Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bookmarks organiseren  (gelezen 2607 keer)

Offline John K

  • Lid
Bookmarks organiseren
« Gepost op: 2010/03/23, 19:50:18 »
Heeft iemand een idee hoe bookmarks in Firefox (beter) te organiseren bijv. in klikbare tekstbestanden of d.m.v een tool?

John K

Offline spekje

  • Lid
Re: Bookmarks organiseren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/23, 20:53:03 »
je kan mapjes aan maken .. zo kan je bijvoorbeeld op onderwerp organiseren.. Die mapjes kan je weer in die balk boven aan plaatsen zodat ze wel in de buurt blijven...
Daarnaast kan je als je op Bookmarks klikt ze ook exporteren.. Je krijgt dan een bestand waar al je links in staan.
Je moet deze dan wel steeds bij werken.. of bijvoorbeeld om de zoveel tijd opnieuw opslaan.

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Bookmarks organiseren
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/23, 22:30:44 »
Beetje onduidelijk wat John k precies wil.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline John K

  • Lid
Re: Bookmarks organiseren
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/26, 20:16:53 »
Wat ik wil is de bookmarks beter organiseren. Ik heb mapjes aangemaakt en wil deze op alfabetische volgorde, dit lukt al niet. Ook wil ik geen dubbele verwijzingen.

Wanneer ik bookmarks exporteer en dit bestand dubbelklik krijg ik een html pagina met de link en omschijving etc. Dit zou ik ook graag in Firefox in de sitebar willen tevoorschijn toveren. 

Tevens zoek ik een manier om in de aangemaakte mapjes te zoeken met een zoekopdracht, zonder de hele lijst van mapjes na te gaan.

Ik zal Xmarks uitproberen.

Groeten John K

Re: Bookmarks organiseren
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/26, 20:26:18 »
Ik maak altijd een reservekopie van de bookmarks en die staan dan op mijn externe schijf.Bladwijzers-bladwijzers organiseren-importeren en reservekopie maken-reservekopie maken.
Kubuntu 20.04

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Bookmarks organiseren
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/27, 09:52:20 »
Erg handige extensie inderdaad, ik gebruik hem ook.
Behalve bladwijzers slaat hij ook (naar keuze) al je wachtwoorden op.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline John K

  • Lid
Re: Bookmarks organiseren
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/29, 14:59:21 »
Ik neem aan dat Xmarks een online sevice is, dat de bookmarks extern worden opgeslagen en zodoende gesynchroniseerd met andere comps?