Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Meer doen met de Ubuntu-NL Facebook  (gelezen 18083 keer)

Re: Meer doen met de Ubuntu-NL Facebook
« Reactie #25 Gepost op: 2015/11/15, 14:28:07 »
De laatste tijd zie ik steeds meer Twitter berichten op onze Facebook fanpagina, dit betekend dat iemand deze helaas aan elkaar gekoppeld heeft. In mijn ogen zijn Twitter en Facebook twee totaal verschillende platformen die allebei om andere berichten vragen.

Weet iemand hoe we deze weer los kunnen koppelen? Ik heb zelf geen toegang tot ons Twitter account en ik ga er vanuit dat er daar iets in de instellingen moet veranderd worden.

Facebook heeft instellingen om je Twitter-account te koppelen, dus "totaal andere platformen" valt wel mee, althans, in de ogen van de makers van Facebook en Twitter. Anders zouden ze die mogelijkheid ook niet aanbieden/toestaan. Daarnaast, Facebook heeft een hoop functies van Twitter overgenomen, zoals hashtags bijv. en Twitter heeft dingen als likes en profielen overgenomen en zo gaat dat steeds over en weer, dus de platformen worden wel meer en meer gelijkgetrokken.
In de instellingen van Facebook kun je de koppeling beheren, niet in die van Twitter.

Maar goed, inhoudelijk aangaande Ubuntu-NL:
Onze Facebook en Twitter zijn al meer dan een jaar aan elkaar gekoppeld. Dat is toendertijd zo gedaan omdat onze Facebook t/m eerder dit jaar niet zo actief was, vandaar ook dat jij dit topic gestart hebt ;) Onze Twitter is (momenteel) niet zo actief, heb gisteren toevallig 2 berichtjes geplaatst en vandaag toevallig één. Maar verder zitten de Ubuntu-NL sociale media-mensen, ondanks dat onze Twitter-pagina al langer bestaat dan onze Facebook, meer op Facebook (met name jij).
Ik zie er dan ook geen probleem in, maar als er meer klachten komen, zal ik het proberen los te koppelen :)
« Laatst bewerkt op: 2015/11/15, 15:37:42 door Vistaus »

Offline Exbu

  • Lid
Re: Meer doen met de Ubuntu-NL Facebook
« Reactie #26 Gepost op: 2015/11/27, 12:38:01 »
Vissaus je hebt gelijk, ik ben erg blij dat de website up-to-date is met de nieuwere afbeeldingen (als ik me niet vergis) ziet er een stuk beter uit! :)
Eigenlijk zouden we eens bij een bijeenkomst met een paar leden bij elkaar gaan zitten en een promotie plan opzetten en definiëren wat nu een goeie strategie is om Ubuntu onder de aandacht te brengen :)

Re: Meer doen met de Ubuntu-NL Facebook
« Reactie #27 Gepost op: 2015/11/27, 13:18:16 »
Vissaus

Vistaus*

ik ben erg blij dat de website up-to-date is met de nieuwere afbeeldingen (als ik me niet vergis) ziet er een stuk beter uit! :)

Dankjewel! Inderdaad nieuwere afbeeldingen, maar ook duidelijkere tekst voor nieuwkomers en meer informatie :)

Eigenlijk zouden we eens bij een bijeenkomst met een paar leden bij elkaar gaan zitten en een promotie plan opzetten en definiëren wat nu een goeie strategie is om Ubuntu onder de aandacht te brengen :)

Daar ben ik het volledig mee eens! :)