Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Moet de werkgroep rechtspersoon namens de gemeenschap direct contact opnemen met Canonical?

Ja, ik ondersteun de petitie richting Canonical
81 (97.6%)
Nee, we moeten dit overlaten aan de leiding van Ubuntu-NL
2 (2.4%)

Totaal aantal stemmen: 74

Poll gesloten: 2009/02/16, 14:52:01

Auteur Topic: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical  (gelezen 28825 keer)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #25 Gepost op: 2009/02/04, 21:29:46 »
De éénheid is wel typerend ........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Drummies

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #26 Gepost op: 2009/02/04, 21:35:22 »
De éénheid is wel typerend ........

niet helemaal @Ron 59 stemmen is niet echt representatief  :(

bij deze een oproep let je stem horen
« Laatst bewerkt op: 2009/02/04, 21:37:44 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #27 Gepost op: 2009/02/04, 21:47:39 »
Drummies mocht het een troost wezen, de meeste polls halen amper een procent.
Maar zij die gestemd hebben houden zich in ieder geval serieus bezig met het onderwerp en zien het belang ervan in. Tenslotte, iemand moet het voortouw nemen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Drummies

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #28 Gepost op: 2009/02/05, 20:30:24 »
Drummies mocht het een troost wezen, de meeste polls halen amper een procent.
Maar zij die gestemd hebben houden zich in ieder geval serieus bezig met het onderwerp en zien het belang ervan in. Tenslotte, iemand moet het voortouw nemen.

Met vriendelijke groet,

Gijs

klopt Gijs maar wij (werkgroep Rechtspersoon) vinden de mening v/d gemeenschap in deze erg belangrijk,en vandaar dat ik de kans waar nam om een reminder te plaatsen om echt ieder lid op te roepen om hun stem uit te brengen
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #29 Gepost op: 2009/02/05, 21:03:43 »
Met een paar honderd echt actieve gebruikers is een aantal van ruim 60 stemmen (op dit moment) toch wel aardig wat denk ik.

Edit: Er zijn maar zo'n 60 gebruikers die meer dan 1000 posts hebben.
En 120 die boven de 500 zitten.
240 die meer dan 250 posts hebben
(ruwe schatting)
« Laatst bewerkt op: 2009/02/05, 21:07:52 door Johan van Dijk »

Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #30 Gepost op: 2009/02/05, 22:16:53 »

klopt Gijs maar wij (werkgroep Rechtspersoon) vinden de mening v/d gemeenschap in deze erg belangrijk,en vandaar dat ik de kans waar nam om een reminder te plaatsen om echt ieder lid op te roepen om hun stem uit te brengen

Drummies, ik vermoed dat lang niet iedereen geinteresseerd is in de Ubuntu-nl perikelen.
Vandaar dan ook dat ik denk dat de meeste mensen je oproep niet eens lezen.
Misschien een idee om een oproep/verwijzing in offtopic te zetten? Eventueel vragen om een sticky?
Offtopic wordt nl. veel meer gelezen.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Tom

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #31 Gepost op: 2009/02/05, 22:28:41 »
En wat ik zo jammer vind het is eigenlijk in ieders belang.
Daarom lijkt mij een oproep in offtopic een heel goed idee. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline hotrod

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #32 Gepost op: 2009/02/05, 23:49:52 »
Jongens, jongens (en meisjes) ben net lid, en dan gooien jullie gelijk al zulke zware kost om mijn oren.
Maar goed.
Een site als deze waar je snel en goed geïnformeerd wordt door admins en leden, verdiend dan ook wel mijn aandacht.
Gisteren heb ik alle info die ik kon vinden hierover gelezen.
En na wat wikken en wegen heb ik VOOR gestemd.En in feite vindt ik dat een ieder die hier graag vertoeft dat ook zou moeten doen.

Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #33 Gepost op: 2009/02/06, 12:25:54 »
Met een paar honderd echt actieve gebruikers is een aantal van ruim 60 stemmen (op dit moment) toch wel aardig wat denk ik.

