Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eeepc met Ubuntu netbook editie  (gelezen 8775 keer)

Offline John K

  • Lid
Re: Eeepc met Ubuntu netbook editie
« Reactie #25 Gepost op: 2012/03/19, 16:09:35 »
Als je even iets verder had gekeken en bovenaan op Downloads had geklikt, dan was je naar de download gegaan: http://www.linpus.com/downloads.html

Nee hoor, die is te zwaar voor m'n Eeepc 701SD. Ik moet de netbook of tablet versie hebben. Had ik ook geschreven.

Offline John K

  • Lid
Re: Eeepc met Ubuntu netbook editie
« Reactie #26 Gepost op: 2012/03/19, 21:19:03 »
Maar mijn Eeepc is dacht ik 900 mhz processor en 512 mem, terwijl deze lite versie vanaf 1 gig van beide nodig heeft volgens de specs. Heeft de Ubuntu Netbook Edititie iets met die Linpus Lite Desktop Edition te doen dan?

Groet John
« Laatst bewerkt op: 2012/03/19, 21:23:08 door John K »

Re: Eeepc met Ubuntu netbook editie
« Reactie #27 Gepost op: 2012/03/19, 21:38:01 »
Dankje femke :)

@John K: 1 GB is aangeraden, maar zegt helemaal niks. Ubuntu raadt ook 512 MB aan om goed te kunnen werken, maar met 256 MB draait Ubuntu ook prima.

Offline John K

  • Lid
Re: Eeepc met Ubuntu netbook editie
« Reactie #28 Gepost op: 2012/03/19, 22:11:43 »
Ter info; van 10.10 is er ook een netbook editie. Ik vind deze te zwaar zoals ik al schreef. Ik zal de andere proberen.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/19, 22:15:37 door John K »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Eeepc met Ubuntu netbook editie
« Reactie #29 Gepost op: 2012/03/19, 22:16:18 »
Van 10.10 is er ook een netbook editie.
Indien dat al zo is, dan heb je daar toch niks aan... de ondersteuning van 10.10 loopt eind april af.

Zoals gezegd: kies Lubuntu. Of Linux Mint 12 LXDE (de LXDE-versie van Mint). Alles wat zwaarder is, zal op dat beperkte computertje alleen maar tot ergernis leiden.

Re: Eeepc met Ubuntu netbook editie
« Reactie #30 Gepost op: 2012/03/19, 23:13:39 »
Of Bodhi Linux.

Offline barth

  • Lid
Re: Eeepc met Ubuntu netbook editie
« Reactie #31 Gepost op: 2012/03/20, 01:01:40 »
http://usa.asus.com/Eee/Eee_PC/Eee_PC_701SD/

Dat geheugen is vast te updaten tot 1gig...

Offline John K

  • Lid
Re: Eeepc met Ubuntu netbook editie
« Reactie #32 Gepost op: 2012/03/20, 22:41:41 »
Of Bodhi Linux.

Ik heb Bodhi met een usb stick uitgeprobeerd en vond de weefselachtige roze achtergrond (1 van de thema's) helemaal te gek en inderdaad supersnel en licht. Maar ik heb wat vragen, tijdens het draaien van de life usb Bodhi had ik onder in het scherm 3 launchers/ icons welke reageerden met op mouse pointer als Mac (apple) launchers, ze werden groter en weer kleiner. Bij de install naar de ssd disk was dit verdwenen, terwijl ik hetzelfde thema gebruikte. Hoe krijg ik dit weer geinstalleerd, onder welke optie?

En wat is beter, de Bodhi naast xp op de ssd draaien of op een SD card? Ik heb nu op een Sd card van 512mb Android x86 draaien (helaas zonder wifi connectie, ziet de router wel en accepteerd wachtwoord...maar dan houdt het op ???).

Slijt een ssd sneller maar is ie ook sneller, of is het beter een grote sd card aan te schaffen (16 gig) en daarvandaan Bodhi te draaien?

Groet John

Re: Eeepc met Ubuntu netbook editie
« Reactie #33 Gepost op: 2012/03/20, 23:22:42 »
Bodhi op een SSD is beter. Een SSD slijt op zich niet sneller tegenwoordig. Maar in principe zou je Bodhi vanaf SD moeten kunnen draaien, heb daar alleen geen ervaring mee maar zal wel hetzelfde als via een USB-stickje zijn. Bodhi is inderdaad geweldig :)
Dat thema was waarschijnlijk het laptop-profiel. Als je naar de verkenner (PCManFM) gaat, moet je CTRL+H doen. Verwijder het mapje .e en log uit. Log weer in en nu krijg je weer de wizard. Kies daar het Laptop-thema (of netbook, kan ook dat die het was, moet je maar even allebei proberen evt.) :)

Offline John K

  • Lid
Re: Eeepc met Ubuntu netbook editie
« Reactie #34 Gepost op: 2012/03/20, 23:26:56 »
thanks, ga het proberen.