Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?  (gelezen 2455 keer)

Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Gepost op: 2011/10/19, 15:54:47 »
Ik bedoel dus van die kalender op het paneel. Normaal kom je dan een nieuwe afspraak inplannen daar of je huidige afspraken zien (bijv. van Google). Maar nu zie ik geen optie meer om dit te doen. Hoe kan ik dit alsnog laten zien daar? Of is er een app die daar integreert in die kalender (bijv. terug Evolution installeren)?

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/19, 16:36:50 »
Ik heb thunderbird 7 met lightning . Lightning agenda /kalender gebruik ik al een paar jaar. Ik vind m beter dan die in evolution. Vul je een afspraak ik en klik op de herinnering (even tijd instellen) dan popt ie up. Mooier kan het niet. En als je de .thunderbird copieert/backupt neemt ie ook de afspraken van je kalender/agenda mee.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/19, 16:39:17 door BorisM »
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Wout55

  • Lid
Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/19, 17:24:16 »
Ik gebruik ook Thunderbird met Lightning maar de agenda probeerde nog wel naar Evolution te gaan. Inmiddels heb ik Evolution hardhandig uit mijn systeem verwijderd maar hij verschijnt nog wel onder de envelop rechtsboven. Maar in die agenda kan ik nu geen afspraken meer zetten.  Ik  zal eens een herstart geven.
Dat lost het probleem van de vermelding van Evolution in ieder geval op.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/19, 17:30:08 door Wout55 »

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/19, 17:29:40 »
Ik gebruik ook Thunderbird met Lightning maar de agenda probeerde nog wel naar Evolution te gaan. inmiddels heb ik Evolution hardhandig uit mijn systeem verwijderd maar hij verschijnt nog wel onder de envelop rechtsboven. Maar in die agenda kan ik nu geen afspraken meer zetten.  Ik  zal eens een herstart geven.


In 11.10 zit standaard Thunderbird bij jou niet ?
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Wout55

  • Lid
Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/19, 17:30:50 »
Die zat er al in. Maar ik heb een upgrade gedaan, zodoende.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/19, 17:35:32 »
Die zat er al in. Maar ik heb een upgrade gedaan, zodoende.

Misschien de autoremove er even overeen halen die verwijderd onnodige dingen.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Wout55

  • Lid
Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/19, 17:55:32 »
Die zat er al in. Maar ik heb een upgrade gedaan, zodoende.

Misschien de autoremove er even overeen halen die verwijderd onnodige dingen.

Bedankt, er werd nog het een en ander opgeruimd waaronder Evolution spul. Ik denk dat het mail icon het pas goed doet als ik een 11.10 update voor Thunderbird binnen heb.
Ik heb geen zin om eerst te de installeren en daarna weer opnieuw te installeren.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/19, 20:48:46 »
Die zat er al in. Maar ik heb een upgrade gedaan, zodoende.

Misschien de autoremove er even overeen halen die verwijderd onnodige dingen.

Bedankt, er werd nog het een en ander opgeruimd waaronder Evolution spul. Ik denk dat het mail icon het pas goed doet als ik een 11.10 update voor Thunderbird binnen heb.
Ik heb geen zin om eerst te de installeren en daarna weer opnieuw te installeren.

Volgens mij zit TB 7 al in de upgrade.Daarna nog een update naar 7.0.1 maar dat mag niet uitmaken.
Ik heb soms ook nog al eens gedoe met upgraden. Heb beste blijft volgens mij de home map copieren  naar een andere schijf en dan een verse installatie. Daarna kun je de .thunderbird of andere . mappen terugzetten mocht dat nodig zijn.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/19, 20:50:56 »
Hmm, maar kan Lightning synchroniseren met Google Calendar? Want ik gebruik eigenlijk Google Calendar, maar het is handig als ik naast de website en mijn tablet ook snel via dat menu een afspraak kan maken zoals eerst wel kon met Evolution.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/19, 21:27:19 »
Dat kan zeker. ik gebruik al een tijdje Google Calendar via lightning. Je moet wel de extensie "Provider for Google Calendar" installeren.

De "diepgaande" integratie met de bovenste werkbalk, zoals die er was met evolution, is er niet.

Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/19, 22:05:12 »
Dat is dan jammer. Dan toch maar Evolution erop zetten. Beetje jammer omdat te installeren alleen voor een kalender, doe mijn mail niet meer in clients.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/20, 17:40:43 »
@BorisM Zolang het gaat hou ik het bij upgraden. Heb al te vaak ellende gehad dat dingen die ik opgelost had en perfect werkten bij een schone install nog steeds problemen gaven waarna ik weer op zoek kon gaan naar de oplossing. Ik sleep bij een schone install alleen de allernoodzakelijkste spullen uit de homemap mee en de rest gaat naar de bithemel. Ik heb op een oudere pc nog een 10.4 staan, die zal ik volgend jaar door een schone 12.04 vervangen.
Wat betreft integratie met de bovenbalk, die is er niet voor de kalender maar ik kijk nu wel tegen een blauw envelopje aan en dat verwijst naar Thunderbird.

