Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) evolution 2e account vraagt nog steeds om mijn wachtwoord  (gelezen 1713 keer)

Ik heb in Ubuntu 2 gebruikers gemaakt. In gebruiker 1 en 2 heb ik ook email account gemaakt.
Elke keer als gebruiker 2 zijn email wil openen moet zij mijn wachtwoord intikken.
in mijn eigen email hoef ik geen wachtwoord in te voeren. Hoe kan ik dit wachtwoord verwijderen?

Oplossing zelf bedacht.
Email account verwijderd en opnieuw geinstalleerd en nu niet het vakje sleutelwachtwoord aangevinkt.
 ;)

Toch niet gelukt. Elke keer als mijn partner via haar scherm binnenkomt dan moet zij mijn wachtwoord gebruiken.
Hoe kunnen we dit oplossen?
« Laatst bewerkt op: 2011/05/24, 15:20:23 door terraplana »

Re: evolution 2e account vraagt nog steeds om mijn wachtwoord
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/03, 10:17:45 »
Terraplana,

Hoe meer ik je poosts lees hoe, des te vreemder vind ik hoe beide gebruikers en je systeem is aangemaakt.
Normaal gezien zal elke gebruiker zijn eigen e-mail zo moeten instellen dat het alleen om zijn eigen paswoord vraagt.
- twee gebruikers
- twee eigen home-mappen
- twee instellingen voor evolution
- etc etc etc

Kijk eens onder Systeem -> Adminstratie -> Gebruikers & Groepen ...
Welk account-type beide gebruikers hebben?
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: evolution 2e account vraagt nog steeds om mijn wachtwoord (opgelost)
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/03, 10:44:13 »
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb het nagekeken en er is idd sprake van 2 accounts.
Afijn, imiddels is het probleem nu opgelost

Dit heb ik gedaan:
kies de standaard en kies voor veranderen/ontgrendelen wachtwoord:
Vul het oude wachtwoord in en laat de vakjes voor een nieuw wachtwoord leeg. Er komt een vraag of je deze onveilige optie wilt, kies ja/ok.
Ik heb dit ook gedaan met Default wachtwoord.
Probleem opgelost!

Bedankt!

Terraplana,

Hoe meer ik je poosts lees hoe, des te vreemder vind ik hoe beide gebruikers en je systeem is aangemaakt.
Normaal gezien zal elke gebruiker zijn eigen e-mail zo moeten instellen dat het alleen om zijn eigen paswoord vraagt.
- twee gebruikers
- twee eigen home-mappen
- twee instellingen voor evolution
- etc etc etc

Kijk eens onder Systeem -> Adminstratie -> Gebruikers & Groepen ...
Welk account-type beide gebruikers hebben?


Re: evolution 2e account vraagt nog steeds om mijn wachtwoord
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/19, 18:17:09 »
Na update vraagt evolution steeds om wachtwoord als ik Evolution start. Verleden keer had ik het opgelost om dit te doen:

"kies de standaard en kies voor veranderen/ontgrendelen wachtwoord:
Vul het oude wachtwoord in en laat de vakjes voor een nieuw wachtwoord leeg. Er komt een vraag of je deze onveilige optie wilt, kies ja/ok.
Ik heb dit ook gedaan met Default wachtwoord.
Probleem opgelost! "

Tot mijn schaamte moet ik zeggen dat ik niet meer weet waar ik dit gedaan heb, misschien weten jullie het?
Bedankt

Offline vanadium

  • Lid
Re: evolution 2e account vraagt nog steeds om mijn wachtwoord
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/19, 18:35:25 »
In het Engels "Passwords and encryption keys", in klassieke Ubuntu onder Toepassingen - Hulpmiddelen (denk ik). Daar rechts-klik je op "Passwords: login" en kiest de onderste optie: "Change password".

Re: evolution 2e account vraagt nog steeds om mijn wachtwoord
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/19, 18:50:16 »
Bedankt.

Ondertussen heb ik de volledige oplossing gevonden die ook werkt.

"schakel het sleutelboswachtwoord uit

40. Het is soms handig, om uw computer te zetten op "Automatisch aanmelden". Bijvoorbeeld wanneer u de enige gebruiker bent van uw computer.

Maar als u draadloos internet heeft, dan krijgt u telkens bij het aanmelden, alsnog de vraag van de sleutelbos om uw wachtwoord in te voeren. Dat is natuurlijk knap lastig.

Verwijder daarom het eigen wachtwoord van de sleutelbos. U doet dat als volgt:

Bovenste werkbalk van uw bureaublad - Locaties - Persoonlijke map

werkbalk: Beeld - Verborgen bestanden tonen

Dubbelklik de map .gnome2

Dubbelklik de map keyrings

Verwijder alle bestanden in die map (default.keyring, user.keystore en -indien aanwezig- login.keyring).

Herstart uw computer.

De sleutelbos zal nu om een nieuw, eigen wachtwoord vragen. Voer nu geen enkel wachtwoord in bij de sleutelbos. Dus gewoon alles leeglaten en op OK klikken. "