Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bluetooth headset installeren.  (gelezen 1282 keer)

Offline KeesS

  • Lid
Bluetooth headset installeren.
« Gepost op: 2015/01/28, 20:27:08 »
Ik heb een PC met Ubuntu 12.04.4 en een Bluetooth-stikje in een USB-poort.
Met bluetooth heb ik een draadloze koptelefoon geïnstalleerd.
Onder Bluetooth "Apparaten" staat: Philips SHB7150

klik ik op: "Geluidinstellingen", dan vind ik daar zoveel (onbegrijpelijke) instelmogelijkheden waar ik geen raad mee weet.

Kan iemand mij stap voor stap aangeven hoe daar te handelen om geluid uit mijn koptelefoon te krijgen?
De bijgeleverde handleiding geeft wel informatie hoe ik de headset kan instellen en gebruiken met een telefoon,
maar vermeld niet hoe ik geluid vanuit mijn PC kan krijgen om daar muziek te beluisteren en/of geluid bij een filmpje
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Re: Bluetooth headset installeren.
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/28, 20:33:05 »
Hmm, ik weet niet precies wat je bedoelt met "teveel instellingen bij Geluidsinstellingen"? Ik krijg daar (gelukkig) heel weinig instellingen te zien.

Offline KeesS

  • Lid
Re: Bluetooth headset installeren.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/28, 21:48:15 »
Hmm, ik weet niet precies wat je bedoelt met "teveel instellingen bij Geluidsinstellingen"? Ik krijg daar (gelukkig) heel weinig instellingen te zien.
@Vistaus,
het is moeilijk voor mij om uit te leggen wat die instellingen allemaal inhouden; het betreft tabbladen van "Invoer", "Uitvoer", "Hardware", "Geluidsefecten" en "Toepassingen".
Als jij weinig instellingen hebt en dezelfde situatie als bij mij; een draadloze koptelefoon van Philips met Bluetooth,  kan je dan mogelijk hier vermelden hoe jij die koptelefoon/headset hebt aangesloten en wat je daarvoor op elk tabblad hebt ingevoerd om geluid te krijgen?
Met die gegevens als voorbeeld zou het mij misschien ook gelukken om geluid te krijgen; dat zou heel fijn zijn. Bij voorbaat dank!
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline KeesS

  • Lid
Re: Bluetooth headset installeren.
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/02, 15:37:40 »
De Philips SHB7150 blijkt niet geschikt als koptelefoon voor een PC.
Maar is meer bedoeld als Headset voor een mobile telefoon.

Mijn probleem is hiermee weliswaar niet opgelost, maar ik zal het toch als zodanig aanvinken.
Allen die meegedacht en geholpen hebben bedankt!
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg