Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Nieuwe" videokaart(AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)  (gelezen 5365 keer)

Offline thieuke

  • Lid
dames? en heren......

Ik heb een klein probleempje.

Ik heb laatst bij een winkel een videokaart gekocht voor in de PC. Dit omdat ik 2 monitoren aan wilde sluiten. Omdat het een redelijk oud moederbord betreft moest dit een AGP-kaart zijn. Ze hadden er maar eentje en dat was de:

NVidia GeFORCE FX 5500. 256 MB DDR

Nu heb ik die op het moederbord geplaatst en de pc opgestart.

Direct na het opstarten kwam Ubuntu met de melding een andere driver te gebruiken en had er zelfs 1 paraat. Dat is makkelijk dacht ik en ik heb die geinstalleerd. Echter komt het beeld totaal niet goed door. Ik zie maar een kwart van mijn bureaublad waardoor ik sommige zaken niet aan kan klikken.

Bovendien krijg ik twee startbalken onder elkaar, en moet ik een stuk onder een knop klikken om die te laten werken. Erg vaag dus allemaal.

Misschien doe ik iets niet goed. Volgorde van installeren en toepassen misschien. Of misschien werkt Ubuntu gewoon niet lekker via AGP?????? Misschien kan ik beter de resolutie van te voren aanpassen ofzo, maar ik weet het gewoon niet.

Het tweede beeldscherm heb ik allang aan mijn schoonmoeder gegeven, dus daar hoeft het niet echt voor, maar ik denk dat het voor al die Plasmoids wel lekker is als de processor zich niet zo druk hoeft te maken over het uiterlijk van mijn bureaublad, maar dat kan uit besteden aan de grafische kaart. Volgens de system-monitor loopt de processor namelijk vaker op 100% te draaien dan op minder. (geen overcapaciteit is wel lastig werken, hoef ik niet uit te leggen denk ik).

Gegevens van de PC staan in mijn sign, moederbord gebruikt Nvidia Nforce2 chipset.

Oja ik gebruik dus Kubuntu 8.10 met KDE4!
« Laatst bewerkt op: 2009/01/14, 20:07:54 door thieuke »
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/08, 09:35:32 »
dames? en heren......

Ik heb een klein probleempje.

Ik heb laatst bij een winkel een videokaart gekocht voor in de PC. Dit omdat ik 2 monitoren aan wilde sluiten. Omdat het een redelijk oud moederbord betreft moest dit een AGP-kaart zijn. Ze hadden er maar eentje en dat was de:

NVidia GeFORCE FX 5500. 256 MB DDR

Nu heb ik die op het moederbord geplaatst en de pc opgestart.

Direct na het opstarten kwam Ubuntu met de melding een andere driver te gebruiken en had er zelfs 1 paraat. Dat is makkelijk dacht ik en ik heb die geinstalleerd. Echter komt het beeld totaal niet goed door. Ik zie maar een kwart van mijn bureaublad waardoor ik sommige zaken niet aan kan klikken.

Bovendien krijg ik twee startbalken onder elkaar, en moet ik een stuk onder een knop klikken om die te laten werken. Erg vaag dus allemaal.

Misschien doe ik iets niet goed. Volgorde van installeren en toepassen misschien. Of misschien werkt Ubuntu gewoon niet lekker via AGP?????? Misschien kan ik beter de resolutie van te voren aanpassen ofzo, maar ik weet het gewoon niet.

Het tweede beeldscherm heb ik allang aan mijn schoonmoeder gegeven, dus daar hoeft het niet echt voor, maar ik denk dat het voor al die Plasmoids wel lekker is als de processor zich niet zo druk hoeft te maken over het uiterlijk van mijn bureaublad, maar dat kan uit besteden aan de grafische kaart. Volgens de system-monitor loopt de processor namelijk vaker op 100% te draaien dan op minder. (geen overcapaciteit is wel lastig werken, hoef ik niet uit te leggen denk ik).

Gegevens van de PC staan in mijn sign, moederbord gebruikt Nvidia Nforce2 chipset.

Oja ik gebruik dus Kubuntu 8.10 met KDE4!
Klinkt als een verkeerde refresh rate, in combinatie met 2 geïnstalleerde drivers. Start in de recoverymodus (via Grub), en kies voor "try to fix X server". Kijk dan weer of je scherm weer normaal werkt. Deinstalleer dan de gesloten nvidia-driver (niet de open source driver!) en kijk wat het schermpje Hardware Drivers hierna zegt.

Offline thieuke

  • Lid
Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/08, 09:39:39 »
deinstalleer de gesloten nvidia driver, niet de open source.

Hoe doe ik dat dan?

Gewoon via adept?
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/08, 10:19:30 »
deinstalleer de gesloten nvidia driver, niet de open source.

