Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Oracle VirtualBox  (gelezen 598 keer)

Offline yJi

  • Lid
Oracle VirtualBox
« Gepost op: 2016/03/07, 18:39:54 »
Heb nog steeds XP in VirtualBox staan voor bepaalde Windows progjes die immers (nog) niet werken in Linux Mint.
Op een gegeven moment kreeg ik een Windows 7 schijf,maar daarmee kan ik dus niet echt updaten en dan verlies
ik de registratie ervan. Dit is echt nu even nodig om een Windows7 update schijf om XP up te daten.
Wie helpt mij daarmee?

je mag mii erover mailen via Mijn berichten  onder yJi.

Alvast bedankt voor je hulp!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Frederik

  • Gast
Re: Oracle VirtualBox
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/07, 19:11:26 »
Met een Windows 7 installatie schijf kun je geen Windows XP updaten.
Maar waarom zou je XP willen updaten, er zijn na april 2014 geen XP updates meer vrijgegeven.

Offline yJi

  • Lid
Re: Oracle VirtualBox
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/08, 10:32:13 »
Met een Windows 7 installatie schijf kun je geen Windows XP updaten.
Maar waarom zou je XP willen updaten, er zijn na april 2014 geen XP updates meer vrijgegeven.

das dan vreemd...kreeg nog steeds updates in XP
Omdat ik er nog steeds op werk en met die ene WIN7 schijf gaat het tot en met de registratie en dat stopt ie ermee.

Dan krijg ik in beeld twee opties en op beide opties geeft ie dan dat bekende blauwe scherm.
Dat komt omdat dit geen 'werkelijke' schijf is maar een kopie blijkbaar.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Oracle VirtualBox
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/08, 10:35:16 »
@ yJi,

bekijk en  lees volgende eens:  https://sites.google.com/site/computertip/samsung


Gratis legale Windows in VirtualBox in Linux (o.a. voor het bijwerken van uw navigatiekastje)

Kan voor jou heel interessant zijn.

Ik heb dit zelf al geprobeerd en het werkt perfect. (Als je de stappen strikt volgt tenminste.)

Mvg.,
Mau.

Op die Windows Virtuele site kan ik NIETS invullen, mijn systeem niet en welke ik wens te downloaden op gratis legale VM binnen met Windows 7 Enterprise (IE11 on Win7)!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Frederik

  • Gast
Re: Oracle VirtualBox
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/08, 11:00:08 »
das dan vreemd...kreeg nog steeds updates in XP

Dat zijn de updates van Windows Defender, die blijven gewoon doorgaan en omdat dit een flutprogramma is , kun je de automatische updates het beste helemaal uitzetten.
Iedere keer als je XP opstart wordt er naar updates gezocht...en die zijn er niet.

Offline yJi

  • Lid
Re: Oracle VirtualBox
« Reactie #5 Gepost op: 2016/03/08, 12:13:09 »
das dan vreemd...kreeg nog steeds updates in XP

Dat zijn de updates van Windows Defender, die blijven gewoon doorgaan en omdat dit een flutprogramma is , kun je de automatische updates het beste helemaal uitzetten.
Iedere keer als je XP opstart wordt er naar updates gezocht...en die zijn er niet.

En Windows 7 mislukte op mijn oudje omdat daar geen ACPI op staat in de bios. En op mijn Desktop dan is het bijna klaar en dan vraagt ie ineens om een installatie diskette? Daar staat wel ACPI op.

Nu blijkt ook dat het verhaal van @Pjotr ook niet meer klopt. Nu is er ook geen Win 7 meer op deze site...alleen 8, 8.1 en 10.
Als ik geen schijf van Win 7 meer kan verkrijgen dan is mijn verhaal dus over.
En @Pjotr had het er ook niet over dat je je verplicht moet inloggen op de Microsoft site, voor dat je de 90dagen voor het eerst dient te registreren met een Microsoft account, dan pas mag je die optie downloaden.

Vermoedelijk was het voorheen nog wel zo, dat je dat ook achteraf mocht doen, daar heeft @Pjotr het immers wel over.

Ga nog even verder zoeken naar Win 7...
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Oracle VirtualBox
« Reactie #6 Gepost op: 2016/03/08, 12:35:10 »
Nu blijkt ook dat het verhaal van @Pjotr ook niet meer klopt. Nu is er ook geen Win 7 meer op deze site...alleen 8, 8.1 en 10.
O ja? En wat is dit dan? (klik erop om te vergroten)


Citaat
En @Pjotr had het er ook niet over dat je je verplicht moet inloggen op de Microsoft site, voor dat je de 90dagen voor het eerst dient te registreren met een Microsoft account, dan pas mag je die optie downloaden.
Welnee. Helemaal niet nodig.

Het is uiteraard geen probleem als je kritiek levert op mijn handleidingen; sterker nog, daar ben ik zelfs blij mee. Want van kritiek kan ik leren om ze beter te maken. :)

Maar ga a.u.b. niet onjuistheden beweren over een handleiding, als je die handleiding blijkbaar slecht of nauwelijks hebt gelezen. Dat zaait nodeloze verwarring en daar schiet niemand iets mee op....
« Laatst bewerkt op: 2016/03/08, 14:17:34 door Pjotr »

Offline yJi

  • Lid
Re: Oracle VirtualBox
« Reactie #7 Gepost op: 2016/03/14, 18:05:31 »
Vind het bericht van @Pjotr heel anders dan ik steeds krijg wanneer ik doe wat jij zegt in jouw helpfile.
Wordt nog steeds daar naar toe geleid, dat ik alleen Windows 8, 8.1 en 10 kan downloaden na registratie.
Wat doe ik niet juist dan? Heb ze alle zeven (7) uitgeprint zal het nog eens weer lezen.

Heb trouwens ook al Win 7 in Dld aangeschaft.

Voor mij is het opgelost!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Oracle VirtualBox
« Reactie #8 Gepost op: 2016/03/14, 18:57:10 »
Ook nu weer verslikt ie zich toch weer in dit scherm, hoewel ik ook dat niet helemaal kon tonen.
Al die Windows opties zie ik niet eens kom niet verder dan een OS te kiezen,maar dan gebeurt er niets.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro