Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Games voor MacOS op Ubuntu  (gelezen 2734 keer)

Offline Meezcore

  • Lid
Games voor MacOS op Ubuntu
« Gepost op: 2010/12/03, 11:33:06 »
Ik was aan het lezen over World of Warcraft op Ubuntu via Wine.
Maar iemand maakte de opmerking dat er misschien native MacOS games zijn (Zoals World of Warcraft).

Nu de vraag:
Is het mogelijk om MacOS software op Ubuntu te draaien of is hier net zoiets als Wine voor nodig?
Als er zoiets als Wine nodig is, hoe heet dat?

Offline Gotiniens

  • Lid
Re: Games voor MacOS op Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/03, 15:23:23 »
Daar zal je iets zoals wine voor nodig hebben, zover ik weet is er geen Mac OS variant van wine.

Offline joop905

  • Lid
Re: Games voor MacOS op Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/03, 17:05:00 »

Re: Games voor MacOS op Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/03, 23:23:41 »
MacOS-games kun je helaas niet op Ubuntu draaien.

@Gotiniens: Ja hoor, Wine is er ook voor Mac hoor. Maar dat is niet de vraag van de TS ;)

Offline Gotiniens

  • Lid
Re: Games voor MacOS op Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/04, 02:47:26 »
MacOS-games kun je helaas niet op Ubuntu draaien.

@Gotiniens: Ja hoor, Wine is er ook voor Mac hoor. Maar dat is niet de vraag van de TS ;)
ik bedoelde het dan ook andersom, een applicatie die mac OS X applicaties onder linux kan draaien. wist niet echt de goede woorden te vinden.

Wie wil het dan ook? Ubuntu native apps voldoen imo aan bijna alle eisen.

Re: Games voor MacOS op Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/04, 10:15:57 »
@Gotiniens: Nou, ik heb wel een paar apps gezien voor Mac die ik wel graag zou willen hebben hoor. Apps, niet games. Zoals Delicious Library bijvoorbeeld. Heb hier nog geen mooi Ubuntu-programma voor gevonden. Qua functionaliteit wel (Tellico), maar qua uitstraling (en dan bedoel ik die showcaseview van Delicious Library), dat niet.

Maar goed, ik ga eigenlijk nu ook de fout in, dus bij deze weer ontopic ;)

Offline Meezcore

  • Lid
Re: Games voor MacOS op Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/06, 11:26:00 »
Waarom zouden ze de sourcecode niet vrijgeven van World of Warcraft.
Dan kunnen de mensen die Linuxsen er een port van maken naar Linux.
Ze hebben niets te vrezen, omdat het een betaalde service is.
Ik ga eens even op wow-europe forums zoeken naar linux artikelen.

Re: Games voor MacOS op Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/06, 11:28:28 »
Omdat er dan kans is op een gratis port.
Kijk maar naar LimeWire Pro en Frostwire; Frostwire is geforkt van LimeWire Pro, ook als is LW Pro betaald, maar ze hadden de source code vrijgegeven...

Offline Meezcore

  • Lid
Re: Games voor MacOS op Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/06, 11:55:05 »
Als er een fork komt van wow dan verwacht ik niet dat iedereen in eens overstapt naar de fork ipv Blizzard.
Ze hoeven alleen de client side vrij te geven en ik verwacht dat er op het gebied van servers ook het een en ander wordt gedaan door Blizzard.

Offline Gotiniens

  • Lid
Re: Games voor MacOS op Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/06, 13:30:16 »
De WoW client kan je al gratis downloaden van hun site, maar dat is het probleem niet. Waarschijnlijk zitten er technieken in de code die niet van Blizzard zijn. Dan kunnen zij niet alleen beslissen over het Open Sourcen van de client.

De Server kant hoeven ze niet vrij te geven inderdaad, maar er is wel kans dat als de client open source wordt, er ook meer gratis servers komen. Deze zijn er al, maar hebben veel bugs, weinig spelers enz.

Re: Games voor MacOS op Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/06, 14:41:53 »
Gotiniens +1

Van mij mogen ze het overigens vrijgeven hoor, dat is het probleem niet. Ik redeneer alleen vanuit hun oogpunt ;)

Re: Games voor MacOS op Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/08, 08:38:48 »
Ik veronderstel dat het vooral is om het cheaten tegen te gaan. Je moet maar eens kijken hoeveel anticheat in de client zit... Er zijn trouwens mensen bij Blizzard die speciaal testen of WoW onder Wine goed draait...

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net