Edit: Er zijn maar zo'n 60 gebruikers die meer dan 1000 posts hebben.
En 120 die boven de 500 zitten.
240 die meer dan 250 posts hebben
(ruwe schatting)
Is het misschien een idee om alle leden met meer dan 500 posts een mail te sturen met het verzoek deel te nemen aan de poll. Of tegelijk met een retourmail dit al te doen? Het is tenslotte in ieders belang dat de boodschap bij Canonical overtuigend aankomt.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #34 Gepost op: 2009/02/06, 12:46:55 »
Met een paar honderd echt actieve gebruikers is een aantal van ruim 60 stemmen (op dit moment) toch wel aardig wat denk ik.

Edit: Er zijn maar zo'n 60 gebruikers die meer dan 1000 posts hebben.
En 120 die boven de 500 zitten.
240 die meer dan 250 posts hebben
(ruwe schatting)
Is het misschien een idee om alle leden met meer dan 500 posts een mail te sturen met het verzoek deel te nemen aan de poll. Of tegelijk met een retourmail dit al te doen? Het is tenslotte in ieders belang dat de boodschap bij Canonical overtuigend aankomt.

Dan heb je kans mensen te benaderen die al geruime tijd niet meer actief zijn geweest, en niet zijn ingelezen in de materie.
Ik denk dat je betrokkenheid/affiniteit met de materie niet kunt afdwingen, dat wil je uiteraard ook niet. Ik denk dat relatief veel leden hebben gereageerd in het draadje, en ben daar al heel blij mee. Als we de tachtig zouden halen zou ik dat veel vinden.

Offline Dave

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #35 Gepost op: 2009/02/06, 12:52:13 »
Drummies mocht het een troost wezen, de meeste polls halen amper een procent.
Maar zij die gestemd hebben houden zich in ieder geval serieus bezig met het onderwerp en zien het belang ervan in. Tenslotte, iemand moet het voortouw nemen.

Met vriendelijke groet,

Gijs

klopt Gijs maar wij (werkgroep Rechtspersoon) vinden de mening v/d gemeenschap in deze erg belangrijk,en vandaar dat ik de kans waar nam om een reminder te plaatsen om echt ieder lid op te roepen om hun stem uit te brengen

De(ze) software heeft de mogelijkheid om een nieuwsbrief rond te sturen dus maak er een keer gebruik van zou ik zeggen.
Steeds minder mensen lezen alle topics/nieuwe berichten, tzijn er teveel dagelijks geworden.

Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #36 Gepost op: 2009/02/06, 13:43:39 »
Citaat van: leoquant
Dan heb je kans mensen te benaderen die al geruime tijd niet meer actief zijn geweest, en niet zijn ingelezen in de materie.
Ik denk dat je betrokkenheid/affiniteit met de materie niet kunt afdwingen, dat wil je uiteraard ook niet. Ik denk dat relatief veel leden hebben gereageerd in het draadje, en ben daar al heel blij mee. Als we de tachtig zouden halen zou ik dat veel vinden.

Een eventueel bericht kan zo worden opgesteld dat het tegelijkertijd informatief is en een ook verzoek inhoudt om te reageren.
Dat is dan ook geen afdwingen, maar eerder een beroep doen op betrokkenheid en zonder enige verplichting.
Bovendien kan het geen kwaad om juist die leden die weinig op het forum komen weer eens te informeren over deze (ook voor hen)  belangrijke kwestie.  Uit de teksten die Jan hier aan ons toont blijkt dat veel leden zich daarin kunnen vinden. Mijns inziens vooral juist omdat de teksten zo informatief zijn. Het ontbreekt nu vooral aan goede informatie. We lezen alleen maar dat mensen die zich al jaren  hebben ingespannen voor de community nu "plotseling" afhaken....
Kortom: allemaal zeer gedegen redenen om juist wel een brief aan leden uit te laten gaan.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Dave