Hoe doe ik dat dan?

Gewoon via adept?
Inderdaad.

Offline thieuke

  • Lid
Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/08, 10:24:55 »
Ben weer een stukje verder.

Heb de AGP-kaart geinstalleerd. En na het installeren van de 173 driver (de vorige driver in de oude situatier was de 96 driver) waar Kubuntu zelf mee aan kwam, gevolgd door het herstarten van de X-server is het beeld normaal, en werkt de computer toch weer wat sneller. Dat is prima.

Nu nog de transparantie terug zien te krijgen (desktop-effecten), en dat wil niet echt lukken. Het staat namelijk wel aan, maar ik heb geen enkele transparantie :(

Nu zag ik in adept dat de volgende zaken geinstalleerd zijn:
nvidia-settings: installed
nvidia173-kernel-source: installed
nvidia-common: installed
nvidia-71-modaliases:installed
nvidia-173-modaliases:installed
nvidia-177-modaliases:installed
nvidia-96-modaliases:installed
nvidia-glx-173:installed

Moet ik een aantal van die nu de-installeren?? Ik bedoel, nvidia-96-modaliases bijvoorbeeld. Moet die nu niet weg? Lijkt me echt iets van de oude situatie.

wordt dat bedoeld met de oude deleten?

Verder heb ik een programma erop zitten namelijk: NVIDIA X SERVER settings.

Maar als ik die op start dan krijg ik het volgende bericht:

Citaat
You do not appear to be using the NVIDIA X driver. Please edit your X configuration file (just run ' nvidia-xconfig' as root), and restart the X server.

Als ik in de terminal vervolgens: sudo nvidia-xconfig in typ, vraagt hij om een wachtwoord en gaat weer terug naar de "promt"

Moet ik uberhaubt iets met die x-server doen??? Want als ik vervolgens wel de x-server herstart, dan krijg ik de transparantie terug, maar tevens reageerd hij dan op alles erg traag, heb ik tijdelijk een tweede startbalk bijna bovenin staan, maar die verdwijnt weer en de startbalk onderin reageerd niet.

Er gaat dus gewoon ergens iets niet helemaal lekker.

« Laatst bewerkt op: 2009/01/08, 11:52:36 door thieuke »
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Offline thieuke

  • Lid
Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/08, 12:44:46 »
o ja,

en de refresh-rate? waar kan ik die instellen, want heb nu dat het beeld een beetje beweegt. Niet heel erg, maar het is niet zo mooi.
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/08, 14:15:34 »
o ja,

en de refresh-rate? waar kan ik die instellen, want heb nu dat het beeld een beetje beweegt. Niet heel erg, maar het is niet zo mooi.
KMenu > Systeeminstellingen > Beeldscherm.

Als je doet:

glxinfo | grep direct
wat krijg je dan?

Offline thieuke

  • Lid
Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/08, 16:05:57 »
Citaat
mathieu@Verberne-PC-01-server:~$ glxinfo
name of display: :0.0
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Error: couldn't find RGB GLX visual or fbconfig

Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
3 GLXFBConfigs:
   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
Segmentatiefout
mathieu@Verberne-PC-01-server:~$

Zo te zien mis ik iets. Maar wat? Ja GLX (dat staat er dan ook 12x), maar wat is hier aan de hand? Oh en de refresh rate zat verstopt. Had namelijk al daar gekeken. Nu even verder gekeken dan de neus breed is. Maareh, hij staat op 60 en als ik hem dan op auto zet, dan kan ik wel opslaan, maar ga ik terug staat hij weer op 60 Hz  :|

Sorry,

als ik precies in typ wat jij schreef krijg ik:

Citaat
mathieu@Verberne-PC-01-server:~$ glxinfo | grep direct
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Error: couldn't find RGB GLX visual or fbconfig
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
mathieu@Verberne-PC-01-server:~$

Toch even anders, maar denk dat de strekking van z'n verhaal wel duidelijk is.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/08, 16:14:15 door thieuke »
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/08, 21:57:57 »
o ja,

en de refresh-rate? waar kan ik die instellen, want heb nu dat het beeld een beetje beweegt. Niet heel erg, maar het is niet zo mooi.
Deze lijn inclusief "" in je xorg.conf zetten in de sectie screen
Option            "DynamicTwinView" "FALSE"     als je net als ik een CRT monitor heb krijg je de frequentie anders niet hoger dan 61Hz, terwijl 80Hz of 85Hz veel prettiger is voor de ogen.  :)
Dit bestand /etc/X11/xorg.conf als root veranderen en opslaan, en opnieuw opstarten. Succes

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline thieuke

  • Lid
Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/09, 08:36:24 »
Ok, bedankt, dat ga ik proberen.

Maar moet wel zeggen dat ik geen CRT monitor heb, maar gewoon een TFT (22") scherm.
Maar wellicht helpt het.

