Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 7.xx wil niet starten van Hardeschijf.  (gelezen 522 keer)

Miglow

  • Gast
7.xx wil niet starten van Hardeschijf.
« Gepost op: 2007/10/28, 10:55:39 »
Ik heb hier een Athlon64/3000+ met 512 Mb Ram, maar wat ik ook probeer met diverse Ubuntu versies, ik kom niet gestart van de harde schijf. 7.04 kan ik nog wel starten van de livecd, dan werkt alles, ga ik echter installeren en de installatie wordt afgerond, dan is de laatste melding die ik krijg kernel alive en vervolgens gaat mijn scherm in slaapmodus en gaan de Caps- en Scroll-lock lampjes knipperen. Wanneer ik 7.10 pak, doet hij dit al met de live-cd en met de alternate-cd wanneer hij van de harde schijf wil gaan starten.

Ik heb nog even een cd van 6.06 opgevist uit de kast en die installeert gewoon en start van de harde schijf.

Ik heb een Philips 190S scherm op een Ati X850 Pro, maar dat werkt op de 7.04 live-cd prima (ook al is het in 1024x768, terwijl ik 1280x1024 opgeef aan het begin :S)

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?? Wordt er een beetje radeloos van :(

mickvdv

  • Gast
7.xx wil niet starten van Hardeschijf.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/28, 12:30:58 »
Misschien kan je via 6.06 upgraden naar gutsy? (ik geloof dat je via edgy --> feisty --> gutsy moet). Met een schone install werkt dit meestal wel,

Neem de sources van edgy tik

sudo apt-get update
sudo aptitude dist-upgrade
sudo aptitude dist-upgrade (ja 2x)
Doe dit ook met de feisty en gutsy sources!

Offline Soul-Sing

  • Lid
7.xx wil niet starten van Hardeschijf.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/28, 13:50:22 »
nee, mickvdv dat is echt niet aan te raden. miglow gebruik je de 64 bit versie van ubuntu?