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #37 Gepost op: 2009/02/06, 16:52:15 »
Zie niet helemaal in wat het aantal postings er toe doet.
Voor velen is een forum hooguit iets om een probleem voor te kunnen leggen.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #38 Gepost op: 2009/02/06, 17:31:58 »
Mensen kunnen zo'n mail ook als spam ervaren, een poging om de uitslag in een bepaalde richting te duwen. Meestal zijn ze ook niet geïnteresseerd in de problemen. Zij die de topics in Ubuntu-nl lezen zijn begaan met Ubuntu-nl (dus niet alleen met Ubuntu). Laat deze mensen stemmen als ze dat willen doen, laat de rest erbuiten.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #39 Gepost op: 2009/02/06, 17:34:53 »
Zie niet helemaal in wat het aantal postings er toe doet.
Voor velen is een forum hooguit iets om een probleem voor te kunnen leggen.

Heb je eigenlijk helemaal gelijk in Dave. Achterliggende reden voor dat aantal postings was vooral de betrokkenheid.
Maar die zal dan wel blijken uit de respons. M.a.w: ieder lid van dit forum een (mail) bericht sturen met korte zakelijke uitleg en verzoek om per omgaand een reactie terug te mailen. Beter nog (scheelt veel werk) in het bericht een link naar de poll met het verzoek om te stemmen.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline lcup

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #40 Gepost op: 2009/02/06, 17:51:47 »
Ik heb werkelijk geen idee wat de beste optie is. Om zoveel mogelijk met één mond te spreken stem ik uiteindelijk toch tegen.

Hoop dat ik me hier nu nog mag vertonen:)

Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #41 Gepost op: 2009/02/06, 17:53:17 »
Mensen kunnen zo'n mail ook als spam ervaren, een poging om de uitslag in een bepaalde richting te duwen. Meestal zijn ze ook niet geïnteresseerd in de problemen. Zij die de topics in Ubuntu-nl lezen zijn begaan met Ubuntu-nl (dus niet alleen met Ubuntu). Laat deze mensen stemmen als ze dat willen doen, laat de rest erbuiten.
Als je zo redeneert is elk mailbericht spam en elke brief in de brievenbus reclame. Nee de gedachte dat met zo'n bericht de poll in een richting wordt geduwd deel ik niet; mits de vraagstelling niet suggestief is.
Feit blijft: het is en blijft een verzoek aan ieder die (ooit) getoond heeft interesse in Ubuntu te hebben; en het is en blijft een poll.

En het argument dat ze toch niet geinteresseerd zijn? Wel, dat zal dan wel blijken uit het aantal reacties, daar mag je toch niet zomaar van uit gaan..! Ik vermoed dat je (gebaseerd op aantallen reacties ) misschien wel gelijk krijgt, maar hoop het toch niet. En feitelijk weten dat dus ook niet totdat ieder de kans heeft gehad te reageren.

Ik probeer met mijn reacties nu geen gelijk af te dwingen, maar alleen enkele kritische kanttekeningen te zetten: er is nu voldoende aanleiding tot nadere aktie. En willen we Canonical ooit overtuigend de mening van de achterban geven, dan kun je je niet simpeltjes van de uitslag van een enkele poll bedienen die dan "toevallig" voor een kleine groep geinteresseerden langskomt.

Maar goed ik laat het hierbij; dit is slechts mijn mening en ik maak me best zorgen om dit mooie forum en de "club" en de aktiviteiten eromheen.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline heir4c

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #42 Gepost op: 2009/02/06, 18:00:56 »
PeterBeter, ik snap je bedoeling, maar zo'n email is eigenlijk link. Je geeft de ontvanger de indruk: allee, kom eens mee stemmen. Toen ik hier in het begin op het forum kwam keek ik ook niet direkt in de offtopic of de ubuntu NL. Installeren was de boodschap  :)
Ik heb eens ingelogd op de eeepc site en nu heb ik al een paar maal een mail gehad met: heir4c, wij missen je....(enz). Vind dit een beetje lachwekkend.
Wat wel zou kunnen is het volgende. Een bericht of poll die de forumleden aangaat en (moet) inlichten, kan misschien bovenaan in een aparte categorie gezet worden, dat dan nadien kan verplaatst worden naar 'ubuntu NL' oid. Een tijdelijke weergave zodat iedereen er op attent word gemaakt.  
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #43 Gepost op: 2009/02/06, 18:19:20 »
Ik heb werkelijk geen idee wat de beste optie is. Om zoveel mogelijk met één mond te spreken stem ik uiteindelijk toch tegen.