Zal vanavond eens gaan rommelen.

Oja, het lukt mij nooit om xorg.conf aan te passen. Is er een truukje ofzo?
En dan nog wat, op welke lijn mag ik dat zetten, of gewoon onderaan??? of maakt het niet uit?

Nu dat GLX nog......
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Offline thieuke

  • Lid
Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/09, 15:32:36 »
Nou ik heb dat gedaan, dat xorg.conf aanpassen. Wat een elende. Heb het nu twee keer gedurft (volgens mij is het een soort autoexec.bat ofzo), en twee keer loopt het in de soep. Zo jammer, weet dat het aan mezelf ligt (of in ieder geval aan mijn onkunde/niet weten hoe en wat)......
« Laatst bewerkt op: 2009/01/09, 15:53:08 door thieuke »
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Offline thieuke

  • Lid
Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/09, 15:54:59 »
Maar kan iemand mij dan uitleggen wat ik waar in mag vullen in dat bestand????

Bij mij ziet het er als volgt uit:

Citaat
# xorg.conf (X.Org X Window System server configuration file)
#
# This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using
# values from the debconf database.
#
# Edit this file with caution, and see the xorg.conf manual page.
# (Type "man xorg.conf" at the shell prompt.)
#
# This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only*
# if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg
# package.
#
# Note that some configuration settings that could be done previously
# in this file, now are automatically configured by the server and settings
# here are ignored.
#
# If you have edited this file but would like it to be automatically updated
# again, run the following command:
#   sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

Section "Device"
   Identifier   "Configured Video Device"
EndSection

Section "Monitor"
   Identifier   "Configured Monitor"
EndSection

Section "Screen"
   Identifier   "Default Screen"
   Monitor      "Configured Monitor"
   Device      "Configured Video Device"
EndSection

Ik had het dus gewoon onder Device getypt, maar toen begon alles te flippen
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/09, 19:18:44 »
Onder screen moet het, zo ziet het eruit:
Section "Screen"
   Identifier   "Default Screen"
   Monitor      "Configured Monitor"
   Device      "Configured Video Device"
   Option            "DynamicTwinView" "FALSE"
EndSection
Veranderingen aanbrengen als root: sudo gedit /etc/X11/xorg.conf  Dan kan je het opslaan.
Hierna de toetsencombinatie CTRL+ALT+BACKSPACE tegelijk indrukken, dan start de xserver opnieuw op met de nieuwe instellingen. Succes.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline thieuke

  • Lid
Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #13 Gepost op: 2009/01/10, 09:45:07 »
Dank je,

ik ga dat proberen. Maar niet voor een ander probleem is opgelost! namelijk:

Gisteren heb ik met Cumulus online gezeten om te kijken wat er nu aan de hand is met mijn graphics-driver.
We bleven echter steken bij bureaublad delen (leek de handigste oplossing) echter, wist ik niet hoe ik mijn Router moest vertellen dat iemand anders mag meekijken op dat moment.
hoe dan ook
Ik ben wel wat wijzer geworden

Na het installeren van de grafische kaart (die GeForce fx 5500) heb ik via Kmenu>systeem>Hardwaredrivers de nvidia 173-driver geinstalleerd. Hiermee kreeg ik dus twee startbalken. een onderaan (die niet doorzichtig is) en een bijna bovenaan die transparant is. Echter reageert er bijna niks. Het lijkt wel alsof 2 bureaubladen op 1 bureaublad staan, en als ik op de onderste kmenu klik, dan komt het bij de bovenste menubalk omhoog. Kan er echter niks aanklikken.

Ook als ik met de rechter muisknop op het bureaublad klik, om commando uitvoeren te doen, komt het pas na een tijdje in beeld, en als ik wil typen duurt het een minuut voor er iets staat.

Omdat ik daar niks mee kan, start ik in recovery modus op om de x-server te fixen.

Dat lukt wel, maar dan (ondanks dat er in mijn opties transparantie aan staat) heb ik geen transpparantie.

Met andere woorden (begrijp ik van Cumulus007) gebruikt hij helemaal niet de juiste driver.

Als ik CTRL + Alt + BACKSPACE intoets dan begint het van voor af aan.

Is hier een oplossing voor, of zal ik me er maar bij neer moeten leggen dat ik geen transparantie heb???
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #14 Gepost op: 2009/01/10, 15:34:11 »
Is deze driver nvidia 173-driver waar [recommended] achter staat ? en als enigste geactiveerd?
Heb je ook de extra effecten (Compiz) in gebruik?
Wat je werkbalken betreft, klik er rechts op>Eigenschappen>Vinkje bij uitschuiven en de Groote instellen, heb deze zelf op 25 pt staan>Achtergrond even mee experimenteren qua kleur en Stijl transparant tot Dekkend.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #15 Gepost op: 2009/01/10, 19:23:13 »
Is deze driver nvidia 173-driver waar [recommended] achter staat ? en als enigste geactiveerd?
Heb je ook de extra effecten (Compiz) in gebruik?
Wat je werkbalken betreft, klik er rechts op>Eigenschappen>Vinkje bij uitschuiven en de Groote instellen, heb deze zelf op 25 pt staan>Achtergrond even mee experimenteren qua kleur en Stijl transparant tot Dekkend.

