Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Welk forum heeft/had jouw voorkeur? Of een mix

Maakt mij niet uit
4 (6.6%)
Het Oude forum
15 (24.6%)
Het Nieuwe Forum
33 (54.1%)
Een mix van beide, licht toe
5 (8.2%)
Moet deze poll nou, licht toe
4 (6.6%)

Totaal aantal stemmen: 57

Auteur Topic: Nieuw forum Oud Forum  (gelezen 9690 keer)

Nieuw forum Oud Forum
« Gepost op: 2008/11/21, 22:21:55 »
Na een tijdje het nieuwe forum gebruikt te hebben, ben ik benieuwd wat jullie er uit eindelijk van vinden. Ook kom ik hier op na het lezen van de berichten van andere forum gebruikers.
Ik persoonlijk vind het nieuwe forum er "strak" uitzien. Alleen kan ik mijn weg er niet in vinden.
Wat ik mis zijn de vier linkjes die onderaan stonden bij het oude forum, om snel te navigeren tussen de soorten berichten. Misschien zeggen jullie wel is dat nou wel nodig.
Ik kies zelf dus optie vier.

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2008/11/27, 19:38:34 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/21, 22:29:01 »
het nieuwe forum

het is eigenlijk al zo gewoon dat ik een aantal functies van het oude forum al kwijt ben
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/21, 22:50:30 »
Als moderator heeft dit forum meer mogelijkheden.
Een onderwerp splitsen was op het oude forum niet simpel, hier is het wel simpel.
Dit forum heft meer mogelijkheden, ook de persoonlijke instellingen zijn veel uitgebreider.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/21, 23:04:26 »
Nieuwe forum, ben een liefhebber van SMF. Oude forum had zo z'n minpuntjes.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/21, 23:10:26 »
Het nieuwe forum. Nu hebben we geen last meer van traagheid en je kan met dit nieuwe forum veel meer.
Ook is het beheer wat uitgebreider geworden, al is het wel even zoeken waar alle knopjes zitten.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/22, 11:47:36 »
Wat ik mis zijn de vier linkjes die onderaan stonden bij het oude forum, om snel te navigeren tussen de soorten berichten.
Hoe mooi en lekker snel ik het nieuwe forum ook vind, die linkjes onderaan de forum index van het oude forum, hè, die mis ik dus ook. :-(

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/22, 11:59:04 »
ik denk dat het nieuwe forum eventuele spammers beter buiten de deur kan houden.
het vorige forum had geen instrumenten om dat tegen te gaan.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/22, 15:01:26 »
In het begin was het een hele aanpassing, maar heb mijn weg redelijk snel gevonden ook al gebruik ik nog maar een deel van de mogelijkheden.zoals: schuin schrijven vette letters  kleurtjes enz...
Met het oude was ik meteen mee weg toen ik hier voor de eerste keer kwam. (zonder enige ervaring van een ander forum)
Maar intussen zijn er heel wat aanpassingen gebeurd dus ik ben nu heel tevreden.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/22, 22:40:33 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/22, 15:15:29 »
In het begin was het een hele aanpassing, maar heb mijn weg redelijk snel gevonden ook al gebruik ik nog maar een deel van de mogelijkheden.zoals: schuin schrijven vette letters  kleurtjes enz...

Dat ging allemaal ook met het oude forum. Allez, denk ik toch, ik gebruikte alleen vetgedrukt af en toe.

Eider

  • Gast
Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/22, 16:46:28 »
Ik vind het oude forum eigenlijk nog wel beter wat betreft aangezicht.
SMF zoals het er nu uit ziet is erg onoverzichtelijk.
Ik zou graag zien dat je een andere template kunt selecteren die wat compacter is :)

Het nieuwe forum is wel weer wat sneller. Dat is wel super fijn :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/22, 17:51:39 »
Ik vind het oude forum eigenlijk nog wel beter wat betreft aangezicht.
SMF zoals het er nu uit ziet is erg onoverzichtelijk.
Ik zou graag zien dat je een andere template kunt selecteren die wat compacter is :)

Het nieuwe forum is wel weer wat sneller. Dat is wel super fijn :)

die snelheid is top. ach, gewoon wennen....toch?

Offline Tom

  • Lid
Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/22, 19:33:06 »
Ik vind het goed en mooi.
Natuurlijk is het een aanpassing als je zo als ik, anderhalf jaar op het oude zat.
En vele zaten daar nog langer op.
Het enige wat ik vermis is dat de topic steller niet kan klik op een ...opgelost knopje.
Of ik overzie nog iets ?.
                                                                 
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/22, 22:46:08 »
Het enige wat ik vermis is dat de topic steller niet kan klik op een ...opgelost knopje.
Of ik overzie nog iets?
Nee hoor dit is al vermeld op het andere topic:
 http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,34049.msg332983.html#msg332983
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/22, 23:25:48 »
Het nieuwe is mooi enzo, maar ik vond het oude forum prettiger.

