04/27, 18:55:00 »
Ik gebruik TeamViewer heel veel. Voornamelijk om bestanden van de (Vista) Desktop op zolder naar m'n lappie te halen. Maar sinds ik eigenlijk alleen nog maar Linux boot, gebruik ik hetzelfde programma met veel gemak onder Wine. Werkt bijna foutloos.

Re: teamviewer voor linux
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/21, 15:04:40 »
Ik gebruik ook al tijden Teamviewer (via Wine). Daardoor nu ook Ubuntu op mijn Iphone  =D





Net echt  ;)


Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: teamviewer voor linux
« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/21, 15:21:25 »
Het nadeel van veel andere programma's (empathy - bureaublad op afstand, Gitso) is dat deze VNC gebruiken, wat zo lekker traag werkt. Tot nu toe gebruik ik X2go en voorheen nomachine, ...

Eigenlijk zouden dus Empathy en Gitso van zo'n snel framework/compressie-protocol als x2go gebruik moeten moeten maken, maar ik kan er zo snel niets over vinden, bv hier http://gnomejournal.org/article/86/telepathy-overview.

Re: teamviewer voor linux
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/21, 15:48:04 »
Ik gebruik ook al tijden Teamviewer (via Wine). Daardoor nu ook Ubuntu op mijn Iphone  =D

Net echt  ;)


foto's doen het niet?


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: teamviewer voor linux
« Reactie #13 Gepost op: 2010/05/21, 16:50:50 »
Afgelopen week in de praktijk getest: mijn zwager had een probleem op zijn ubuntu bak die ik hem had gemaakt, hij is nog op Windows, maar de downloadpc heb ik onder Ubi gezet. Ik heb telefonisch gevraagd Teamviewer te installeren: done. Opstarten en connectie gelegd: done. Gelijk de besturing overgenomen en wat lopen rommelen. Super eenvoudig en makkelijk op te zetten.
Kortom aanrader !
Ik wist niet dat het ook met de iphone kon, weer wat leuks geleerd !  O0
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline ivo

  • Lid
Re: teamviewer voor linux
« Reactie #14 Gepost op: 2010/05/21, 22:08:14 »
Hoi allemaal,

om hulp op afstand te bieden was onder windows al een tijd teamviewer beschikbaar. Voor particulier gebruik gratis en werkt fantastisch.
Nu is dit programma ook voor linux beschikbaar. Ga voor de download naar www.teamviewer.nl en ervaar hoe simpel dit gaat.
Download in .deb en na installatie terug te vinden onder "toepassingen-->internet".

Gr Ruud

Geweldbaar!!!
Dank voor de tip!
Ik gebruik al tijden TeamViewer professioneel (met licentie) op Windows.
Heel fijn dat ik nu ook in mijn thuisomgeving ermee kan werken.

En wat zou het dat het onder Wine werkt? Je ziet mensen klagen dat er iets niet werkt onder Wine.
Nu komt er een leverancier met een werkend produkt onder Wine en dan zie je hier een sneer verschijnen
dat "ze te lui zijn om een Linux versie te ontwikkelen".
Ik neem aan dat ze best wel e.e.a. hebben moeten doen om het vlekkeloos onder Wine te laten draaien.
Als dat goed lukt, waarom zo je dan je hele sourcecode gaan porten?

Prima actie van TeamViewer!
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: teamviewer voor linux
« Reactie #15 Gepost op: 2010/05/22, 10:41:09 »
Hoi allemaal,

om hulp op afstand te bieden was onder windows al een tijd teamviewer beschikbaar. Voor particulier gebruik gratis en werkt fantastisch.
Nu is dit programma ook voor linux beschikbaar. Ga voor de download naar www.teamviewer.nl en ervaar hoe simpel dit gaat.
Download in .deb en na installatie terug te vinden onder "toepassingen-->internet".

Gr Ruud

Geweldbaar!!!
Dank voor de tip!
Ik gebruik al tijden TeamViewer professioneel (met licentie) op Windows.
Heel fijn dat ik nu ook in mijn thuisomgeving ermee kan werken.

En wat zou het dat het onder Wine werkt? Je ziet mensen klagen dat er iets niet werkt onder Wine.
Nu komt er een leverancier met een werkend produkt onder Wine en dan zie je hier een sneer verschijnen
dat "ze te lui zijn om een Linux versie te ontwikkelen".
Ik neem aan dat ze best wel e.e.a. hebben moeten doen om het vlekkeloos onder Wine te laten draaien.
Als dat goed lukt, waarom zo je dan je hele sourcecode gaan porten?

Prima actie van TeamViewer!


6 maanden geleden heb ik teamviewer een mail gestuurd. Ik heb ze er op geattendeerd dat het aantal linux gebruikers gestaag aan het groeien is en dat het mij bevreemde dat alleen Win gebruikers konden profiteren van het product.
Ik heb ze dan ook per mail hartelijk bedankt voor dit uitstekende initiatief.