Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: simple backup suite  (gelezen 774 keer)

Offline rietje

  • Lid
simple backup suite
« Gepost op: 2017/03/19, 10:24:25 »
Xubuntu 16.04

Het simple backup suite prog. werkt goed met opnemen van backups op de externe HD. Hierna kan ik wel de backup op de HD openen en inzien m.b.v. sudo -H thunar . Maar met sbackup restoration zie ik geen available backups in de lijst staan. Ik kan dus niets van de backups  terugzetten.
Wat kan hier aan de hand zijn?
B.v.d. 

Offline gerardZ

  • Lid
Re: simple backup suite
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/19, 18:52:21 »
Misschien iets met rechten van root?

Note:- By default Restored Files and Directories are owned by root this is because of sbackup will runs with root.You need to change these files or folder permissions using chmod or just right click and select properties of the file or folder.

http://www.debianadmin.com/backup-and-restore-your-ubuntu-system-using-sbackup.html

Offline rietje

  • Lid
Re: simple backup suite
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/20, 09:06:30 »
Ik heb nu tijdelijk alle rechten toegekend aan alle users. Dit werkt ook niet. Alles met sbackup werkt prima, behalve het tonen van backups.
Zie bijlage.

Offline rietje

  • Lid
Re: simple backup suite
« Reactie #3 Gepost op: 2017/04/22, 11:53:41 »
Weet niemand hier een oplossing voor? Simple Backup Restoration moet toch normaal kunnen werken als het backuppen wel goed werkt?

Offline jan11000

  • Lid
Re: simple backup suite
« Reactie #4 Gepost op: 2017/04/22, 12:28:29 »
Je  backup schijf , de gebruikers rechten geven, dus het begin van je externe hd.
Zorg dat alle files ook de sub mappen ook deze rechten hebben.
Kontroleer dit goed.
Als bovenstaande goed is, ontkoppel de schijf, en koppel deze opnieuw .

Dan hoe werkt je backup software, werkt dit onder root/admin?
Indien dit werkt zonder admin, wat volgens mij beter is, dan zou je alles moeten kunnen lezen en schrijven.
Als je met admin de backup maakt, dan zou je ook het terug zetten ook via admin moeten doen.
Let op, alleen via admin doen als de software erom vraagt, vaak is het een slechte idee om via admin te doen.


Offline rietje

  • Lid
Re: simple backup suite
« Reactie #5 Gepost op: 2017/04/22, 13:59:52 »
Ik begin me af te vragen of het niet eenvoudiger is om de bestanden die ik wil backuppen niet beter kan doen via kopieeren/plakken.
Dan natuurlijk onder root (gksudo thunar).

Offline Tom

  • Lid
Re: simple backup suite
« Reactie #6 Gepost op: 2017/04/22, 14:07:18 »
Ik begin me af te vragen of het niet eenvoudiger is om de bestanden die ik wil backuppen niet beter kan doen via kopieeren/plakken.
Dan natuurlijk onder root (gksudo thunar).
Zo doe ik het bij elke verandering etc simpel op mijn externe Hdd en ach ja zonder (gksudo thunar)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: simple backup suite
« Reactie #7 Gepost op: 2017/04/22, 23:57:15 »
Hallo Rietje,

Zie mijn reactie in je andere topic over hetzelfde onderwerp.

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: simple backup suite
« Reactie #8 Gepost op: 2017/04/23, 16:18:42 »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: simple backup suite
« Reactie #9 Gepost op: 2017/04/23, 16:38:11 »
Gezien het verloop van dit topic, lijkt het mij beter om daar ook verder te gaan.
Dan zet ik hier een slotje op.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.