Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Volume niet aankoppelen  (gelezen 1248 keer)

Offline Fuffed

  • Lid
Volume niet aankoppelen
« Gepost op: 2008/11/18, 22:40:30 »
Hallo,

Ik heb al gezocht naar oplossingen maar dat ging vrijwel allemaal niet over eendezelfde situatie als die van mij.
Ik zit met het volgende probleem.

ik heb een laptop, Ubuntu 8.04, 1 schijf verdeeld in 3 partities (Windows, Ubuntu en Media)

Ik gebruik het nu zon 2/3 weken en het werkt heerlijk! Maar het rare is dat sinds net, ik een foutmelding krijg als ik naar mijn media schijf (en ook Windows schijf) wil gaan.
Kan het volume 'WINDOWS' niet aankoppelen.

Ik heb vervolgens een externe hdd eraan hangen die het wel gewoon doet!

Nou vraag ik hier om hulp want ik kom er niet uit.

In windows xp doet hij het trouwens wel gewoon (dual-boot)

Bij voorbaat dank!

Offline lepjepr

  • Lid
Re: Volume niet aankoppelen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/19, 17:39:31 »
Er kunnen meerdere reden zijn waarom de schijf niet aangekoppelt kan worden wat je even kan doen is via de terminal de schijf proberen te mounten en dan kan je de foutmelding hier neerzetten. (Waarschijnlijk is windows niet netjes afgesloten en wil linux daarom niet de schijf mounten)

Offline Fuffed

  • Lid
Re: Volume niet aankoppelen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/05, 14:17:00 »
Er kunnen meerdere reden zijn waarom de schijf niet aangekoppelt kan worden wat je even kan doen is via de terminal de schijf proberen te mounten en dan kan je de foutmelding hier neerzetten. (Waarschijnlijk is windows niet netjes afgesloten en wil linux daarom niet de schijf mounten)

Dat was ook mijn gedachte, windows netjes opstarten en weer afsluiten, geen resultaat.
Toen tijdens het opstarten gekozen voor controleren harde schijf en toen heeft hij in 5 minuutjes het volume afgesloten en nu heb ik toegang vanuit Ubuntu, niet veel bijzonders dus!


Offline Mikkel

  • Lid
Re: Volume niet aankoppelen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/05, 20:27:28 »
........ en nu heb ik toegang vanuit Ubuntu, niet veel bijzonders dus!

....... schreef Fuffed na bijna twee jaar........... =D