Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dualboot of Virtual box?  (gelezen 986 keer)

Offline jens88

  • Lid
Dualboot of Virtual box?
« Gepost op: 2008/01/21, 16:04:36 »
Hallo,

voor school heb ik enkele programma's nodig die niet allemaal beschikbaar zijn op linux of niet zo goed werken onder linux. Ook voor de handigheid van het netwerk hier op school (mappen delen lukt niet op dit windows netwerk :S) en het werken met DC++ op het pedanetwerk zou ik graag Dualbooten met windows. Nu heb ik me laten wijsmaken dat het beter zou zijn om met Virtual box te werken?
Ik zou ook nog graag spelletjes kunnen spelen op windows, maar dit is geen absolute noodzaak.
Ik heb een 80GB grote harde schijf, ram en snelheid ken ik niet vanbuiten.
Enige suggesties?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Dualboot of Virtual box?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/21, 16:13:48 »
Spelletjes en alles wat 3D-ondersteuning nodig heeft, werkt niet, het overige wel.

Offline siegi

  • Lid
Dualboot of Virtual box?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/21, 16:14:32 »
Het werken onder virtualbox is iets trager dan windows rechtstreeks op de hardware.
Ook zijn games niet mogelijk omdat er geen 3d acceleratie bestaat voor virtualbox.

Het voordeel is wel dat je heel snel tussen linux en windows programma's kan switchen.

Offline jens88

  • Lid
Dualboot of Virtual box?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/21, 16:34:43 »
Volgens mij heb ik maar iets van 500 Ram (iemand die weet hoe ik dit kan nagaan?), dus ik zoek liefst naar de efficiƫntste oplossing.
O en ik heb ook nog een 250GB externe harde schijf als dit er toe doet.

Offline siegi

  • Lid
Dualboot of Virtual box?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/21, 16:37:53 »
512 mb ram is mogelijk maar het word zeer krap. Omdat je eigenlijk 2 besturingsystemen in je geheugen hebt zitten.
systeem > beheer > syteemmonitor (zo kan je de hoeveelheid ramgeheugen zien)

Offline jens88

  • Lid
Dualboot of Virtual box?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/21, 16:44:07 »
Het is zelf nog minder als gedacht...

Geheugen: 440.2 MB
Processor: Mobile AMD Semron(tm Processor 3300+
Plaats op Bestandsssysteem: 72.2 GB

Ik heb niet veel prulletjes nodig die de computer vertragen, alleen de essentiƫle dingen. Eventueel kan Xubuntu i.p.v. Ubuntu.