Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: na up daten geen draadloos internet maar ook geen internet met draad(opgelost)  (gelezen 4180 keer)

Offline steegie

  • Lid
Re: na up daten geen draadloos internet maar ook geen internet met draad
« Reactie #25 Gepost op: 2011/01/21, 00:08:18 »
ik kom morgen middag weer even kijken ik ga nu mijn mandje in morgen eerst weer vroeg op om te werken.
als ik hier blijf zitten rommelen om i-net aan de gang te krijgen zit ik hier geheid de hele nacht. zal me baas niet prettig vinden hoe ik dan morgen verschijn hahahaha. :P

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: na up daten geen draadloos internet maar ook geen internet met draad
« Reactie #26 Gepost op: 2011/01/21, 00:26:58 »
ik denk dat ik maar iemand persoonlijk moet zoeken die er naar kan kijken en oplossen

Dat lijkt me inderdaad het beste, want dit wordt niks zo.... Niet om vervelend te doen, maar je mist blijkbaar bepaalde basisvaardigheden voor computergebruik. Het is niet anders.

Tip: zoek hulp bij een Ubuntu-steunpunt bij je in de buurt, die kan het wel even in orde maken voor je: http://kaart.ubuntu-nl.org/

Offline steegie

  • Lid
Re: na up daten geen draadloos internet maar ook geen internet met draad
« Reactie #27 Gepost op: 2011/01/21, 22:49:50 »
Ik weet wel veel maar niets van ubuntu. Ik ben windows gewend en kan daar altijd alles vinden als er wat is en zelf oplossen. Ik heb de laptop weg gebracht en heb een telefoontje gehad dat ze niks kunnen zonder het wachtwoord ik heb die gegeven maar is niet goed. Ik heb geen ander ww dus ik snap er niks van of klopt het dat er een ander ww moet zijn als je naar de instellingen gaat want anders weet ik het ook niet en moet het helemaal opnieuw geinstaleerd worden. Nu vind ik dat niet zo erg maar het kost best wel wat. Maar ja als het niet anders kan.
Ik laat nog wel weten hoe het verder afloopt. Iedereen alvast bedankt voor de hulp!!!

Offline steegie

  • Lid
Re: na up daten geen draadloos internet maar ook geen internet met draad
« Reactie #28 Gepost op: 2011/01/21, 22:56:30 »
Citaat
Tip: zoek hulp bij een Ubuntu-steunpunt bij je in de buurt, die kan het wel even in orde maken voor je
Had je dat niet even eerder kunnen zeggen er zit er 1 vlak bij mij om de hoek nu ligt die laptop bij een dure pc zaak

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: na up daten geen draadloos internet maar ook geen internet met draad
« Reactie #29 Gepost op: 2011/01/21, 23:55:19 »
Citaat
Tip: zoek hulp bij een Ubuntu-steunpunt bij je in de buurt, die kan het wel even in orde maken voor je
Had je dat niet even eerder kunnen zeggen er zit er 1 vlak bij mij om de hoek nu ligt die laptop bij een dure pc zaak

Kalmeer eens  ;) Het is een goedbedoelde opmerking van een dag geleden, eerst proberen we mensen zelf aan de gang te krijgen.
Ik kan me moeilijk voorstellen, dat ze bij de doorsnee pc winkel zoveel kaas hebben gegeten van hoe het onder de motorkap werkt bij Linux. En anders haal je je bak gewoon terug, heb ik met mijn auto ook eens gedaan toen de garage met allerlei verhalen aankwam  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: na up daten geen draadloos internet maar ook geen internet met draad
« Reactie #30 Gepost op: 2011/01/22, 00:03:38 »
Citaat
Tip: zoek hulp bij een Ubuntu-steunpunt bij je in de buurt, die kan het wel even in orde maken voor je
Had je dat niet even eerder kunnen zeggen er zit er 1 vlak bij mij om de hoek nu ligt die laptop bij een dure pc zaak

Zoek het verder maar fijn zelf uit, broeder. Ik help jou niet meer.

Dit is zo ongeveer het gruwelijkste geval van PEBKAC dat ik ooit heb gezien (Google maar eens op die afkorting). En dan nog lomp gedrag vertonen ook.  >:(

Offline steegie

  • Lid
Re: na up daten geen draadloos internet maar ook geen internet met draad
« Reactie #31 Gepost op: 2011/01/22, 00:08:00 »
ten eerste hoef ik niet te kalmeren het was niet zo bedoeld. ;)
ten tweede is het geen doorsnee pc zaak heb veel goeds over ze gehoord. ;)
ten derde het probleem nu is dat ze mijn ww invoeren en die schijnt niet te kloppen dus vraag ik me af of je een ander ww nodig heb als je naar instellingen gaat want word er om ww gevraagd. ???
ten vierde ik ga me laptop niet terug halen want hij is van mijn dochter van 12 jaar en ik vind het al erg genoeg voor haar dat ze nog maar 2 dagen heeft kunnen genieten van haar zelf bij elkaar gespaarde laptop, mijn moeder hart breekt als ik zie hoe verdrietig ze er om is. :'(
Dat ding moet nu gewoon in orde gemaakt worden het kost dan wel weer even wat maar ja ach voor mijnkind doe ik het gewoon.
Ik vind het top dat jullie geprobeerd hebben mij te helpen alleen jammer dat niks lukte.
Het komt misschien ook door mij omdat ik een grote ubuntu-leek ben, met windows ben ik (jammer voor jullie) veel handiger en kan ik veel zelf oplossen.
Bedankt allemaal en als ik weer iets heb met ubuntu schakel ik jullie hulp als eerste weer in.
Wat mij betreft was dit het en als het kan laat ik wel weten hoe het afgelopen is met die pc boer ;)

Offline steegie

  • Lid
Re: na up daten geen draadloos internet maar ook geen internet met draad
« Reactie #32 Gepost op: 2011/01/22, 00:09:43 »
Citaat
Zoek het verder maar fijn zelf uit, broeder.
whahaha broeder dat je dat kunt zien vanaf daar hahahaa :D ben een meisje helaas en ben echt niet lomp was in ieder geval niet zo bedoeld ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: na up daten geen draadloos internet maar ook geen internet met draad
« Reactie #33 Gepost op: 2011/01/22, 00:20:26 »
OK, zuster....  :)

Dan zou ik toch doen wat asphyxia aanried: terughalen en de gratis hulp inroepen van een Ubuntu-steunpunt. Lukt dat niet, dan kun je alsnog naar de PC-boer.

Offline steegie

  • Lid
Re: na up daten geen draadloos internet maar ook geen internet met draad
« Reactie #34 Gepost op: 2011/01/22, 00:26:30 »
Ik ga er morgen toch maar even naar toe want het zou toch wel zonde van me geld zijn als het ook anders kan en anders heb ik pech dan werk ik wel een paar uurtjes extra voor me kind doe ik alles ;)

Offline steegie

  • Lid
Re: na up daten geen draadloos internet maar ook geen internet met draad
« Reactie #35 Gepost op: 2011/01/22, 23:13:36 »
Pc-boer geweest.
Besloten om er windows op te laten zetten.
Niks tegen Ubuntu verder maar mijn dochter werkt op school ook met windows en thuis ook dus is het voor haar wel zo makkelijk om op de laptop ook windows te hebben.
Voor mij ook zo gemakkelijk want ik kan dan zelf veel meer oplossen als het nodig zou zijn.
Allemaal heel erg bedankt!!! :)