Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Home map archiveren  (gelezen 363 keer)

Offline BBB

  • Lid
Home map archiveren
« Gepost op: 2013/01/04, 18:49:24 »
Ik wil enkele mappen en enkele verborgen mappen van mijn home map comprimeren als tar.gz en op een externe harde schijf zetten. Vervolgens zet ik op dit netbookje Lubuntu ipv Ubuntu.
Het probleem is dat ik het niet voor elkaar krijg.
Ook met gksudo nautilus + comprimeren krijg ik het volgende bericht :

Er is een fout opgetreden tijdens het toevoegen van bestanden aan het archief:
Bestand of map bestaat niet

Wie kan mij helpen met dit kleine doch irritante probleem?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Home map archiveren
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/04, 19:00:49 »
Is het misschien niet eenvoudiger om de hele map, ongecomprimeerd , te kopiëren naar de externe schijf? 

Offline BBB

  • Lid
Re: Home map archiveren
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/04, 19:14:44 »
Is het misschien niet eenvoudiger om de hele map, ongecomprimeerd , te kopiëren naar de externe schijf?
Haha,  daar zat ik ook aan te denken, er zit alleen een hoop troep bij. Maar ik ga dit nu wel proberen, vervolgens knip en plak ik het wel wat ik nodig heb! Kijken of dit lukt.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Home map archiveren
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/04, 19:23:30 »
Is het misschien niet eenvoudiger om de hele map, ongecomprimeerd , te kopiëren naar de externe schijf?
Haha,  daar zat ik ook aan te denken, er zit alleen een hoop troep bij. Maar ik ga dit nu wel proberen, vervolgens knip en plak ik het wel wat ik nodig heb! Kijken of dit lukt.
Comprimeren van een map zal de troep niet verwijderen  :D Je kan  de mappen die je wilt bewaren naar je externe schijf slepen. Ik bewaar helemaal niets op de linuxpartitie en kopieer direct alle opgeslagen bestanden naar een externe schijf.