Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Einde Discussie": Linux wordt misbruikt door geldwolven.  (gelezen 10460 keer)

Offline Wout55

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #25 Gepost op: 2011/12/11, 11:25:45 »
@emiel1976 Ja dat sd kaartje had ik ook al gezien, maar dat is natuurlijk wel achterlijk ouderwets. Dan mag je inderdaad met dat kaartje naar een Windows pc lopen. maar daar heb je dus niks aan als je onderweg bent. Dus gebruiken ze daar de mobiele telefoon voor die tegenwoordig bijna iedereen heeft. En ze zullen waarschijnlijk ook wel met Android telefoons werken want Windows mobieltjes zijn er bijna niet.  :|

Offline siegi

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #26 Gepost op: 2011/12/11, 11:30:46 »
Misschien wel goed om eraan te herinneren dat meer dan 70% van de ontwikkelingen aan de linux kernel gebeurt door geld van bedrijven!
http://www.zdnet.be/techzone/122867/wie-draagt-het-meest-bij-aan-de-linuxkernel-/

Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #27 Gepost op: 2011/12/11, 11:42:29 »
Maar Vistaus die ene gebruiker die ze mis lopen weegt niet op tegen het werk wat ze moeten doen.

Dus nog geen 2 uurtjes de client porteren weegt niet op tegen duizenden gebruikers  van Linux of potentiele gebruikers die pas over willen gaan als TT werkt op Linux? Dan snap jij de markt niet helemaal. Kom op, zelfs webOS heeft niet eens zoveel gebruikers als Android enzo, maar toch ontwikkelen grote bedrijven er apps voor en dan zonder dat HP ze betaalt ervoor. Hoe komt dat? Gewoon omdat ze toch duizenden gebruikers erbij willen hebben in hun marketshare en zien dat het een groeiend Ook Linux Desktop is een groeiend platform.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #28 Gepost op: 2011/12/11, 11:51:50 »
Let wel op dat je het dan over de linuxkernel hebt en niet over desktop linux.
Dat bedrijven dat gebruiken en niet de desktop ondersteunen is niet zo vreemd omdat ze net als TT de kernel gebruiken voor hun eigen systemen. Ze steunen dus de kernel voor hun eigen systemen en niet voor de desktop. Dat die er ook van kunnen profiteren is wat anders.


Maar Vistaus die ene gebruiker die ze mis lopen weegt niet op tegen het werk wat ze moeten doen.

Dus nog geen 2 uurtjes de client porteren weegt niet op tegen duizenden gebruikers  van Linux of potentiele gebruikers die pas over willen gaan als TT werkt op Linux? Dan snap jij de markt niet helemaal. Kom op, zelfs webOS heeft niet eens zoveel gebruikers als Android enzo, maar toch ontwikkelen grote bedrijven er apps voor en dan zonder dat HP ze betaalt ervoor. Hoe komt dat? Gewoon omdat ze toch duizenden gebruikers erbij willen hebben in hun marketshare en zien dat het een groeiend Ook Linux Desktop is een groeiend platform.
Misschien wel goed om eraan te herinneren dat meer dan 70% van de ontwikkelingen aan de linux kernel gebeurt door geld van bedrijven!
http://www.zdnet.be/techzone/122867/wie-draagt-het-meest-bij-aan-de-linuxkernel-/

Nee omdat men het toch wel koopt. Kocht eigenlijk want de verkoop loopt door al die gratis software op de telefoontjes terug. XD

En als het 2 uurtjes werk is waarom heeft niemand het dan gedaan want voor andere hardware is door de gemeenschap wel de software gemaakt om hardware te ondersteunen.

Bel anders met TT en vraag ze waarom ze het niet doen. Die geven je een wazig antwoord met nee we doen het niet als uitkomst.
Ga er maar vanuit dat je het zelf moet gaan maken.

Er is wel hoop want meer en meer dingen gaan over in de cloud en dan kan het zijn dat je straks alles vanuit een browser kunt updaten, instellen en backuppen.
Dus met een beetje hoop gaan ze dat doen en hoeven ze geen software meer voor Windows, Mac en Linux te maken en zijn ze in 1 keer voor alle systemen klaar.


Offline siegi

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #29 Gepost op: 2011/12/11, 12:10:51 »
Dus nog geen 2 uurtjes de client porteren weegt niet op tegen duizenden gebruikers  van Linux of potentiele gebruikers

Het zal wel wat meer dan 2 uurtjes zijn. Het gaat niet enkel om een desktop applicatie. Het is ook een programma dat via de usb poort hardware moet benaderen. Deze system calls zullen wel een stuk anders zijn dan deze in windows.

Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #30 Gepost op: 2011/12/11, 12:20:42 »
'Misbruik' of niet; het belangrijkste is dat Linux een uniforme taal wordt, op die manier is de concurrentie met anderen beter te plaatsen.

Ik zie dat als een meerwaarde als Linux (in welke vorm dan ook) gebruikt wordt.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #31 Gepost op: 2011/12/11, 14:18:55 »
'Misbruik' of niet; het belangrijkste is dat Linux een uniforme taal wordt, op die manier is de concurrentie met anderen beter te plaatsen.

Ik zie dat als een meerwaarde als Linux (in welke vorm dan ook) gebruikt wordt.

Tja het hoeft niet als Cononical flink groeit en Ubuntu aan de man weet te brengen waardoor ze een groter markt aandeel krijgen, dan maken fabrikanten het voor Ubuntu en laten ze de rest links liggen.

Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #32 Gepost op: 2011/12/11, 17:30:30 »
Dus nog geen 2 uurtjes de client porteren weegt niet op tegen duizenden gebruikers  van Linux of potentiele gebruikers

Het zal wel wat meer dan 2 uurtjes zijn. Het gaat niet enkel om een desktop applicatie. Het is ook een programma dat via de usb poort hardware moet benaderen. Deze system calls zullen wel een stuk anders zijn dan deze in windows.


Dat is een driver die geschreven moet worden. Kijk, je kunt wel zeggen dat het meer dan 2 uurtjes is, maar ik denk wel even realistisch over wie ze aannemen. Ik bedoel: als ze serieus Linux zouden willen ondersteunen, dan mag ik aannemen dat ze iemand met ervaring aannemen en dan is het heel simpel: driver+een klein stukje code aanpassen en daar heb je een portering. Dat gaat echt niet meer dan 2 uurtjes duren, dat weet ik zelfs van ervaring van mensen bij Omroep Flevoland en Radio Lelystad die iets soortgelijks gedaan hebben en dat was ook binnen 2 uurtjes klaar.

Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #33 Gepost op: 2011/12/11, 17:46:38 »
Dus nog geen 2 uurtjes de client porteren weegt niet op tegen duizenden gebruikers  van Linux of potentiele gebruikers

Het zal wel wat meer dan 2 uurtjes zijn. Het gaat niet enkel om een desktop applicatie. Het is ook een programma dat via de usb poort hardware moet benaderen. Deze system calls zullen wel een stuk anders zijn dan deze in windows.


Dat is een driver die geschreven moet worden. Kijk, je kunt wel zeggen dat het meer dan 2 uurtjes is, maar ik denk wel even realistisch over wie ze aannemen. Ik bedoel: als ze serieus Linux zouden willen ondersteunen, dan mag ik aannemen dat ze iemand met ervaring aannemen en dan is het heel simpel: driver+een klein stukje code aanpassen en daar heb je een portering. Dat gaat echt niet meer dan 2 uurtjes duren, dat weet ik zelfs van ervaring van mensen bij Omroep Flevoland en Radio Lelystad die iets soortgelijks gedaan hebben en dat was ook binnen 2 uurtjes klaar.

Vooral omdat ze daar dezelfde code en calls gebruike als bij TomTom? Ik vind het heel erg kort door de bocht om zoiets te zeggen zonder ook maar iets van hun code te weten.
Als het echt allemaal zo makkelijk is als gij zegt, was het al gebeurt. Er komt gewoon veel meer bij kijken dan zogezegd even 50 euro neer te tellen om iemand in te huren.

Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #34 Gepost op: 2011/12/11, 20:05:22 »
Zelfde calls? Ja. Zelfde code? Dunno. Wel zelfde programmeertaal en zelfde calls in ieder geval.

Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #35 Gepost op: 2011/12/11, 22:14:38 »
Zelfde calls? Ja. Zelfde code? Dunno. Wel zelfde programmeertaal en zelfde calls in ieder geval.

Ge kent de code niet, maar kunt wel zeggen dat ze dezelfde calls in die eerstgenoemde code gebruiken. Dat vind ik sterk.

Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #36 Gepost op: 2011/12/11, 22:21:17 »
Omdat die calls op te debuggen zijn.
Ik heb me daar echt wel in verdiept hoor. En dat is bovendien ook nog eens goed voor mijn opleiding ;)

Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #37 Gepost op: 2011/12/11, 23:58:50 »
Ik vind het nu net het mooie van vrije software dat deze vrij is. Mensen die klagen dat anderen niks terugdoen als ze vrije software gebruiken hebben naar mijn mening niets begrepen van wat vrije software nu eigenlijk is. Het inruilen van een geldelijke betaling voor een morele schuld wanneer je van gesloten software naar vrije software gaat slaat wat mij betreft de plank geheel mis.

Vrije software mag je gebruiken waarvoor je wilt, en als je er geld mee kan verdienen door er een goed product mee te maken waar behoefte aan is, dan is daar wat mij betreft niets mis mee.

Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #38 Gepost op: 2011/12/12, 10:33:06 »
Thomas +1 : ik kan het niet beter verwoorden.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #39 Gepost op: 2011/12/12, 12:38:21 »
Thomas +1 : ik kan het niet beter verwoorden.
Hier nog een +1
En wat bij vrije en opensource vaak het geval is, het is democratisch !
Heb jij een goed idee, dan kan dit vaak in de software gemaakt worden.
Een goed voorbeeld van hoe het kan is Ubuntu zelf.........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Dave

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #40 Gepost op: 2011/12/12, 16:46:42 »
Ja zo werkt het toch ook?
Alleen met de restrictie dat je aanpassingen en vernieuwingen ook terug beschikbaar stelt zoiets ongeveer plusminus dacht ik.
Maar geld er mee verdienen kan het probleem niet zijn. Mag juist aangemoedigd worden om zoveel mogelijk te gebruiken.

Offline joop13

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #41 Gepost op: 2011/12/12, 17:24:59 »
Ja zo werkt het toch ook?
Alleen met de restrictie dat je aanpassingen en vernieuwingen ook terug beschikbaar stelt zoiets ongeveer plusminus dacht ik.
Maar geld er mee verdienen kan het probleem niet zijn. Mag juist aangemoedigd worden om zoveel mogelijk te gebruiken.
+1 En dat is het probleem met de meeste bedrijven die Linux gebruiken: Ze maken verder alleen nog maar software die je onder Windows moet gebruiken.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Dave

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #42 Gepost op: 2011/12/12, 18:07:17 »
Ja zoals de navigatie bedrijven is het wel vette *** dat dat(andere software) alleen onder dat samengeraapt/gestolen/vergaard goed werkt.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #43 Gepost op: 2011/12/12, 19:15:27 »
Nee je mag Linux gebruiken zolang je er maar geen geld voor vraagt.
Als je denkt dat alleen TT zo werkt heb je het mis.
Cononical doet precies het zelfde.
Je hebt namelijk upstream en downstream ontwikkelingen en dat ze een aantal dingen wel terug in de gemeenschap brengen en een ander gedeelte alleen voor zich zelf houden.

TT gebruikt de kernel maar gebruikt die om hun hardware aan te sturen.
Het geen waar je geld voor betaald is hun hardware en hun kaarten en niet het Linux gedeelte.
Ze gebruiken het geen wat er is voor hun hardware aan te sturen en meer niet. Ze vragen er geen geld voor.

De desktop staat helemaal los van wat TT gebruikt. Dat ze beide de kernel gebruiken is de enige overeenkomst en dan houd het op.

En Vistaus als het echt geen moeite is om het naar Linux over te zetten en ze zouden er geld aan kunnen verdienen dan zouden ze dat zeker wel doen.
Alleen kijk naar Adobe die ook weer software terug trekt van Linux omdat het niet rendabel is. Het levert niets op.
En zie de desktop los van alles wat Linux gebruikt want het zijn 2 verschillende dingen.
Net als dat de server ook los staat van de desktop.

Offline siegi

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #44 Gepost op: 2011/12/12, 20:10:46 »
Nee je mag Linux gebruiken zolang je er maar geen geld voor vraagt.

http://www.gnu.org/philosophy/selling.html
Citaat
“free” as in “free speech,” not as in “free beer.

Maw: je mag er zoveel voor vragen als je wil. Maar het heeft niet veel nut, je moet de broncode meegeven en diegene krijgt ook het recht om het zelf verder te verdelen.

Basisvrijheden van vrije software:
http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html
Citaat
    The freedom to run the program, for any purpose (freedom 0).
    The freedom to study how the program works, and change it so it does your computing as you wish (freedom 1). Access to the source code is a precondition for this.
    The freedom to redistribute copies so you can help your neighbor (freedom 2).
    The freedom to distribute copies of your modified versions to others (freedom 3). By doing this you can give the whole community a chance to benefit from your changes. Access to the source code is a precondition for this.

