Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vervolg "Steam start niet op"  (gelezen 7516 keer)

Offline sjakie

  • Lid
Vervolg "Steam start niet op"
« Gepost op: 2016/01/26, 20:10:39 »
LS

Door UbuDaan werd dit onderwerp al eerder aangekaart. Heb de daarin gemelde adviezen opgevolgd. Geen enkel resultaat.

Heb toen de tip van lid Tharne in de terminal ingevoerd (  sudo apt-get install '^libc6.*' )  en kreeg onderstaand verhaal..

De narigheid met Steam blijft en krijg  er geen beweging in, mogelijk omdat ik leek ben!

Wie weet raad?

Gr/Sjakie




Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd       
De status informatie wordt gelezen... Klaar
Let op, 'libc6-dbg-arm64-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-xen' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-powerpc-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dbg-ppc64el-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-armhf-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-armel-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-armhf-armel-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dbg-armhf-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dbg-powerpc-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-ppc64el-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-ppc64-powerpc-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-x32' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-ppc64el-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-armhf-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-powerpc-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6.1-dev-armhf-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-i386' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-armel-armel-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-armhf-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6.1-dev-powerpc-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'



Let op, 'libc6-arm64-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-armhf-armhf-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-powerpc-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-armel-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-ppc64-powerpc-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-ppc64-powerpc-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-ppc64el-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-armel-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-powerpc-powerpc-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-ppc64-powerpc-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dbg-armel-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-armel-armhf-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-powerpc-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-prof' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-arm64-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-armhf-armhf-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-armel-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dbg-armhf-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6.1-dev-armel-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-arm64-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dbg-arm64-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-amd64' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-pic' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6.1-pic' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dbg-ppc64el-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6.1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dbg-armel-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-ppc64el-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-arm64-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6.1-dev-arm64-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-armhf-armel-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-i386' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev-armel-armhf-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6.1-dev-ppc64el-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dbgsym' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dbg' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-armhf-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dbg-powerpc-dcv1' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-dev' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6.1-dev' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-armel-armel-cross' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-x32' wordt geselecteerd omwille van de regex '^libc6.*'
Let op, 'libc6-arm64-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-arm64-dcv1'
Let op, 'libc6-armel-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-armel-armel-cross'
Let op, 'libc6-armel-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-armel-dcv1'
Let op, 'libc6-armhf-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-armhf-armhf-cross'
Let op, 'libc6-armhf-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-armhf-dcv1'
Let op, 'libc6-dev-arm64-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-dev-arm64-dcv1'
Let op, 'libc6-dev-armel-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-dev-armel-armel-cross'
Let op, 'libc6-dev-armel-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-dev-armel-dcv1'
Let op, 'libc6-dev-armhf-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-dev-armhf-armhf-cross'
Let op, 'libc6-dev-armhf-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-dev-armhf-dcv1'
Let op, 'libc6-dev-powerpc-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-dev-powerpc-dcv1'
Let op, 'libc6-dev-ppc64-powerpc-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-dev-ppc64-powerpc-dcv1'
Let op, 'libc6-dev-ppc64el-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-dev-ppc64el-dcv1'
Let op, 'libc6-powerpc-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-powerpc-dcv1'
Let op, 'libc6-ppc64-powerpc-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-ppc64-powerpc-dcv1'
Let op, 'libc6-ppc64el-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-ppc64el-dcv1'
Let op, 'libc6-dbg-arm64-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-dbg-arm64-dcv1'
Let op, 'libc6-dbg-armel-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-dbg-armel-dcv1'
Let op, 'libc6-dbg-armhf-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-dbg-armhf-dcv1'
Let op, 'libc6-dbg-powerpc-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-dbg-powerpc-dcv1'
Let op, 'libc6-dbg-ppc64el-cross' wordt geselecteerd in plaats van 'libc6-dbg-ppc64el-dcv1'
libc6-arm64-cross is al de nieuwste versie.
libc6-armel-armhf-cross is al de nieuwste versie.
libc6-armel-cross is al de nieuwste versie.
libc6-armhf-cross is al de nieuwste versie.
libc6-dev-arm64-cross is al de nieuwste versie.
libc6-dev-armel-armhf-cross is al de nieuwste versie.
libc6-dev-armel-cross is al de nieuwste versie.
libc6-dev-armhf-cross is al de nieuwste versie.
libc6-dev-powerpc-cross is al de nieuwste versie.
libc6-dev-ppc64-powerpc-cross is al de nieuwste versie.
libc6-dev-ppc64el-cross is al de nieuwste versie.
libc6-powerpc-cross is al de nieuwste versie.
libc6-ppc64-powerpc-cross is al de nieuwste versie.
libc6-ppc64el-cross is al de nieuwste versie.
libc6-armhf-armel-cross is al de nieuwste versie.
libc6-dbg-arm64-cross is al de nieuwste versie.
libc6-dbg-armel-cross is al de nieuwste versie.
libc6-dbg-armhf-cross is al de nieuwste versie.
libc6-dbg-powerpc-cross is al de nieuwste versie.
libc6-dbg-ppc64el-cross is al de nieuwste versie.
libc6-dev-armhf-armel-cross is al de nieuwste versie.
libc6 is al de nieuwste versie.
libc6-dbg is al de nieuwste versie.
libc6-dev is al de nieuwste versie.
libc6-dev-i386 is al de nieuwste versie.
libc6-dev-x32 is al de nieuwste versie.
libc6-i386 is al de nieuwste versie.
libc6-pic is al de nieuwste versie.
libc6-prof is al de nieuwste versie.
libc6-x32 is al de nieuwste versie.
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 6 niet opgewaardeerd.
jules@jules-22-h002ed:~$

