Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Libreoffice, aparte opmaak per hoofdstuk  (gelezen 594 keer)

Offline h2o

  • Lid
Libreoffice, aparte opmaak per hoofdstuk
« Gepost op: 2013/07/02, 10:01:40 »
Ik ben met een behoorlijk ingewikkelde klus bezig. Ik heb een document met meerdere hoofdstukken.
Ieder hoofdstuk wil ik met een andere layout op gaan maken.
Wat ik gedaan heb is het volgende:
Ik heb de linker- en de rechterpagina's met de pagina stijl behandeld. Het onderschrift in de voetteksten zijn dus bij de beide paginasoorten in spiegelbeeld. De linkerpagina's hebben de voettekst links, en de rechterpagina's rechts.
Ik heb ook een standaardlogo voor iedere pagina rechtsboven iedere pagina gezet.

Tot dusver is het nog makkelijk.

Nu wat ik verder wil en niet voor elkaar krijg.
Het logo heb ik via de koptekst op ieder pagina staan, maar ik wil ook op alle -even- pagina's een paar achtergrondfiguurtjes  neerzetten. Dat kan eventueel ook met de koptekst. Maar ik wil bovendien die methode op elk hoofdstuk met andere achtergrondfiguurtjes toe gaan passen.

Ik heb al geprobeerd dit voor elkaar te krijgen met een masterdocument en de hoofdstukken in subdocumenten, maar op de een of andere manier lukt mij dat ook niet.

Wie kan mij hiermee helpen, zodat ik per hoofdstuk alle even-pagina's van achtergrondfiguurtjes voor elkaar kan krijgen. Eigenlijk ook het liefst met hoofd- en sub-doucumentenvoor de beheersbaarheid.

 
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Bloom

  • Lid
Re: Libreoffice, aparte opmaak per hoofdstuk
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/02, 10:03:34 »
Ik denk dat de makkelijkste methode dan is als je van elk hoofdstuk een op zichzelf staand document maakt. Is daar een bezwaar tegen?

Offline h2o

  • Lid
Re: Libreoffice, aparte opmaak per hoofdstuk
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/02, 10:17:48 »
Ik denk dat de makkelijkste methode dan is als je van elk hoofdstuk een op zichzelf staand document maakt. Is daar een bezwaar tegen?
Nee, op zich niet. Alleen hoe zit het dan met de paginering (hoe laat je die doorlopen op de vorige hoofdstukken) en de inhoudsopgave?
Verder vraag ik mij dan af hoe het zit met de situering van de figuurtjes? Als de paginering van de hoofdstukken niet goed doorloopt dan komen de figuurtjes misschien op de oneven pagina's terecht?
« Laatst bewerkt op: 2013/07/02, 10:19:22 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Bloom

  • Lid
Re: Libreoffice, aparte opmaak per hoofdstuk
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/02, 14:17:16 »
Je kunt een document op een specifieke paginanummer laten starten door een hoofding of voetnoot toe te voegen op het eerste blad, daarna met de cursor in die hoofding of voetnoot te gaan staan en dan in het menu Invoegen/Veld/Paginanummer te kiezen. Op die manier zou je ervoor kunnen kiezen ieder hoofdstuk op een oneven pagina te laten beginnen.
Wat het indexeren betreft: https://help.libreoffice.org/Writer/Indexes_Covering_Several_Documents/nl