Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Partition problemen na linux, help!  (gelezen 1028 keer)

ratbones

  • Gast
Partition problemen na linux, help!
« Gepost op: 2006/09/26, 21:20:15 »
Ik installeerde vandaag Ubuntu "dapper drake".

Ik maakte van m'n XP schijf de volgende partities:
-35 gb voor xp
-40 gb voor ubuntu

Ik kreeg m'n modem echt niet aan de praat en smeet er ubuntu vanaf. Terug XP booten, niks aan de hand.

Ik probeer hetzelfde erna met Kubuntu, hier gaat het echter ergens fout bij de partities indelen, ook 35 gb xp en 40 kubuntu. Kubuntu vond ik echter niet zo goed als ubuntu, dus ik verwijder kubuntu en maak de 35 gb xp partitie terug naar orginele grootte (75 gb).

Alles ziet er goed uit tot ik xp boot, hier is de xp partitie nog altijd 35 gb groot, van de andere 40 gb geen spoor!
Ik start de live cd van ubuntu nog eens op, en zie dat er

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Partition problemen na linux, help!
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/27, 01:05:03 »
Dan is er blijkbaar iets mis in Windows...

Ik stel voor dat je deze vraag eens in een windows support forum ofzo gaat stellen. Ik ben bang dat men je hier niet kan helpen..

(Nouja, moest iemand hier toch het antwoord weten zal hij nog wel antwoorden hoor)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline nor

  • Lid
Partition problemen na linux, help!
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/27, 18:51:35 »
Dus kan je andere 40 GB in win xp niet zien? Ook niet via Start -> Configuartie -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> opslag -> schijfbeheer?

ratbones

  • Gast
Partition problemen na linux, help!
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/27, 19:07:28 »
jawel, daar zie ik wel dat de schijf 75 gb groot is. Ik moet een manier vinden om die 40gb terug te plaatsen bij de 35 gb die xp nu gebruikt

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Partition problemen na linux, help!
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/27, 19:23:36 »
Kan je die partitie niet apart aankoppelen als een 2de partitie? of de ubuntu partitie volledig verwijderen en de andere partitie vergroten? zou toch moeten kunnen met windows, ofniet?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

ratbones

  • Gast
Partition problemen na linux, help!
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/27, 19:25:16 »
het probleem is dat ik die 40gb partitie nergens "zie" en dus niet kan bewerken.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Partition problemen na linux, help!
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/27, 19:36:35 »
Iemand met veel windows kennis kan je vast beter helpen... Ik zou niet weten hoe je een aparte partitie aankoppelt op windows.

Ik bedenk me nu wel dat windows volgens mij gewoon alle FAT32/NTFS partities aankoppelt...

Dus probeer eens om via je partitiebewerker eerst de Ubuntu partitie volledig te verwijderen en opnieuw aan te maken als FAT32 of NTFS; of vergroot de eerste partitie met een partitiebewerker
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Saamelainen

  • Gast
Partition problemen na linux, help!
« Reactie #7 Gepost op: 2006/09/27, 19:51:27 »
Het is nu helaas toch al te laat, maar ik vraag me af of Windows wel goed gedefragmenteerd is v