Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nautilus in Natty  (gelezen 825 keer)

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Nautilus in Natty
« Gepost op: 2011/08/07, 10:22:13 »
In Nautilus (Natty) mis ik het zijpaneel en de werkbalk (met o.a. navigatieknoppen). Nergens onder Voorkeuren kan ik vinden hoe ik deze tevoorschijn kan toveren. Is in Natty alles opgenomen in de menubalk en het locatievakje linksonder, of zie ik bij Voorkeuren iets over het hoofd?
Ubuntu Dutch Translators

Offline mrGee

  • Lid
Re: Nautilus in Natty
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/07, 11:02:36 »
Hallo

Zover ik weet, moet dat je dat bij view doen, maar met F9 kun je
in ieder geval de side pane ook instellen. Dus niet bij preferences
(sorry maar het virtuele 11.04 klungeltje van mij praat standaard Engels  ;))

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Nautilus in Natty
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/07, 15:49:40 »
Helaas. Bij View (Beeld) kan ik geen zijpaneel of werkbalk tevoorschijn toveren. En F9 doet helemaal niets als ik in Nautilus zit. De enige functietoetsen die werken zijn F1 (help), F5 (vernieuwen) en F10 (gaat naar menubalk).
Ubuntu Dutch Translators

Offline mrGee

  • Lid
Re: Nautilus in Natty
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/07, 16:14:15 »
Hallo

Hmmm, die virtual 11.04 is bij mij nog geheel kaal en de nautilus lijkt daar nog gewoon te werken
en geeft default alles net zo weer als in mijn 10.04.
Als je een even een test user aanmaakt en daarmee in logt, wat zie je dan?

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2011/08/09, 23:58:29 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: [Opgelost] Nautilus in Natty
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/09, 17:43:35 »
Hallo Gerrit,
Het kan zijn dat ik bij het stoeien met gconf-editor e.e.a. per ongeluk heb laten verdwijnen. Ik heb alle onderdelen van gconf doorlopen maar kan niets vinden. Uiteindelijk heb ik een hele rigoureuze en stomme beslissing genomen: Nautilus verwijderen om het opnieuw te installeren. Resultaat = complete crash, uren werk, veel hoofdpijn (maar ook veel geleerd).
Een les voor lezers van dit topic: wees voorzichtig met gconf, er kunnen gekke dingen gebeuren.
Gerrit, heel erg bedankt voor het meedenken en excuses dat ik het forum lastig viel met mijn eigen stommiteiten.
Ubuntu Dutch Translators

Re: [Opgelost] Nautilus in Natty
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/09, 18:18:14 »
Hallo Gerrit,
Het kan zijn dat ik bij het stoeien met gconf-editor e.e.a. per ongeluk heb laten verdwijnen. Ik heb alle onderdelen van gconf doorlopen maar kan niets vinden. Uiteindelijk heb ik een hele rigoureuze en stomme beslissing genomen: Nautilus verwijderen om het opnieuw te installeren. Resultaat = complete crash, uren werk, veel hoofdpijn (maar ook veel geleerd).
Een les voor lezers van dit topic: wees voorzichtig met gconf, er kunnen gekke dingen gebeuren.
Gerrit, heel erg bedankt voor het meedenken en excuses dat ik het forum lastig viel met mijn eigen stommiteiten.

Van fouten leer je toch of niet? ;) Vallen en opstaan, gewoon weer verdergaan.
gconf kan zeker veel verpesten, maar zolang je echt weet wat je doet is het veilig.
En ons op het forum val je echt niet lastig hoor =D
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit