Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen met unetbootin  (gelezen 694 keer)

stifmeizter

  • Gast
problemen met unetbootin
« Gepost op: 2008/05/29, 00:34:02 »
Ik probeer nu al een tijdje ubuntu schoon te installeren vanuit ubuntu! Klinkt heel gek, maar ik heb hem in windows geinstalleerd met WUBI. helaas is op mijn vrij verouderde laptop de cd speler niet meer bruikbaar. Wat ik dus nog wel heb: een windows installatie, die alleen in safe mode op kan starten(heel ander verhaal) en dus een ubuntu installatie mbv WUBI.

Aangezien de cd boot niet gaat werken en mijn laptop usb boot niet ondersteund, hoop ik mij te richten tot een directe boot vanaf de hdd.
Nu heb ik het programmaatje unetbootin, en ik heb een ext3 partitie gecreƫerd waar ik dan de installatie van wil booten.
Maar met unetbootin kan ik deze niet selecteren(de enige optie is dus /). Verder heb ik al geprobeerd om de directe inhoud van de livecd te kopieren naar de partitie(wat ook schijnt te werken), maar hierbij krijg ik een leesfout. Dit kwam volgens de fora omdat ik van een ntfs partitie wil kopieren naar ext3???
Iemand enig idee hoe dit op te lossen.

Owja backups en zo zijn al gemaakt dus alles kan gewist worden zolang ik maar een schone installatie heb. Kan op dit moment namelijk niet optimaal gebruik maken van mijn hdd, omdat mijn windows en boot partitie niet verwijderd kunnen worden.

problemen met unetbootin
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/29, 00:45:26 »
kan je niet vanaf een pendrive installeren of een externe cdlezer installeren?
en heb ja al ge probeerd vanuit ubuntu te installeren?
Napoleon, don't be jealous 'cause I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to become a cage fighter.

problemen met unetbootin
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/29, 02:04:08 »
Een oplossing is om een boot floppy te maken waarmee je via de cd kan booten.

Moet je wel een floppy drive hebben.

Andere optie is een nieuwe cd drive kopen ??

Wat jij wil kan in theoretisch niet, omdat je via de HD wilt booten met een Ubuntu image en vervolgens Ubuntu installeren op diezelfde HD.

Ik denk dat het allermakkelijkste is de HD eruit te wippen en middels een verloop stekker in een normale pc te hangen aan de IDE kabel.

Dan op die pc booten met Ubuntu, installeren op die HD,
dan bij de reboot (na de installatie) de pc uit zetten en de HD weer in de laptop hangen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D