Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Langzame internetspelletjes  (gelezen 1200 keer)

Benjamin1987

  • Gast
Langzame internetspelletjes
« Gepost op: 2007/12/07, 22:21:15 »
Hallo,

Ik heb vrij snel internet, draai compiz onder Gutsy en heb een Ati x1100 videokaart. Tevens gebruik ik Firefox. Nu is het probleem dat als ik een spelletje wil spelen op bv spele.nl het heel langzaam gaat en lagt als de gekken. Kan ik dit voorkomen? wat is hier de oorzaak van? Het maakt overigens niet uit of ik compiz uitzet of niet. Het begint me een beetje te irriteren, dus dat moet anders. Het ligt iig niet aan de internetsnelheid aangezien ik met gemak 1mb/s kan downloaden. Thnx voor de antwoorden.

Greetz

Langzame internetspelletjes
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/07, 23:00:08 »
Is flashplugin-nonfree geinstalleerd?
Er is namelijk ook een open source flash player genaamd 'mozilla-plugin-gnash' maar mogelijk is die minder snel dan de gesloten flash plugin.

Aan je video driver instellingen zal het waarschijnlijk niet liggen anders was compiz ook niet te gebruiken.

Benjamin1987

  • Gast
Langzame internetspelletjes
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/08, 12:05:17 »
Ik heb de non-free variant, dus helaas gaat die vlieger niet op. Zou het ook andersom kunnen werken, nl dat de open-source variant sneller is?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Langzame internetspelletjes
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/08, 12:16:14 »
Citaat van: Benjamin1987
Ik heb de non-free variant, dus helaas gaat die vlieger niet op. Zou het ook andersom kunnen werken, nl dat de open-source variant sneller is?
zet compiz eens uit.

Benjamin1987

  • Gast
Langzame internetspelletjes
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/08, 12:44:54 »
Dat heb ik al gedaan, maar dat haalt helaas ook niks uit. Ik vind het echt een beetje irritant. Het moet ook niet nodig zijn, dacht ik zo.

Offline erik0808

  • Lid
Langzame internetspelletjes
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/08, 20:20:54 »
Hoi,

Ik heb het zelfde als Benjamin, eerst had ik ubuntu 7.01 en nu 8.04 onder 7.01 werkt alles wel goed, kon ik gewoon op youtube films bekijken, en nu krijg ik dat het geluid wel loopt maar het beeld niet,
Ook op spele.nl krijg ik soms de eerste deel van het spel wel en laaste deel van het spel niet te zien, nu vind ik dit niet zo erg, maar mijn kids wel, die willen graag op spele spellen,.. ook heeft mijn vriendin er last van op haar hyves dat ze niet alle media bestanden en slideshows niet kan zien,

Ik hoop dat hier echt een oplossing voor is te vinden. anders moet ik de laptop van mijn vriendin weer terug zetten op xp.. :(


Groetjes Erik0808