Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Login-scherm blijft staan, ook al is ubuntu 13.04 opgestart  (gelezen 455 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Heb nu al een paar keer voorgehad dat na start Ubuntu ik mijn paswoord invoer en ... vervolgens dat login-schermpje blijft staan. Als ik dan op de windows-knop druk om unity aan te spreken, kan ik "gewoon" werken in Ubuntu (maar dan dus wel met die vervelende login die maar blijft staan). Het werkt zeker ook niet altijd perfect, want ik heb ook al moeten herstarten.

Het is me niet duidelijk of het een hardware- dan wel softwareprobleem is.

Achtergrond: ik ben onlangs overgestapt van unity naar gnome, om dan gisteren weer terug te keren naar unity. Maar of het nu daar iets mee kan te maken hebben?
« Laatst bewerkt op: 2013/06/11, 23:06:30 door Jenske »
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Jenske

  • Lid
Re: Login-scherm blijft staan, ook al is ubuntu 13.04 opgestart
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/07, 18:46:18 »
Het lijkt er zelfs een beetje op alsof gnome "vergeet" om na de login de schermachtergrond te verversen, waardoor dat login-schermpje normaliter zou moeten verdwenen zijn.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Jenske

  • Lid
Re: Login-scherm blijft staan, ook al is ubuntu 13.04 opgestart
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/07, 18:49:25 »
En als ik CTRL-ALT-F1 druk -- verwisselen van TTY -- krijg ik de melding "starting" te zien, terwijl er normaalgezien gewoon een login wordt gevraagd. Er is dus ergens "iets" mis op hoger niveau, me dunkt.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Jenske

  • Lid
Re: Login-scherm blijft staan, ook al is ubuntu 13.04 opgestart
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/11, 23:06:01 »
Opgelost: had blijkbaar iets te maken met een instelling in dconf-editor,  waarin ik org.gnome.settings-daemon.plugins.background.active aangepast heb. Dit stond uitgevinkt en heb ik (terug?) aangevinkt.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM