Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10  (gelezen 4854 keer)

Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Gepost op: 2011/12/18, 13:40:24 »
Vanmorgen liep ik met mijn pyjama richting de keuken, om een lekker kopje koffie te halen. Toen het koffiezetapparaat aan het pruttelen was, liep ik de woonkamer binnen. In paniek kwam mijn lieve, oude moedertje op me afgerend. "Hij is illegaal!", zei ze. Ik keek naar het computerscherm: een zwart achtergrond met de bekende WGA melding van Security Essentials. Wel verdomme, die smerige spyware van Microsoft ook!  :( En dat terwijl de installatie al een half jaar zonder problemen gedraaid heeft...

Wat zal ik doen? WGA verwijderen en de crack/loader opnieuw installeren? Nee.
De computer van mijn ouders is de enige van de 4 computers in huis waar zich nog een Windows installatie op bevindt. Het is heel verleidelijk direct mijn Ubuntu CD te pakken en dus een fatsoenlijk OS erop te zetten, maar ik loop nog tegen een paar dingen aan...

Mijn ouders weten nog net hoe ze hun computer aan moeten zetten. Het enige wat ze doen is surfen, muziek luisteren, mailen en video's van YouTube downloaden. Dat laatste is waar ik tegenaan loop.

Tot nu toe heb ik nog geen goed alternatief kunnen vinden voor DVDVideoSoft. Welk programma gebruiken jullie om YouTube video's als MP3 bestand te downloaden?  ???

Alvast bedankt  :D


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/18, 13:45:12 »
Als je ze nou eens rustig laat wennen dmv een dualboot?

En er zijn genoeg plugins te vinden voor Firefox, kijk maar es rond ;)

Offline lariek

  • Lid
Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/18, 14:12:20 »
Gewoon deze plugin


Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/18, 14:25:21 »
Gewoon deze plugin
Die heb ik net geprobeerd, maar hij zeurt om een plugin om te converten naar MP3  ???

of deze voor google chrome:
https://chrome.google.com/webstore/detail/oocjdhpobkmfbbefidjhhmkcbjiigkdn?hl=nl&utm_campaign=NL&utm_source=NL-ha-emea-NL-sk-ext&utm_medium=ha

Liever geen Chrome ;)
Heb hem geprobeerd, maar download MP3 met een 64 bitrate.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/18, 14:28:48 door RandomUserName »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/18, 14:28:43 »
Dan gebruik je SoundConverter om het om te zetten.

Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/18, 14:37:49 »
Dan gebruik je SoundConverter om het om te zetten.

Bedankt voor de tip. Ik laat ze gewoon een FLV downloaden van de hoogste kwaliteit en convert het dan naar een .MP3 :D

Maar, hoe kan ik die melding wegkrijgen van Downloadhelper? Zou handiger zijn als ze het gelijk als MP3 kunnen downloaden.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/18, 14:59:10 »
Het programma installeren waar hij om vraagt? ;)

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/18, 15:11:39 »
In Firefox 8 heb ik nu downloadhelper 4.9.7 met converteren naar mp3, daar moest wel de "mffpeg" voor de conversie bij geïnstalleerd worden.

Offline Tom

  • Lid
Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/18, 15:37:00 »
http://www.youtube-mp3.org/nl
Ik gebruik deze online converter razend snel en goed.
Voor clips van youtube de downloadhelper 4.9.7.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/18, 17:36:26 »
http://www.youtube-mp3.org/nl
Ik gebruik deze online converter razend snel en goed.
Voor clips van youtube de downloadhelper 4.9.7.
Bedankt Wanda, m'n dochter is blij met deze razend snelle converter  :D

Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/18, 17:51:30 »
SoundConverter werkt niet meer sinds 11.10

Mobile Media Converter werkt wel prima.
Of je kunt inderdaad Wanda's site gebruiken of een plugin voor Firefox, Chrome of Opera.

Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #13 Gepost op: 2011/12/18, 18:33:36 »
Haha (Toch nog een voordeel met die virusscanner?  XD)

Gewoon Ubuntu installeren naast Windows lijkt mij het handigste?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #14 Gepost op: 2011/12/18, 23:07:16 »
Stap 1: knoei wat met het register zodat Windows bluescreent bij het opstarten (verander iets aan het loginscherm of het splash-screen in HKEY_LOCAL_MACHINE of zo)
Stap 2: Steek de schuld op Microsoft/een virus/...
Stap 3: Zeg dat dat niet zo één twee drie opgelost is, maar dat ze ondertussen Ubuntu kunnen gebruiken.
Stap 4: Je ouders zien nu in dat Ubuntu een stuk beter is dan Windows en willen niet terug.
Stap 5: Nu kan je eventueel met een regedit-programma voor Linux, desnoods via een livecd, het Windowssysteem terug werkende maken zodat ze toch nog Windows kunnen gebruiken voor die drie programma's die echt niet onder Wine willen draaien.

Werkt gegarandeerd! Hier toch... ;)

- Sey

UPDATE: Qua converter kan je kijken naar een online dienst zoals Mediaconverter of Zamzar?
« Laatst bewerkt op: 2011/12/18, 23:09:00 door SeySayux »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #15 Gepost op: 2011/12/18, 23:16:40 »
Of Mobile Media Converter, die ik reeds noemde. Is een desktop-app voor Ubuntu incl. deb. Werkt heerlijk.

Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #16 Gepost op: 2011/12/19, 10:38:21 »
Ik gebruik al een tijdje FastestTube en die bevalt uitstekend.
In de balk onder het filmpje komt een scrolldown knop waar je kan kiezen in welke vorm je het wilt downloaden.
http://fastesttube.kwizzu.com/about.html
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Dave

  • Lid
Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #17 Gepost op: 2011/12/19, 10:42:07 »
SoundConverter werkt niet meer sinds 11.10

Mobile Media Converter werkt wel prima.
Of je kunt inderdaad Wanda's site gebruiken of een plugin voor Firefox, Chrome of Opera.

?
gisteren nog gebruikt.
Maar goed dat ik niet wist dat dat niet kon  :evil:

Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #18 Gepost op: 2011/12/19, 10:44:40 »
Vreemd. Sinds vandaag doet ie het ineens wel ??? Lijkt Windows wel, eerst herstarten vooraleer iets werkt :evil:

Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #19 Gepost op: 2011/12/19, 12:34:57 »
Je kan gewoon zeggen dat de ondersteuning voor Windows (die versie) EOL is b.v.

Ik zou gewoon Ubuntu installeren en werken met die downloadhelper voor FF (vergeet niet fmpegg uit synaptic mee te installeren en vervolgens de downloadhelper te configureren !!) voor de downloads en conversies.

Ik heb het ook zo gedaan voor een neef van me die met een verziekte XP kwam aandragen; gewoon weg met die handel en Ubuntu 11.10 erop gezet. Hij is ongelooflijk blij en er is NIETS dat hij ervoor deed met XP wat Ubuntu ook aankan. Sterker nog; hij kan zelfs meer zonder illegale trucs uit te halen.

Gewoon simpel: je komt aan een kruispunt met mogelijkheden en je slaat een nieuwe weg in (zonder om te kijken).

Succes !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #20 Gepost op: 2011/12/19, 19:17:07 »
SoundConverter _O_

Deze kon ik nog niet. Echt een geweldig programma, bedankt voor de tip!  =D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #21 Gepost op: 2011/12/20, 11:05:37 »
Vanmorgen liep ik met mijn pyjama richting de keuken, om een lekker kopje koffie te halen. Toen het koffiezetapparaat aan het pruttelen was, liep ik de woonkamer binnen. In paniek kwam mijn lieve, oude moedertje op me afgerend. "Hij is illegaal!", zei ze. Ik keek naar het computerscherm: een zwart achtergrond met de bekende WGA melding van Security Essentials. Wel verdomme, die smerige spyware van Microsoft ook!  :( En dat terwijl de installatie al een half jaar zonder problemen gedraaid heeft...

Wat zal ik doen? WGA verwijderen en de crack/loader opnieuw installeren? Nee.
De computer van mijn ouders is de enige van de 4 computers in huis waar zich nog een Windows installatie op bevindt. Het is heel verleidelijk direct mijn Ubuntu CD te pakken en dus een fatsoenlijk OS erop te zetten, maar ik loop nog tegen een paar dingen aan...

Mijn ouders weten nog net hoe ze hun computer aan moeten zetten. Het enige wat ze doen is surfen, muziek luisteren, mailen en video's van YouTube downloaden. Dat laatste is waar ik tegenaan loop.

Tot nu toe heb ik nog geen goed alternatief kunnen vinden voor DVDVideoSoft. Welk programma gebruiken jullie om YouTube video's als MP3 bestand te downloaden?  ???

Alvast bedankt  :D

Uhm dat is geen spyware van Microsoft maar je moeder heeft een bericht bij een update gekregen waar ze op geklikt heeft om je registratie te laten valideren.
Als ze dat  had weg geklikt was er niets aan de hand geweest. Je krijgt een standaard bericht en Microsoft weet niets.

Maar waarom moeilijk doen als je ze naar Linux over wilt hebben als je nu het antwoord voor je neus hebt.
Het werkt nu niet goed meer doordat je moeder niet gelezen heeft wat ze deed en nu moet jij het oplossen.
Jou oplossing is dezelfde als de mijne, Windows heb je niet meer op cd maar Linux wel dus hop Linux er op tot je weer Windows hebt en dan doe je een week lang zeggen dat het nog niet gelukt is om een goede Windows versie binnen te krijgen en ondertussen raken ze aan Linux gewend tot ze stoppen met vragen naar Windows.

Offline MKe

  • Lid
Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #22 Gepost op: 2011/12/21, 19:57:35 »
En vergeet vooral niet om Linux een windows jasje te geven :D
http://www.instantfundas.com/2010/08/windows-7-theme-for-ubuntu.html

Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #23 Gepost op: 2011/12/28, 13:53:40 »
En vergeet vooral niet om Linux een windows jasje te geven :D
http://www.instantfundas.com/2010/08/windows-7-theme-for-ubuntu.html
Wauw, mooi gemaakt :)


Re: Mijn ouders pijnloos over laten stappen naar 11.10
« Reactie #24 Gepost op: 2011/12/28, 13:54:55 »
Verder heb ik dé oplossing gevonden voor DownloadHelper: ffmpeg kun je installeren via het Softwarecentrum.

Jammer genoeg ondersteund Ubuntu de videokaart niet van mij ouders, waardoor ze een verkeerde resolutie hebben op de televisie. (zie andere topic).