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Vervolg "Steam start niet op"
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/26, 20:25:19 »
Je hebt nu een hele berg libc6 pakketten geïnstalleerd die je niet nodig hebt. Dat is zonde van je harde schijfruimte en kan voor conflicten zorgen.

Op een recente versie van Ubuntu hoef je alleen maar dit pakket te downloaden en te installeren via het software centrum. De rest gaat vanzelf.

Offline sjakie

  • Lid
Re: Vervolg "Steam start niet op"
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/26, 21:22:04 »
Dag John,


Jouw link heb ik benut en deze launcher heb ik al tig keren gehad en verzandt dan in niets. Ik krijg weer hetzelfde geduvel en het circus begint opnieuw. Heel erg jammer want ik had van Beamdog productsleutels gekregen om via Steam verder te kunnen spelen.

Ik vrees dat mijn harde schijf door deze overbodige acties redelijk vol gaat lopen. Hoe krijg ik dit er weer af?


Gr/Sjakie

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Vervolg "Steam start niet op"
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/26, 22:37:47 »
Je geeft aan dat je een probleem hebt, maar je zegt dan weer niet welke precies. Met wat meer uitleg kunnen we beter zoeken naar een oplossing.
Het is dan wel handig om bij het begin te beginnen. Welke versie van Ubuntu heb je? En tegen welke problemen loop je precies aan? Krijg je nog foutmeldingen te zien en zo ja welke? Welke stappen heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen?

Offline sjakie

  • Lid
Re: Vervolg "Steam start niet op"
« Reactie #4 Gepost op: 2016/01/27, 00:45:33 »
Dag John,

Ik vind dat ik erg duidelijk ben geweest met mijn probleem... Steam start niet op en duidelijker kan ik het niet omschrijven. Wat ik eerder schreef was dat ik de raad van Tharne volgde.

Liep op niets uit bij mij.


Toen kwam jij in beeld met de link in jouw reactie. Deze link gebruikte ik en kwam weer bij de Steam-download terecht, opnieuw gedownload  en begon alles weer van vooraf aan mis te lopen.

Er kwam een melding Fatal Error: failed to load  steamui.so. Ook "you are missing the following 32-bit libraries and Steam may not run libc.so.6.

Je vraagt welke stappen ik heb genomen om het probleem zelf op te lossen.  Wel, dat schreef ik al in mijn eerste bericht namelijk alles wat tot nu toe hierover beschreven werd in de eerste draad van UbuDaan

Mijn UBU versie luidt: 14.04.3 LTS.

Gr/Sjakie