@Vistaus, Wat betreft kalenderintegratie. Mijn agenda wordt op mijn werk beheerd door Exchange, een van mijn werkpc´s heeft een syncprogrammaatje van Google lopen die alles lekker sinct met de Google agenda. (Alleen tijdens kantooruren). Al mijn PC´s draaien Thunderbird als mail en agendaclient, ook in de Windowsomgeving. Als intermediair wordt Davmail gebruikt. Mijn smartphone wisselt uit met Google agenda. Kortom ik heb overal dezelfde agenda behalve als ik ´s avonds of in het weekend een afspraak maak uitsluitend via een Google agenda. Ik heb nog geen afspraken gemist.  ^-^

Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/10/20, 17:48:13 »
Dat kan zeker. ik gebruik al een tijdje Google Calendar via lightning. Je moet wel de extensie "Provider for Google Calendar" installeren.

De "diepgaande" integratie met de bovenste werkbalk, zoals die er was met evolution, is er niet.

Maar ik mag toch aannemen dat die wel weer terug komt?????? Die functionaliteit vond ik met evolution namelijk erg mooi.
Als de standaard veranderd van evolution naar thunderbird......................................

Gr Ruud

Offline Wout55

  • Lid
Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/10/20, 17:53:17 »
Deze vraag leeft bij meer mensen op de aardbol en er is ook al een antwoord. Dit was oud, ik zoek nog even verder. Men schijnt er aan te werken en men weet meer na UDS. En dat betekent Ubuntu Developer Summit en die is van 31 oktober tot 4 november. Even geduld nog.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/20, 18:02:24 door Wout55 »

Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/10/20, 18:19:08 »
Al een tijdje geleden overgegaan van evolution naar Thunderbird mede ook omdat ik toen nog een testversie van 11.10 draaide waar thunderbird de standaard mail reader is.

Naar lezen van boven staande "lighting" ook geinstalleerd via synaptic

Kommer en kwel volgden, kon mijn laptop niet meer opstarten bleef hangen na de grub opstart.
Paniek alom mijn laptop kaduuk? Nee gelukkig windows 7 draaide als een zonnetje.
Na opstarten in de recovery mode grafische driver opnieuw geinstalleerd (ATI)  en Unity --reset toch weer gelukt de boel aan de praat te krijgen.
Bij unity --reset kreeg ik errors waarbij ik ontdekte dat dit en known bug is met lighting. Lighting dus weer snel verwijderd.
Mijn systeen draait gelukkig weer.
Hoe komt het dat jullie daar niet tegen aan gelopen zijn?  Ligt het aan mijn grafische driver? AMD Readon HD 4250M

O ja op deze computer draai ik nog steeds 11.04
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline Wout55

  • Lid
Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/10/20, 18:26:37 »
Welke versie van Thunderbird en Lightning draaide je.

Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #16 Gepost op: 2011/10/20, 18:37:58 »
Citaat
Welke versie van Thunderbird en Lightning draaide je

1.0~b2+build2+nobinonly-oubuntu2

heet in Synaptic Xul-ext-gdate-provider
volgens Synaptic is een andere Xul-ext-calendar-timezones hier ook nog geinstalleerd.

Had ik moeten downloaden, installeren vanaf de Thunderbird site ?
  
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline Wout55

  • Lid
Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #17 Gepost op: 2011/10/20, 18:48:40 »
Er was dit jaar wel een issue dat voor de oude Thunderbird versie 3.... er geen actieve lightning plugin beschikbaar was. Ik ben kort daarop via de PPA. mozilla stable thunderbird gaan betrekken. Nu is dat niet meer nodig omdat Ubuntu nu ook de snelle releases volgt.

Re: Ubuntu 11.10: welke kalenderapp?
« Reactie #18 Gepost op: 2011/10/21, 14:29:59 »
Citaat
Welke versie van Thunderbird en Lightning draaide je.

Bij 11.10 op mijn test pc draaid lighting prima.
Thunderbird is daar wel een andere (hogere) versie dan bij 11.04
Ga ook nog even kijken bij de PPA bronnen

Dit onderwerp ging eigelijk over de kalender in de systeem balk boven, bij evolution, in vorige versies kon je daar op de datum klikken om een afspraak er in te zetten, werkt bij 11.10 en thunderbird niet, ook niet als je lighting hebt geinstalleerd.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com