Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SAMSUNG Syncmaster P2350 wisselt tussen analog/digital, dan standby bij boot  (gelezen 1954 keer)

Ik gebruik Ubuntu al sinds Warthog, en heeft steeds goed gewerkt op mijn laptop.

Ik heb recent een desktop aangekocht, en wanneer ik nu de live cd wil booten (ubuntu 10.04 - beta1), dan flikkert mijn scherm tussen analoog en digitaal een paar keer, en gaat dan in standby.

- INTEL CORE i5 750 45nm (2.66) 8MB LGA1156 1156FSB
- GIGABYTE GA-P55M-UD2 DDR3 (Micro-ATX, Dual PCI Express, IntelĀ® P55 Chipset, Ultra Durable 3, 7 SATA II RAID, eSATA, 4 DDR3 2200+ Dual Channel, 2 PCI, 8 Channel Audio, Gigabit LAN, Firewire, 14 USB2.0)
- ASUS EAH5750 FORMULA/2DI/1GD5 Radeon HD 5750 1024MB GDDR5, Clock Rate 700Mhz, Memory Clock 4.600 GHz, DisplayPort, HDMI, DVI, Crossfire ready
- SAMSUNG P2350 Black 23 inch wide screen 1920X1080/2ms/50000:1/300 cd/m2/DVI
- LINKSYS WMP600N-EU Wireless-N Dual Band PCI Adapter

Monitor en pc zijn verbonden met DVI kabel.
Booten gebeurt via usb stick, ik heb de x32 en x64 versie geprobeerd, beiden geven hetzelfde probleem...

Iemand een idee?
Of iets dat ik kan proberen?

Offline bram103

  • Lid
Ik heb pas het kleinere broertje de p2250 op 9.10 aangesloten (nvidia geforce 5600). De informatie over het beeldscherm via dvi klopte niet waardoor het configureren m.b.v. de tools in gnome niet werkte d.w.z. ik kreeg met geen mogelijkheid de goede resolutie. Ik had wel beeld zij het van niet al te beste kwaliteit. Ik heb het uiteindelijk goed gekregen door handmatig xorg.conf te wijzigen.

Je kunt eens beginnen om te proberen of het met een analoge kabel wel werkt.

Gr,
Bram

hmm, goed plan !
Eens kijken of ik straks nog een analoge kabel kan vinden.

*edit*
Oke, met de analoge kabel werkt mijn scherm wel naar behoren!

Nog een beetje een probleem dat ik niet wireless kan verbinden. Hij ziet alle netwerken wel, maar wil geen verbinding maken. Ik heb dit probleem nog gehad op mijn laptop bij het rebooten. Een van de 2 OS'en wil zijn IP niet releasen bij een restart (enkel bij een shutdown), en daardoor wilde de draadloze connectie niet altijd lukken.

Ik ga nog even wachten op de final release, en dan kan ik mijn desktop eens verhuizen zodat ik hem wired kan aansluiten.
Zal dan nog eens proberen of ik via de analoge kabel ook de DVI in werking krijg.

Alvast bedankt voor de tip van de analoge kabel !
« Laatst bewerkt op: 2010/04/07, 20:21:18 door WishMaster »