Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iemand ervaring met virtualbox? (´no bootable medium found´)  (gelezen 10139 keer)

Offline indiana

  • Lid
Ik probeer Vista te installeren in virtualbox vanaf een dual layer dvd. Maar als ik op start druk krijg ik deze foutmelding: ´FATAL: No bootable medium found! System halted.´

Iemand tips?


Offline Drummies

  • Lid
Re: Iemand ervaring met virtualbox? (´no bootable medium found´)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/06, 14:41:38 »
http://klikit.pbworks.com/How-to-install-Windows-in-VirtualBox deze how-to heb ik zelf destijds gebruikte toen wel met de originele cd en geen dvd

Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline indiana

  • Lid
Re: Iemand ervaring met virtualbox? (´no bootable medium found´)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/06, 14:59:20 »
^Ziet er wel duidelijk uit. Maar ik moet er echt ff voor gaan zitten een keertje. Dank voor de link iig.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Iemand ervaring met virtualbox? (´no bootable medium found´)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/06, 15:04:18 »
als je er een keer voor gaat zitten  =D houdt er rekening mee dat je in synaptic pakketbeheer ook de juiste virtualbox-ose-module installeerd (afhankelijk v/d geinstalleerde kernel) en installeer gelijk pakket dkms (ivm virtualbox ism een evt kernel update)
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline indiana

  • Lid
Re: Iemand ervaring met virtualbox? (´no bootable medium found´)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/06, 15:11:43 »
Wat ook nog een optie is, is dat ik dat ik geen goede back-up heb gemaakt. Dat zou erg jammer zijn, en betekenen dat ik volledig op ubuntu ben aangewezen. Maar wie weet kan ik nog wel is van iemand een windows cd lenen.
Het bestand is 6.9 gb groot en heet ´factory-image´(dus het bestand dat bij aankoop op de computer stond [geen cd meegeleverd vanuit de winkel])

[quote
author=Drummies link=topic=44543.msg454656#msg454656 date=1249563858]
als je er een keer voor gaat zitten  =D
[/quote]

Ja :D, zover is het al met mij. Ik heb lichtelijk genoeg van al dat gepruts. Zie: de reden dat ik windows nodig heb is omdat skype ronduit slecht functioneert onder ubuntu, en daar heb ik al een volledige werkdag aan besteed. Vandaar mijn enthousiasme.  ;)

Citaat
houdt er rekening mee dat je in synaptic pakketbeheer ook de juiste virtualbox-ose-module installeerd (afhankelijk v/d geinstalleerde kernel) en installeer gelijk pakket dkms (ivm virtualbox ism een evt kernel update)  

Ik zal het checken.


Offline heir4c

  • Lid
Re: Iemand ervaring met virtualbox? (´no bootable medium found´)
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/06, 15:18:43 »
Is enkele maanden geleden dat ik met VB eens gewerkt heb, maar bij de instellingen moet er toch ergens iets staan om aan te geven vanwaar je laat booten. Dus je moet aanvinken dat je vanaf cd-dvd-speler wil opstarten. (Onder die optie kan je dan ook kiezen om eventueel vanaf een .iso file te booten die op je harddisk staat en niet op de cd-dvd-speler.)
Is die instelling ingesteld?
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline indiana

  • Lid
Re: Iemand ervaring met virtualbox? (´no bootable medium found´)
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/06, 15:26:59 »
Is enkele maanden geleden dat ik met VB eens gewerkt heb, maar bij de instellingen moet er toch ergens iets staan om aan te geven vanwaar je laat booten. Dus je moet aanvinken dat je vanaf cd-dvd-speler wil opstarten. (Onder die optie kan je dan ook kiezen om eventueel vanaf een .iso file te booten die op je harddisk staat en niet op de cd-dvd-speler.)
Is die instelling ingesteld?

Bij ´settings´, en dan ´advanced´ staat ´boot order.´ Daar heb ik cd/dvd-rom aangevinkt.

als je er een keer voor gaat zitten  =D houdt er rekening mee dat je in synaptic pakketbeheer ook de juiste virtualbox-ose-module installeerd (afhankelijk v/d geinstalleerde kernel) en installeer gelijk pakket dkms (ivm virtualbox ism een evt kernel update)
persoonlijk zou ik de gesloten versie van Sun nemen, dan heb je ook gelijk usb ondersteuning
http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads

ipv met de hand downloaden, kan je ook de pakketbron voor Virtualbox toevoegen, staat iets onder de downloads


Dank voor de tip.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Iemand ervaring met virtualbox? (´no bootable medium found´)
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/06, 15:30:29 »
zo zie je maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden  XD,en beetje bij beetje krijg je dus de juiste info  ;)

in ieder geval succes gewenst en we horen het wel als het gelukt is
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline indiana