Met vriendelijke groet,

Gijs
kWin bedoel je. De grootte van z' n werkbalk is in te stellen door rechtsonder op het doorzichtige knopje te drukken, en dan de werkbalk te vergoten.

Offline thieuke

  • Lid
Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #16 Gepost op: 2009/01/10, 23:04:36 »
Jongens bedankt.

Ik ben er uit.

Kostte me een nieuwe installatie met direct de nieuwe grafische kaart. Kwam daardat ik aan het rommelen was en toen ineens niks meer te zien kreeg.

Hoe dan ook:

Mijn driver is de 173 [recommended] inderdaad. Hij werkt nu goed EN: met transparantie.

En gelukkig heeft de grafische kaart er inderdaad voor gezorgd dat mijn computer nu sneller werkt MET transparantie ingeschakeld, gewoon omdat de grafische kaart dat lekker regelt en niet meer het moederbord zelf.

Ik ben dus helemaal gelukkig.

Heren bedankt voor het meedenken en de moeite die erin is gestoken!!!!
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: "Nieuwe" videokaart (AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #17 Gepost op: 2009/01/11, 00:03:13 »
Ik had al een nieuwe installatie willen voorstellen. Maar als je hier zegt "bij mij doet ie het wel" krijg je vaak vervelende reacties. Bovendien helpt zo'n opmerking niet echt. Ik heb de 5600 en die deed het out of the box zelfs met Compiz. Ik denk dat er gewoon iets was mis gegaan tijdens de vorige installatie. Gefeliciteerd. Doorzetten heeft altijd succes.

Offline thieuke

  • Lid
Toch nog een klein vraagje:

Ik wil die DynamicTwinView in Xorg.conf plaatsen, alleen ziet het bestand er niet meer zo uit als eerst, dus nu ben ik weer bang dat ik het op de verkeerde plaats ga zetten.

Iemand die met zekerheid kan zeggen waar ik deze zin: Option       "DynamicTwinView" "FALSE" maag plaatsen in mijn Xorg.conf-file:

Citaat
# xorg.conf (X.Org X Window System server configuration file)
#
# This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using
# values from the debconf database.
#
# Edit this file with caution, and see the xorg.conf manual page.
# (Type "man xorg.conf" at the shell prompt.)
#
# This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only*
# if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg
# package.
#
# Note that some configuration settings that could be done previously
# in this file, now are automatically configured by the server and settings
# here are ignored.
#
# If you have edited this file but would like it to be automatically updated
# again, run the following command:
#   sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

Section "Monitor"
   Identifier   "Configured Monitor"
EndSection

Section "Screen"
   Identifier   "Default Screen"
   Monitor      "Configured Monitor"
   Device      "Configured Video Device"
   DefaultDepth   24
EndSection

Section "Module"
   Load   "glx"
EndSection

Section "Device"
   Identifier   "Configured Video Device"
   Driver   "nvidia"
   Option   "NoLogo"   "True"
EndSection
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.

Re: "Nieuwe" videokaart(AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #19 Gepost op: 2009/01/14, 21:57:50 »
Hier dus
Section "Screen"
   Identifier   "Default Screen"
   Monitor      "Configured Monitor"
   Device      "Configured Video Device"
   DefaultDepth   24
   Option       "DynamicTwinView" "FALSE"
EndSection
Na opslaan de xserver opnieuw opstarten met CTRL+ALT+BACKSPACE

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline thieuke

  • Lid
Re: "Nieuwe" videokaart(AGP) werkt niet lekker met Ubuntu (GeFORCE FX5500)
« Reactie #20 Gepost op: 2009/01/15, 20:58:55 »
Het is zo grappig.....

Hoe kan het trouwens zijn dat de ene keer dat ik Kubuntu opstart het beeld niet helemaal strak is, en de andere keer is het perfect!?!?!?!?

@Gijsbert: Bedankt!
Compaq Presario S5190NL, AMD Athlon XP 2.3 Ghz, 1x 320 Gb Seagate Barracuda, 1x 250 Gb Seagate Barracuda, Nvidia GeForce4 chipset, 2x 1Gb DDR 333 MHz,  Nvidia GeForce FX 5500 256 MB DDR, Kubuntu 9.04, KDE 4.2.4.