Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nederlandstalige beginnerscursus Python  (gelezen 82490 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #25 Gepost op: 2011/02/07, 16:58:13 »
Dank je. Ik heb ingelogd en gekeken hoe het werkt. is allemaal nieuw voor mij.

Ik heb les 3 gevolgd.
Les 1 heb ik van de logs gevolgd en les 2 moet ik nog eens goed bekijken.
Ik had niet verwacht dat de les zo goed te volgen is met IRC. (mede dankzij commandonline)
Had zelfs de tv uit gezet tijdens de les en die staat normaal altijd aan.
Heb al weer zin in de volgende les.



Leuk om te lezen! Dank.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #26 Gepost op: 2011/02/08, 18:33:46 »
Geen dank, jullie bedankt voor de lessen.

Ik heb les 1 in een open office document gezet en wat aangepast.
Ik heb hiervoor het log bestand van les 1 gebruikt.

Ik heb het naar commandonline gestuurd.
Als het allemaal klopt dan komt het op de site er bij te staan.

Ik zet de lessen om, omdat ik het fijner vind dan de log bestanden.
Ik heb voor mij zelf wat extra dingen toegevoegd om het duidelijker te maken voor mij zelf.



Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #27 Gepost op: 2011/02/10, 22:05:14 »
12-02-2011. 19.30-20.30 Aanstaande zaterdag dus, alweer de vierde workshop Python voor beginners. Additionele informatie vindt u hier: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/Workshop/BasiscursusPython
Uiteraard is iedereen van harte uitgenodigd, ik ben er in ieder geval weer bij. Inschrijven voor deze cursus heeft de voorkeur.
Tot dan in de kanalen #ubuntu-nl-mwanzo en #ubuntu-nl-klas (FreeNode)
Daarna is er in verband met de voorjaarsvakantie een workshop-pauze van twee weken. Dus dan zijn er even geen lessen. Maar u kunt immer terecht bij mwanzo voor vragen op IRC in de bekende kanalen.
Vanaf 28 Februari kunt u de aankondigingen in de gaten houden, het ligt in de lijn der verwachtingen dat er na die periode ook andere workshops gehouden zullen worden die de moeite waard zijn, naast de python workshops die dan weer verder gaan.

Aanstaande zaterdag: 05-03-2011 vervolg cursus PYTHON  (deel 5 alweer) door commandoline: 19.30 te #ubuntu-nl-mwanzo en #ubuntu-nl-klas. Een cursus gemist? Zie de logs of verslagen van voorafgaande workshops.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/11, 20:23:21 door leoquant »

Offline Dimi77

  • Lid
Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #28 Gepost op: 2011/02/12, 18:00:39 »
Ik ben er vanavond helaas niet bij ik heb een verjaardag. Ik ga wel de logs terug lezen. Iedereen wel goed jullie best doen =D

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #29 Gepost op: 2011/03/02, 09:30:42 »
Aanstaande zaterdag: 05-03-2011 vervolg cursus PYTHON  (deel 5 alweer) door commandoline: 19.30 te #ubuntu-nl-mwanzo en #ubuntu-nl-klas. Een cursus gemist? Zie de logs of verslagen van voorafgaande workshops.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/11, 20:23:55 door leoquant »

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #30 Gepost op: 2011/03/12, 11:33:54 »
12-02-2011. 19.30-20.30 Aanstaande zaterdag dus, alweer de vierde workshop Python voor beginners. Additionele informatie vindt u hier: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/Workshop/BasiscursusPython
Uiteraard is iedereen van harte uitgenodigd, ik ben er in ieder geval weer bij. Inschrijven voor deze cursus heeft de voorkeur.
Tot dan in de kanalen #ubuntu-nl-mwanzo en #ubuntu-nl-klas (FreeNode)
Daarna is er in verband met de voorjaarsvakantie een workshop-pauze van twee weken. Dus dan zijn er even geen lessen. Maar u kunt immer terecht bij mwanzo voor vragen op IRC in de bekende kanalen.
Vanaf 28 Februari kunt u de aankondigingen in de gaten houden, het ligt in de lijn der verwachtingen dat er na die periode ook andere workshops gehouden zullen worden die de moeite waard zijn, naast de python workshops die dan weer verder gaan.



zaterdag: 19-03-2011 vervolg cursus PYTHON  (deel 7 alweer) door commandoline en stefandevries: 19.30 te #ubuntu-nl-mwanzo en #ubuntu-nl-klas. Een cursus gemist? Zie de logs of verslagen van voorafgaande workshops.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/11, 20:24:17 door leoquant »