  • Lid
Re: Iemand ervaring met virtualbox? (´no bootable medium found´)
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/07, 13:11:22 »
Achteraf had ik me wat beter moeten voorbereiden wat betreft het maken van een vista back-up. Maar goed, het is al gebeurd. Dus hier even een vraag: ziet het bestand op mijn dvd er een beetje oke uit, of kan iemand meteen al aanwijzen waarom het niet een volledige back up is. Bij aankoop stond dit bestand dus op een kleine partitie. Die partitie is ongedaan gemaakt tijdens de installatie van ubuntu.

foto van bestand op dvd:


By sejflak4 at 2009-08-07

foto na klikken op bovenstaand bestand:


By sejflak4 at 2009-08-07

« Laatst bewerkt op: 2009/08/07, 13:17:51 door indiana »

Offline indiana

  • Lid
Re: Iemand ervaring met virtualbox? (´no bootable medium found´)
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/07, 11:50:05 »
Ik vermoed dat ik helaas toch een verkeerde back-up heb gemaakt. Zoals je ziet staat achter bestandssysteem wel iets van iso, maar dat is blijkbaar niet wat virtualbox zoekt. Ik heb nu dus wel iets van ruim 6 gb op een dvd staan, maar blijkbaar heb ik het niet op de juiste manier opgeslagen. (zoiets?)
 


Ach ja, al doen leert men. Het was zeer onverstandig, voor een leek als ik, om zomaar ´even´ windows er af te halen.
Hopelijk kan ik volgende week van een kennis een xp-cd lenen. Want ik wil volwaardig kunnen skypen!

Offline indiana

  • Lid
Re: Iemand ervaring met virtualbox? (´no bootable medium found´)
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/09, 11:11:00 »
Virtualbox blijkt ook niet zaligmakend. Ik heb xp gedownload (torrent), opzich lijkt alles goed maar het geluid werkt niet. En na wat kijken op google zie ik dat dit wel vaker voorkomt met virtualbox. En al zou ik het geluid aan de praat krijgen dan nog is het zeer waarschijnlijk dat het geluid het op skype niet doet. Skype draaien onder virtualbox is alles behalve ideaal, zo blijkt uit veel gebruikers ervaringen. En o ja, ik zou het bijna vergeten. Ik moest een ietwat oudere versie van skype downloaden, omdat de nieuwste na enkel seconden een foutmelding geeft en er mee ophoudt. :rolleyes:

Nu moet ik me dus gaan verdiepen in een dualboot systeem. Want anders kan ik dus niet skypen, zo simpel is het. Ik heb inmiddels bijna 20 uren besteed om skype naar behoren te laten draaien. pfff...

Re: Iemand ervaring met virtualbox? (´no bootable medium found´)
« Reactie #11 Gepost op: 2009/09/09, 12:00:34 »
Is jouw DVD Speler/Brander compatible met Dual Layer DVD?
Zo niet, dan wordt het niet alleen niet door VB gezien, maar door heel Ubuntu niet.
Probeer Vista op een DVD+RW te branden?
Misschien werkt dit wel.

Offline indiana

  • Lid
Re: Iemand ervaring met virtualbox? (´no bootable medium found´)
« Reactie #12 Gepost op: 2009/09/09, 12:08:10 »
Is jouw DVD Speler/Brander compatible met Dual Layer DVD?
Zo niet, dan wordt het niet alleen niet door VB gezien, maar door heel Ubuntu niet.
Probeer Vista op een DVD+RW te branden?
Misschien werkt dit wel.

Dat zogenaamde factory_image bestand heb ik dus inmiddels ook op dvd gebrand (dual layer idd.)
Of je bedoelt heel specifiek +RW? Het is nu gebrand op +R.
Zou dat verschil kunnen maken?

Re: Iemand ervaring met virtualbox? (´no bootable medium found´)
« Reactie #13 Gepost op: 2009/09/09, 12:19:10 »
Is jouw DVD Speler/Brander compatible met Dual Layer DVD?
Zo niet, dan wordt het niet alleen niet door VB gezien, maar door heel Ubuntu niet.
Probeer Vista op een DVD+RW te branden?
Misschien werkt dit wel.

Dat zogenaamde factory_image bestand heb ik dus inmiddels ook op dvd gebrand (dual layer idd.)
Of je bedoelt heel specifiek +RW? Het is nu gebrand op +R.
Zou dat verschil kunnen maken?
Zolang op de DVD 4,7 GB past, in plaats van 8,5 GB, is +R ook goed.

Re: Iemand ervaring met virtualbox? (´no bootable medium found´)
« Reactie #14 Gepost op: 2009/09/09, 13:00:50 »
Vreemd, ik heb nog nooit een Vista image van boven 4 GB gezien.