Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Navigatie op B7610 zonder internet  (gelezen 2240 keer)

Navigatie op B7610 zonder internet
« Gepost op: 2011/05/06, 15:40:10 »
Ik momenteel op zoek naar een navigatieprogramma met de mogelijkheid off-line kaarten te gebruiken, zodat ik wel mijn gps kan gebruiken zonder dat ik een internet-abbo af moet sluiten. Mijn telefoon (Samsung B7610) draait op windows mobile 6.5, en het geheugen is uitgebreid met een 4GB geheugenkaartje. Bestaan dergelijke programma's, en zo ja waar kan ik ze vinden?

bvd
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Navigatie op B7610 zonder internet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/06, 18:18:26 »
zelf het ik tomtom navigator erop gezet

route 66 had mijn vader
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Re: Navigatie op B7610 zonder internet
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/07, 10:40:42 »
Ik ben druk met het testen van het programma Navit.
Het is er ff inkomen maar als je het eenmaal doorhebt is het een toppie proggie.

Kaarten kan je downloaden van Openstreetmaps.

Navit is ook te gebruiken op vele apparaten zelfs in Tomtom  =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Navigatie op B7610 zonder internet
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/08, 11:42:47 »
Ik ga Navit even proberen. Ik had gisteren de applicatie Openstreetmap geprobeerd, maar deze slaat kaarten alleen op als je ze al eens hebt bekeken, en dat is erg lastig met routes. (of als je verdwaald bent :P)
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Navigatie op B7610 zonder internet
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/09, 10:49:13 »
Ik ben druk met het testen van het programma Navit.
Het is er ff inkomen maar als je het eenmaal doorhebt is het een toppie proggie.

Kaarten kan je downloaden van Openstreetmaps.

Navit is ook te gebruiken op vele apparaten zelfs in Tomtom  =D

Heb je Navit ook al goed werkend? Ik loop her en der een beetje vast, en weet niet of dat door een verkeerde configuratie komt of doordat mijn telefoon niet wil.
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Navigatie op B7610 zonder internet
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/09, 11:59:58 »
Ja hoor heb Navit al goed werkend, ook mijn pc.

Die configuratie in de navit.xml is idd een heikelpunt, je moet goed die wiki lezen.
Ik heb daar in het begin ook flink mee liggen stoeien.

Lees rustig door die navit.xml heen.
Kan me nog herinneren dat die xml niet automatisch werd aangemaakt op de juiste plek.
Dus kopieer hem ff naar de normale werkmap.
andere foutmelding kan zijn dat de bookmarks.txt niet word aangemaakt, dus zelf ff een lege bookmarks.txt aanmaken en ook in die navit map zetten.

Kleine dingetjes die aardig kunnen storen...

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Navigatie op B7610 zonder internet
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/09, 13:33:59 »
De .cab file werkte wel, echter duurde het installeren enorm lang en kon ik de installatieplek niet kiezen. De .zip-file werkt handig, en de .xml file staat dan ook in de navit map zelf. Echter lukt het bij beide methodes niet om het programma de gps te laten detecteren, terwijl deze wel aanwezig is. Handmatig de com-poort e.d. instellen werkte ook niet echt.
En dan het navigeren op de kaart, dat gaat zoooooo traag. Plus de font-size in het menu, deze lukte me niet goed in te stellen. Nu is het te groot om normaal te kunnen werken. Ik ben bang dat ik er nog wat extra uurtjes aan moet besteden om dit werkend te krijgen :)
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Navigatie op B7610 zonder internet
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/09, 16:15:40 »
Maar zo te lezen vorder je al. tis idd ff het programma leren kennen voordat je er zo door-heen-loopt en alles netjes draaiend hebt.

Mijn volgende uitdaging is een Tomtom ermee laten werken, ben ik gelijk van een boel gezeur af, en heb altijd up-to-date kaartmateriaal.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Navigatie op B7610 zonder internet
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/09, 22:26:44 »
Nou ja, vorderen... De GPS wordt met geen mogelijkheid gevonden, en het irc-hulpkanaal kon me helaas nog niet verder helpen. Tot dan lekker puzzelen op de papieren kaart :)
Op de chat te vinden als debiantux