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #31 Gepost op: 2011/03/19, 09:37:59 »
12-02-2011. 19.30-20.30 Aanstaande zaterdag dus, alweer de vierde workshop Python voor beginners. Additionele informatie vindt u hier: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/Workshop/BasiscursusPython
Uiteraard is iedereen van harte uitgenodigd, ik ben er in ieder geval weer bij. Inschrijven voor deze cursus heeft de voorkeur.
Tot dan in de kanalen #ubuntu-nl-mwanzo en #ubuntu-nl-klas (FreeNode)
Daarna is er in verband met de voorjaarsvakantie een workshop-pauze van twee weken. Dus dan zijn er even geen lessen. Maar u kunt immer terecht bij mwanzo voor vragen op IRC in de bekende kanalen.
Vanaf 28 Februari kunt u de aankondigingen in de gaten houden, het ligt in de lijn der verwachtingen dat er na die periode ook andere workshops gehouden zullen worden die de moeite waard zijn, naast de python workshops die dan weer verder gaan.



zaterdag: 19-03-2011 vervolg cursus PYTHON  (deel 7 alweer) door commandoline en stefandevries: 19.30 te #ubuntu-nl-mwanzo en #ubuntu-nl-klas. Een cursus gemist? Zie de logs of verslagen van voorafgaande workshops.


KOM EENS LANGS!
« Laatst bewerkt op: 2011/04/11, 20:24:38 door leoquant »

Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #32 Gepost op: 2011/03/19, 15:39:36 »
...
« Laatst bewerkt op: 2011/03/19, 16:45:45 door Dooitze de Jong »

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #33 Gepost op: 2011/03/19, 16:22:48 »
Is dit nog interessant voor jullie. Full Circle heeft zijn Python lessen (eerste 5) naar een pdf samengevoegd.
Hij is alleen in het engels.

http://fullcirclemagazine.org/2011/03/05/its-here-the-python-special-edition-01/

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #34 Gepost op: 2011/03/31, 12:21:25 »
02-04-2011. 19.30-20.30 Aanstaande zaterdag dus, alweer de achtste workshop Python voor beginners. Additionele informatie vindt u hier: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/Workshop/BasiscursusPython
Uiteraard is iedereen van harte uitgenodigd, ik ben er in ieder geval weer bij. Inschrijven voor deze cursus heeft de voorkeur.
Tot dan in de kanalen #ubuntu-nl-mwanzo en #ubuntu-nl-klas (FreeNode)

Vanaf 02-04-2011 kunt u de aankondigingen in de gaten houden, het ligt in de lijn der verwachtingen dat er na die periode ook andere workshops gehouden zullen worden die de moeite waard zijn, naast de python workshops die dan weer verder gaan.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/11, 20:24:49 door leoquant »

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #35 Gepost op: 2011/03/31, 13:16:07 »
De achtste alweer, is het nog steeds voor beginners te noemen?   :evil:
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #36 Gepost op: 2011/04/06, 10:00:35 »
09-04-2011. 19.30-20.30 Aanstaande zaterdag dus, alweer de negende workshop Python (voor beginners). Additionele informatie vindt u hier: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/Workshop/BasiscursusPython
Uiteraard is iedereen van harte uitgenodigd, ik ben er in ieder geval weer bij. Inschrijven voor deze cursus heeft de voorkeur.
Tot dan in de kanalen #ubuntu-nl-mwanzo en #ubuntu-nl-mwanzo-klas (FreeNode)

Vanaf 09-04-2011 kunt u de aankondigingen in de gaten houden, het ligt in de lijn der verwachtingen dat er na die periode ook andere workshops gehouden zullen worden die de moeite waard zijn, naast de python workshops die dan weer verder gaan.

Groet, namens het het team,

leoquant

Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #37 Gepost op: 2011/04/06, 11:05:00 »
Ik heb me ingeschreven. :) Ik zal wel even een sprintje moeten trekken om bij te komen, maar ik heb al enige programmeer ervaring, dat scheelt.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #38 Gepost op: 2011/04/11, 20:21:43 »
De volgende workshops zullen in #ubuntu-nl-klas gehouden worden :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #39 Gepost op: 2011/04/15, 20:48:31 »
16-04-2011. 19.30-20.30 Aanstaande zaterdag dus, alweer de 10 de workshop Python (voor beginners). Additionele informatie vindt u hier: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/Workshop/BasiscursusPython
Uiteraard is iedereen van harte uitgenodigd, ik ben er in ieder geval weer bij. Inschrijven voor deze cursus heeft de voorkeur.
Tot dan in de kanalen #ubuntu-nl-mwanzo en #ubuntu-nl-klas (FreeNode)

commandoline en stefandevries proficiat met deze geweldige mooie reeks lessen. (die nog niet afgelopen zijn!)

Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #40 Gepost op: 2011/04/17, 14:00:26 »
De stream zal op internet gezet worden, dit ipv logs. De logs blijven natuurlijk wel beschikbaar maar zijn niet volledig omdat CasW niet net zo snel kan typen als commandoline spreekt.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #41 Gepost op: 2011/04/22, 10:26:23 »
23-04-2011. 19.30-20.30 Aanstaande zaterdag dus, alweer de 11 de workshop Python (voor beginners). Additionele informatie vindt u hier: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/Workshop/BasiscursusPython
Uiteraard is iedereen van harte uitgenodigd, ik ben er deze keer helaas niet bij. Inschrijven voor deze cursus heeft de voorkeur.
Tot dan in de kanalen #ubuntu-nl-mwanzo en #ubuntu-nl-klas (FreeNode)
Alle voorgaande workshops zijn gelogd.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Mwanzo] Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #42 Gepost op: 2011/04/27, 19:58:22 »
30-04-2011. 19.30-20.30 Aanstaande zaterdag dus, alweer de 12 de workshop Python (voor beginners). Additionele informatie vindt u hier: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/Workshop/BasiscursusPython
Uiteraard is iedereen van harte uitgenodigd, ik ben er weer bij. Inschrijven voor deze cursus heeft de voorkeur.
Tot dan in de kanalen #ubuntu-nl-mwanzo en #ubuntu-nl-klas (FreeNode)
Alle voorgaande workshops zijn gelogd. Komt dat zien!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #43 Gepost op: 2011/05/09, 16:58:22 »
14-05-2011. 19.30-20.30 Aanstaande zaterdag dus, alweer de 13 de workshop Python (voor beginners). Additionele informatie vindt u hier: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/Workshop/BasiscursusPython
Uiteraard is iedereen van harte uitgenodigd, ik ben er weer bij. Inschrijven voor deze cursus heeft de voorkeur.
Tot dan in de kanalen #ubuntu-nl-mwanzo en #ubuntu-nl-klas (FreeNode) Cursusleiders: commandoline en stefandevries.
Alle voorgaande workshops zijn gelogd. Komt dat zien!
« Laatst bewerkt op: 2011/05/21, 16:35:39 door leoquant »

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #44 Gepost op: 2011/05/10, 18:40:37 »
De komende (en voorlopig de laatste) workshop Python (de 13e) is verplaatst van 14-05-2011 naar 21-05-2011, omdat ik op de eerste datum niet kan. Sorry voor het late doorgeven. Hopelijk tot dan!

Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #45 Gepost op: 2011/05/11, 15:45:07 »
Ik ben er helaas niet aan toegekomen om de bijeenkomsten te volgen. En hoewel de laatste aflevering nog niet is geweest wil ik jullie in ieder geval nu al heel erg bedanken voor jullie workshop. Het is een geweldig project, een mooie aanwinst voor Ubuntu-NL, en laat goed zien wat de bedoeling is van Mwanzo.

Bedankt! :)

En veel plezier met de (voorlopig) laatste workshop Python!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #46 Gepost op: 2011/05/21, 16:35:02 »
21-05-2011. 19.30-20.30 Aanstaande zaterdag dus, alweer de 13 de workshop Python (voor beginners). Additionele informatie vindt u hier: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/Workshop/BasiscursusPython
Uiteraard is iedereen van harte uitgenodigd, ik ben er weer bij. Inschrijven voor deze cursus heeft de voorkeur.
Tot dan in de kanalen #ubuntu-nl-mwanzo en #ubuntu-nl-klas (FreeNode) Cursusleiders: commandoline en stefandevries.
Alle voorgaande workshops zijn gelogd. Komt dat zien!

voorlopig laatste les in een reeks van 13

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #47 Gepost op: 2011/05/30, 17:02:21 »
De cursus is nu een ruime week afgelopen, ik vind het voor herhaling vatbaar. Hierbij wil ik ook StefandeVries, leoquant, CasW, DooitzedeJong en anderen die hebben meegeholpen nog even bedanken!

Daarnaast heb ik vandaag de wikipagina[1] geupdate zodat er van alle lessen een korte samenvatting op staat. Een must als je de cursus zelfstandig wilt volgen. Vragen stellen kan dan trouwens altijd op het chatkanaal #ubuntu-nl-mwanzo op irc.freenode.net[2].

[1]: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/mwanzo/Workshop/BasiscursusPython
[2]: http://webchat.freenode.net/?channels=#ubuntu-nl-mwanzo

Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #48 Gepost op: 2012/04/22, 23:59:54 »
Is het een idee om op de komende Releasepartie een live Python cursus sessie te doen? Daarbij kunnen mensen leren hoe de online cursus werkt, hoe ze moeten inloggen, waar de informatie staat e.d. en een voorbeeldsessie houden. Vervolgens zou er dan online verder gegaan kunnen worden met de cursus. Is dat wat? Het zou denk ik voor veel mensen de drempel enorm verlagen om een online cursus te gaan volgen.

Wat denken jullie?
« Laatst bewerkt op: 2012/04/23, 00:01:34 door Thomas de Graaff »

Re: Nederlandstalige beginnerscursus Python
« Reactie #49 Gepost op: 2012/04/24, 11:23:08 »
Het lijkt mij leuk om een cursusleider weer te kunnen ondersteunen. Zelf de kar trekken en presenteren lukt niet wegens een spraakgebrek. :)