Hoop dat ik me hier nu nog mag vertonen:)

Natuurlijk mag je blijven. Ieder heeft recht op zijn/haar eigen mening.
Maar is het niet een beetje vreemd dat, als je geen idee hebt wat het beste is, je dan toch gaat stemmen? Vreemd hoor. Je hoeft toch niet te stemmen.
Een beetje ondoordacht vind ik je tegenstem wel.
Jij vindt dus dat vrijwilligers die een party organiseren niet verzekerd hoeven te zijn en dat ze zelf alle financiële risico's mogen dragen? Denk je dat er dan nog veel mensen parties gaan organiseren?

Nou ja, je kunt je stem nog veranderen als je wilt.
Denk er nog eens over na, okay?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Tom

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #44 Gepost op: 2009/02/06, 19:13:11 »
En alles wat Ubuntu populairder  maakt is mee genomen , en dat geld voor iedereen.
Hoe meer ubuntu gebruikers , hoe meer hardware ondersteuning etc etc.
En die Partys zijn nu eenmaal een zeer goede reclame voor Ubuntu.
Plus dit Forum is gratis inclusief een zeer goede documentatie etc etc geschreven door vrijwilligers.
Kunnen wij Otto normaal gebruikers ook wel iets voor terugdoen ... ja toch.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #45 Gepost op: 2009/02/06, 21:54:03 »
Ik heb voor gestemd,waardeer heel erg het werk wat Ubuntu.nl doet en ben het er wel mee eens dat vrijwilligers geen financieel risico hoeven te lopen. Het moet natuurlijk wel leuk blijven  ;)
Kubuntu 20.04

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #46 Gepost op: 2009/02/07, 07:37:59 »
Als het huis in brand staat dan maak je je geen zorgen over een dak dat lekt...


Het is niet mijn bedoeling om dingen op te houden of moedwillig tegen te werken, maar ik denk dat we andere prioriteiten eerst moeten stellen. Dat is dus een team dat staat als een huis en een brede support heeft.
Het opzetten van een stichting kan wel even wachten.

(Mijn persoonlijke mening, iets te simpel uitgedrukt)
« Laatst bewerkt op: 2009/02/07, 07:40:03 door Johan van Dijk »

Offline chaos7

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #47 Gepost op: 2009/02/07, 09:04:47 »
ergens begrijp ik uit de laatste geplaatste berichten dat we de mensen die al meer dan 500 berichtjes geplaats hebben willen bereiken met een mail om hun aan te sporen vooral te stemmen.
men heeft het idee dat niet iedereen van de 500+ houders dit oproepje leest.
nu denk ik dat juist de 500+houders dit berichtje wel lezen gewoon uit het feit dat ze al 500+berichtjes hebben
deze 500+ komen echt niet tot stand door alleen hun problemen met ubuntu en verder geen berichtjes plaatsen.
nee, ik denk dat juist ook deze mensen die diverse topics doorlezen en de nodige berichtjes achter laten.
wat kan je wel bereiken met een mail sturen?
de mensen die juist net op dit forum zitten en weinig berichtjes hebben.
moet je deze mensen lastig vallen met een mailtje met vooral te stemmen als je niet weet waarom het gaat?
ik denk dat slechts 1% daadwerkelijk de communitie een warm gevoel toe draagt en misschien wel een 10% van die groep daarwerkelijk iets wilt gaan doen voor die comunitie.
over wat voor aantallen praten we dan?
hoeveel zijn er hier daadwerkelijk bezig?
daar van uit gaande denk ik dat deze stemmen die al binnen zijn gewoon een hele goede vertegenwoordiging is van deze communitie ubuntu-nl.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #48 Gepost op: 2009/02/07, 09:44:19 »
Ik heb werkelijk geen idee wat de beste optie is. Om zoveel mogelijk met één mond te spreken stem ik uiteindelijk toch tegen.