Offline siegi

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #45 Gepost op: 2011/12/12, 20:18:32 »
Omdat die calls op te debuggen zijn.
Ik heb me daar echt wel in verdiept hoor. En dat is bovendien ook nog eens goed voor mijn opleiding ;)
Het heeft geen zin om hier mijn tijd in te steken. Ik stel alleen maar vast dat hier meer mensen van mening zijn dat het niet op 2 uur tijd kan. (Probeer bijv. eens een kleine wijziging of een feature toe te voegen aan een middelmatig groot open source project, zonder enige kennis van de gebruikte code structuur)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #46 Gepost op: 2011/12/12, 20:24:20 »
Nee je mag Linux gebruiken zolang je er maar geen geld voor vraagt.

http://www.gnu.org/philosophy/selling.html
Citaat
“free” as in “free speech,” not as in “free beer.

Maw: je mag er zoveel voor vragen als je wil. Maar het heeft niet veel nut, je moet de broncode meegeven en diegene krijgt ook het recht om het zelf verder te verdelen.

Basisvrijheden van vrije software:
http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html
Citaat
    The freedom to run the program, for any purpose (freedom 0).
    The freedom to study how the program works, and change it so it does your computing as you wish (freedom 1). Access to the source code is a precondition for this.
    The freedom to redistribute copies so you can help your neighbor (freedom 2).
    The freedom to distribute copies of your modified versions to others (freedom 3). By doing this you can give the whole community a chance to benefit from your changes. Access to the source code is a precondition for this.


Ofwel TT is vrij om het te gebruiken en hu  producten te verkopen zonder het comptabele te maken met een Linux desktop.
Ze mogen dus doen wat ze willen en blijkbaar zelfs geld er voor te vragen al denk ik dat hun hoofd doel de kaarten zijn met de daarbij behorende software wat onder hun Linux versie draait.

Hun Linux basis zal dus wel open zijn net als Google dat met Android iedere keer vrij geeft.





Offline joop13

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #47 Gepost op: 2011/12/12, 20:26:38 »
De meeste posters houden de freedom 0 hoog maar waar ik het over had is het feit dat freedom 2 en 3 niet worden gevolgd door de genoemde bedrijven. En emiel1976 lijkt alleen oog te hebben voor hoe je zo veel mogelijk geld verdienen.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #48 Gepost op: 2011/12/12, 20:28:44 »
Omdat die calls op te debuggen zijn.
Ik heb me daar echt wel in verdiept hoor. En dat is bovendien ook nog eens goed voor mijn opleiding ;)
Het heeft geen zin om hier mijn tijd in te steken. Ik stel alleen maar vast dat hier meer mensen van mening zijn dat het niet op 2 uur tijd kan. (Probeer bijv. eens een kleine wijziging of een feature toe te voegen aan een middelmatig groot open source project, zonder enige kennis van de gebruikte code structuur)

+1

Als het zo simpel was, was er al lang iemand geweest die het had gedaan en als het niets zou kosten en het echt geld op zou leveren dan had TT het zelf wel gedaan.
Kijk naar het feit dat nog niet alle software die er voor Windows is in OS X te krijgen is. Daar zitten ze met het zelfde probleem bij een aantal dingen.
Kijk bijvoorbeeld in Steam hoeveel Apple producten er zijn tegenover die voor Windows. Het is blijkbaar niet rendabel voor ze om iets voor de Apple te maken en die zijn veel groter dan Linux is.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linux wordt misbruikt door geldwolven.
« Reactie #49 Gepost op: 2011/12/12, 20:34:06 »
De meeste posters houden de freedom 0 hoog maar waar ik het over had is het feit dat freedom 2 en 3 niet worden gevolgd door de genoemde bedrijven. En emiel1976 lijkt alleen oog te hebben voor hoe je zo veel mogelijk geld verdienen.

Jij wilt dus dat als men Linux gebruikt, dat men het ook op de Linux desktop kunt gebruiken omdat het ook Linux is?

Volgens jou moet dus een bedrijf geld investeren in iets wat blijkbaar niets op levert en nee ik denk niet aan geld maar ik kijk naar hoe bedrijven het zien.

En wie zegt dat ze zich niet aan de regels houden?
Waar kun jij terug vinden dat TT zich niet aan die andere punten houd?