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/23, 07:59:25 »
Het nieuwe is mooi enzo, maar ik vond het oude forum prettiger.

mee eens, alleen denk ik dat het gewoon een kwestie van wennen is. heb het oude forum ruim een jaar gebruikt, tja dan wen je wel aan de lay out en werkwijze. Maar als dit forum meer voordelen heeft tov oude...prima toch, ziet er trouwens wel veel mooier uit!!

Over een paar weken weet je niet beter :)
en de mogelijkheden voor de layout van je bericht zijn veel eenvoudiger te gebruiken.
dus al met al: het Nieuwe Forum!  ;)
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline lizardman

  • Lid
Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #15 Gepost op: 2008/11/23, 11:57:43 »
Het nieuwe forum.
Eerst en vooral omdat het gewoon sneller is.
En voor de rest... tja... gewoon weer aan wennen, dan komt alles goed. ;)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #16 Gepost op: 2008/11/23, 15:03:57 »
Citaat van: gijsbert
Wat ik mis zijn de vier linkjes die onderaan stonden bij het oude forum, om snel te navigeren tussen de soorten berichten.
Dat is ook precies wat ik mis. (bijv. waar vind ik mijn eigen berichten terug...?)
Verder overduidelijke keuze voor nieuwe forum.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Drummies

  • Lid
Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #17 Gepost op: 2008/11/23, 15:49:29 »
Peterbeter

die vindt je bij je profiel>>info>>laat berichten zien evt kan je daar een bladwijzer/bookmark van maken indien je dat prettiger vind ;)
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Dave

  • Lid
Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #18 Gepost op: 2008/11/23, 17:14:57 »
zonder meer deze software met veel mogelijkheden waarvan binnenkort zelfs een nieuwe versie komt

Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #19 Gepost op: 2008/11/23, 18:49:30 »
Wat ik mis zijn de vier linkjes die onderaan stonden bij het oude forum, om snel te navigeren tussen de soorten berichten. Misschien zeggen jullie wel is dat nou wel nodig.
Ehm... welke linkjes waren dat precies? Ikzelf heb hier gewoon vier linkjes onderaan het forum staan waarmee ik snel terug kan navigeren:
Ubuntu Nederlands > Algemeen > Ubuntu NL > Topic: Nieuw forum Oud Forum

En daaronder, rechts, staat een 'Ga naar:' link, waarmee je snel naar een ander onderdeel kan gaan.

Zou trouwens best kunnen dat deze links niet te zien zijn op het standaard forum. E.e.a. kun je namelijk aanpassen in je profiel en dat heb ik zojuist gedaan ;).
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #20 Gepost op: 2008/11/23, 20:27:38 »
Dacht dat ik op de verkeerde site terecht gekomen was ;-)

SMF is een goede keus met veel mogelijkheden en bridges naar verschillende cms systemen,...

Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #21 Gepost op: 2008/11/23, 21:15:07 »
zou er gewoon onderaan elk topic geen knop kunnen komen van "breng mij op de hoogte" , nu moet je altijd iets schrijven en dan kun je pas bij extra opties het aanduiden dus ....

of is er nog een andere mogelijkheid ?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #22 Gepost op: 2008/11/23, 21:17:06 »
zou er gewoon onderaan elk topic geen knop kunnen komen van "breng mij op de hoogte" , nu moet je altijd iets schrijven en dan kun je pas bij extra opties het aanduiden dus ....

of is er nog een andere mogelijkheid ?
Wat bedoel je precies? Dat je een mailtje krijgt als er een nieuwe reply is? Klik dan eens op Notificatie in het balkje rechtsonder.

Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #23 Gepost op: 2008/11/23, 21:21:45 »
Het nieuwe is mooi enzo, maar ik vond het oude forum prettiger.

mee eens, alleen denk ik dat het gewoon een kwestie van wennen is. heb het oude forum ruim een jaar gebruikt, tja dan wen je wel aan de lay out en werkwijze. Maar als dit forum meer voordelen heeft tov oude...prima toch, ziet er trouwens wel veel mooier uit!!

Over een paar weken weet je niet beter :)
en de mogelijkheden voor de layout van je bericht zijn veel eenvoudiger te gebruiken.
dus al met al: het Nieuwe Forum!  ;)

Ik ben dit forum ook gewend, want een ander forum waar ik op zit gebruikt ook SMF.

Re: Nieuw forum Oud Forum
« Reactie #24 Gepost op: 2008/11/23, 21:26:43 »
zou er gewoon onderaan elk topic geen knop kunnen komen van "breng mij op de hoogte" , nu moet je altijd iets schrijven en dan kun je pas bij extra opties het aanduiden dus ....

of is er nog een andere mogelijkheid ?
je bedoeld dat je een mailtje krijgt als er reacties zien? dat is er al, het is de knop notificatie

ja dat bedoelde ik .... bedankt , had er dus over gekeken