Hoop dat ik me hier nu nog mag vertonen:)

Natuurlijk mag je blijven. Ieder heeft recht op zijn/haar eigen mening.
Maar is het niet een beetje vreemd dat, als je geen idee hebt wat het beste is, je dan toch gaat stemmen? Vreemd hoor. Je hoeft toch niet te stemmen.
Een beetje ondoordacht vind ik je tegenstem wel.
Jij vindt dus dat vrijwilligers die een party organiseren niet verzekerd hoeven te zijn en dat ze zelf alle financiële risico's mogen dragen? Denk je dat er dan nog veel mensen parties gaan organiseren?

Nou ja, je kunt je stem nog veranderen als je wilt.
Denk er nog eens over na, okay?

Hoewel ik het over het algemeen wel met je eens ben, en ik ook achter het directe contact met Canonical sta, ga je hier toch iets te ver Akke.

Het is inderdaad vreemd dat lcup stemt zonder een mening over het onderwerp te hebben, maar met jouw antwoord zet je hem min of meer onder druk om voor te stemmen op basis van een redenering die iets te kort door de bocht gaat. Er wordt hier niet gevraagd of je vindt dat er wel of niet een rechtspersoon voor Ubuntu-nl moet komen, maar of de werkgroep buiten Ubuntu-nl om naar Canonical moet stappen.

Ik begrijp heel erg goed dat je je nauw betrokken voelt bij een positieve uitkomst van deze poll, maar houd de discussie alsjeblieft zuiver en laat iedereen voor zichzelf beslissen, anders heeft de poll totaal geen nut.

Offline lcup

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Petitie richting Canonical
« Reactie #49 Gepost op: 2009/02/07, 10:16:38 »
Ik heb werkelijk geen idee wat de beste optie is. Om zoveel mogelijk met één mond te spreken stem ik uiteindelijk toch tegen.

Hoop dat ik me hier nu nog mag vertonen:)

Natuurlijk mag je blijven. Ieder heeft recht op zijn/haar eigen mening.
Maar is het niet een beetje vreemd dat, als je geen idee hebt wat het beste is, je dan toch gaat stemmen? Vreemd hoor. Je hoeft toch niet te stemmen.
Een beetje ondoordacht vind ik je tegenstem wel.
Jij vindt dus dat vrijwilligers die een party organiseren niet verzekerd hoeven te zijn en dat ze zelf alle financiële risico's mogen dragen? Denk je dat er dan nog veel mensen parties gaan organiseren?

Nou ja, je kunt je stem nog veranderen als je wilt.
Denk er nog eens over na, okay?

Hoewel ik het over het algemeen wel met je eens ben, en ik ook achter het directe contact met Canonical sta, ga je hier toch iets te ver Akke.

Het is inderdaad vreemd dat lcup stemt zonder een mening over het onderwerp te hebben, maar met jouw antwoord zet je hem min of meer onder druk om voor te stemmen op basis van een redenering die iets te kort door de bocht gaat. Er wordt hier niet gevraagd of je vindt dat er wel of niet een rechtspersoon voor Ubuntu-nl moet komen, maar of de werkgroep buiten Ubuntu-nl om naar Canonical moet stappen.

Ik begrijp heel erg goed dat je je nauw betrokken voelt bij een positieve uitkomst van deze poll, maar houd de discussie alsjeblieft zuiver en laat iedereen voor zichzelf beslissen, anders heeft de poll totaal geen nut.

Het belang voor mij ligt nu juist in een zo nauw mogelijke samenwerking met Ubuntu-nl. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst. En omdat ik de voordelen van een rechtstreeks contact niet in kan schatten heb ik dus tegengestemd. Hoop dat dit het iets duidelijker maakt.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/07, 10:24:40 door lcup »