Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-NL Mascotte  (gelezen 66249 keer)

Offline ErwinSK

  • Lid
Re: Ubuntu-NL Mascotte
« Reactie #25 Gepost op: 2011/10/25, 23:14:39 »
Je zit sowieso aan een vector vast, anders krijg je van de vreemde kartels jong  :o

Ik ga nu mijn 64 bit Xubuntu installeren, dus de rest an de avond ben ik wel even zoet.

Inderdaad, Inkscape dacht ik ook aan. Eigenlijk HeT rijtje van drie he: Gimp | Blender | Inkscape.

Daarnaast werk ik altijd in een hoge resolutie, wanneer je aan drukwerk gaat denken en laten we
nu niets uitsluiten, dan is 300dpi een standaard. Ik zeg niet dat we nu per direct al naar een drukker moeten
hollen. Vooruitdenken heeft ook wel iets......................... vind ik  ;)
Goede groet,

Erwin

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Ubuntu-NL Mascotte
« Reactie #26 Gepost op: 2011/10/25, 23:26:45 »
Ja, dat bedoel ik dus met kwaliteitsverlies.

Mjah, ik denk dat Blender het geschikte hier voor is (voor het eindresultaat), aangezien je dan veel gemakkelijker en sneller de houding en het standpunt van wat je ziet kan veranderen. Als je het in blender doet, dan hoeft dat niet steriel te worden. Je kan hem dan ook een licht vachtje geven ofzo.

Overigens is de Ubuntu oranje: DD4814, dat is ook wel leuk om dan toe te passen.

Ik zal nu wel even een wiki-pagina aanmaken voor dit project. De link komt hier straks wel te staan :)

*edit*
http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/mascotte , dat is de link naar de projectpagina op de wiki.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/25, 23:53:07 door Idroy »
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu-NL Mascotte
« Reactie #27 Gepost op: 2011/11/14, 02:56:12 »
Voordelen 3D is dat je hem makkelijk in iedere houding kunt zetten.
Model in Inkscape is goed om af te drukken omdat je het zonder kwaliteit verlies van grote kunt wijzigen.
Denk dat als je het in beide omgevingen maakt, dat je dan van de Mascotte het maximale eruit kunt halen.

Leuk modelletje alleen doet het met die kuif mij aan een ander figuurtje denken.Iik weet zo niet meer welke.


Re: Ubuntu-NL Mascotte
« Reactie #28 Gepost op: 2011/11/28, 20:55:34 »
Ik heb even een snelle schets gemaakt, een praatstuk. Ben Benieuwd
Wat jullie van "Ubundie" vinden.

Nog maar even een Preview gemaakt, nogmaals het is een ruwe schets.





Mooi hoor, zoiets in 3D, misschien 3 bij elkaar? Een wolf vind ik nou niet echt een blije stemming opwekken. En die mascotte van Ubuntu.com, vreselijk zeg :-[
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu-NL Mascotte
« Reactie #29 Gepost op: 2011/12/06, 22:10:02 »
Ik heb even een snelle schets gemaakt, een praatstuk. Ben Benieuwd
Wat jullie van "Ubundie" vinden.

Nog maar even een Preview gemaakt, nogmaals het is een ruwe schets.


Ik kom de laatste tijd erg weinig op het forum, dus heb de reacties op dit topi totaal gemist. ErwinSK, je opzet vind ik er al erg goed uit zien. Zou je eens een aantal variaties op deze Ubundie kunnen maken?

Ik ben wel benieuwd met welk programma je deze schets gemaakt hebt.

Als je wilt kun je de huidige creatie op deze pagina uploaden: http://wiki.ubuntu-nl.org/Artwork/Projecten/mascotte
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal