Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu TV  (gelezen 9220 keer)

Offline ThomasN

  • Lid
Ubuntu TV
« Gepost op: 2012/01/09, 13:46:34 »
http://www.ubuntu.com/tv

Het zal nog wel even duren voor het in Nederland werkt, maar het ziet er wel leuk uit.

Re: Ubuntu TV
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/09, 16:57:24 »
Het ziet er inderdaad leuk uit, zal deze software/lens/media center sofware ook kunnen functioneren op een Ubuntu PC?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Ubuntu TV
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/09, 20:37:19 »
Ik denk dat er een wereldwijde uitrol komt.

Maar ik wil wel zo'n TV :D
Niet dat ik een TV nodig heb, maar gewoon voor de heb XD

Nee, maar serieus. Als ik ooit wel een TV wil, dan wil ik er zo een.


Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Ubuntu TV
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/09, 23:29:48 »
Als je je avontuurlijk voelt, kan je zelf Ubuntu TV ook compilen en op je PC gebruiken. Hier zijn de instructies te vinden:
https://wiki.ubuntu.com/UbuntuTV/Contributing

Ik waag me er maar niet aan :P
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Ubuntu TV
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/10, 01:26:36 »
Als je je avontuurlijk voelt, kan je zelf Ubuntu TV ook compilen en op je PC gebruiken. Hier zijn de instructies te vinden:
https://wiki.ubuntu.com/UbuntuTV/Contributing

Ik waag me er maar niet aan :P

Wordt mijn Ubuntu dan omgebouwd naar een TV of moet ik het handmatig lanceren danwel op het inlogscherm kiezen?

Re: Ubuntu TV
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/10, 10:17:04 »
Leuk dat ze voor deze aankondiging de Samsung 7000 model laten zien in het plaatje.
Als Ubuntu zijn best gaat doen moet het zeker lukken.
Alhoewel Linux-MCE en XMBC al heel ver zijn hiermee.

Theoretisch moet het mogelijk zijn als ik zie wat ik nu al kan doen met mijn Samsung.

Probleem zal liggen in de grote van de software want die zal moeten passen in de chips van de tv.
En gaan ze een deal maken met Samsung, of gaan ze een software pakket aanbieden wat je met een stick op de tv kan installeren?
Dat soort vragen zal nog de grootste klus worden vrees ik.
De software zelf is er al allemaal.

Maagoe een mooi streven en dan hebben we een tegenhanger voor de Apple tv.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu TV
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/10, 10:59:39 »
"Probleem zal liggen in de grote van de software want die zal moeten passen in de chips van de tv."

Een Smart TV als de 7000 heeft ook nog zoiets als een harde schijf...

En een tegenhanger voor Apple TV is het sowieso wel, want zowel Apple TV als Google TV zijn nog steeds niet razend populair. Apple TV wordt in vele reviews afgedaan als netjes, maar te duur en Google TV heeft gewoon nog geen groot publiek. Dus Ubuntu kan daar een mooie slag uit slaan.

Re: Ubuntu TV
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/10, 11:22:58 »
"Probleem zal liggen in de grote van de software want die zal moeten passen in de chips van de tv."

Een Smart TV als de 7000 heeft ook nog zoiets als een harde schijf...

Leer eens quoten, leest makkelijker.

En deze TV's hebben geen harde schijf, hoe kom je daar bij ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu TV
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/10, 11:42:23 »
LEER eens quoten? Dat kun je ook wel wat vriendelijker zeggen.

Maar deze TV's hebben wel een harde schijf, dacht ik. Je kunt er realtime TV mee opnemen en dat lijkt mij dat dat naar een harde schijf gaat. Maar correct me if I'm wrong.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Ubuntu TV
« Reactie #10 Gepost op: 2012/01/10, 11:56:04 »
Wordt mijn Ubuntu dan omgebouwd naar een TV of moet ik het handmatig lanceren danwel op het inlogscherm kiezen?

Dit zijn de laatste regels van de instructies:
Prepare your environment

    if you’re running unity-2d, you need to kill unity-2d-panel, unity-2d-places, unity-2d-launcher, unity-2d-spread (twice):

    $ killall unity-2d-{panel,places,launcher,spread} && killall unity-2d-{panel,places,launcher,spread}

    if you’re running unity, replace compiz with metacity:

    $  metacity --replace &

Run it!

$ cd ubuntu-tv
$ ./shell/app/unity-2d-shell -opengl

Lijkt erop dat je het handmatig moet lanceren.

Volgens deze site: http://www.ubuntuvibes.com/2012/01/how-to-install-ubuntu-tv-concept-on.html . Breekt het wel je Unity-2D packages.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/10, 11:58:44 door Idroy »
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: Ubuntu TV
« Reactie #11 Gepost op: 2012/01/10, 12:01:55 »
Dank!
Nou, Unity 2D gebruik ik niet, dus dat maakt me niet uit. Ik ga eens kijken z.s.m.

Re: Ubuntu TV
« Reactie #12 Gepost op: 2012/01/10, 12:34:59 »
LEER eens quoten? Dat kun je ook wel wat vriendelijker zeggen.
Hoe dan ?

Citaat
Maar deze TV's hebben wel een harde schijf, dacht ik. Je kunt er realtime TV mee opnemen en dat lijkt mij dat dat naar een harde schijf gaat. Maar correct me if I'm wrong.
Ah een klok en klepel verhaal wat bij jouw vaker voorkomt........ :rolleyes:

Heb zelf 2 van deze modellen en kan je vertellen dat er geen HD inzit.

Dat je realtime TV ermee kan opnemen klopt en dat het naar een harde schijf gaat klopt ook.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu TV
« Reactie #13 Gepost op: 2012/01/10, 14:03:41 »
LEER eens quoten? Dat kun je ook wel wat vriendelijker zeggen.
Hoe dan ?
het klink een beetje aanvallend, hoewel ik denk dat het niet zo bedoeld zal zijn had je beter iets als  "zou je het willen quoten? dat is makkelijker leesbaar" kunnen doen.

Maar deze TV's hebben wel een harde schijf, dacht ik. Je kunt er realtime TV mee opnemen en dat lijkt mij dat dat naar een harde schijf gaat. Maar correct me if I'm wrong.
Ah een klok en klepel verhaal wat bij jouw vaker voorkomt........ :rolleyes:

Heb zelf 2 van deze modellen en kan je vertellen dat er geen HD inzit.

Dat je realtime TV ermee kan opnemen klopt en dat het naar een harde schijf gaat klopt ook.
USB HD of via netwerk denk ik dan?
ik had even gekeken op de site van Samsung, en daar staat enkel iets over een USB Hard Disk, maar dat gaat over afspelen.

maar, hoewel het niet in die toestellen zit, zijn er wel TV's met ZIF-Schijven.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Ubuntu TV
« Reactie #14 Gepost op: 2012/01/10, 15:01:41 »
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu TV
« Reactie #15 Gepost op: 2012/01/10, 16:14:24 »
Doet mij denken aan digitale televisie die we nu al hebben maar dan met een wat andere skin en wat meer opties omdat je ook youtube en zo kunt.
Maar vraag mij af of ze niet beter zo iets voor de pc kunnen maken net als Windows media center of XBMC.
Een systeempje zoals de Raspberry Pi met die software er op en dan met een tv kaartje er in lijkt mij makkelijker aan de man te brengen mocht het voor een gunstige prijs geleverd kunnen worden en ik denk dat de combinatie Raspberry Pi en een tv kaart erin, samen makkelijk voor onder de 100 euro moet kunnen.
Kun je er een USB schijf aan hangen en je kunt opnemen, streamen, internetten en nog veel meer.

Maar goed lijkt mij wel mooi als het lukt.

Ik ga 4 Raspberry Pi's bestellen zodra het kan zodat ik op iedere tv hier in huis internet en dergelijke en ik hier bij mijn pc er ook nog 1 heb.
Daarnaast is er 1 voor iemand anders die er ook 1 wil.
Kun je XBMC op zetten en heb je ook zo iets.
Alleen dan nog eens kijken of hij werkt met een USB tv kaartje, dat zou helemaal mooi zijn.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu TV
« Reactie #16 Gepost op: 2012/01/10, 16:17:20 »

Re: Ubuntu TV
« Reactie #17 Gepost op: 2012/01/10, 18:57:11 »
Ik zou wel een Smart TV willen hebben gebaseerd op Android. TV kijken gaat nl perfect met mijn Samsung tablet. Via mijn proxy thuis kijk ik overal live NL TV. Uitzending gemist van alle omroepen, incl RTL en SBS werkt prima.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: Ubuntu TV
« Reactie #18 Gepost op: 2012/01/10, 19:05:23 »
Is dat niet Google TV? oh nee je bedoelt op de tablet.

Re: Ubuntu TV
« Reactie #19 Gepost op: 2012/01/10, 19:19:03 »
Ubuntu zal een stevige API moeten ontwikkelen om de tv-tuner aan te spreken, en ook de CI+-module. Ik hoop dat ze dit als een Gstreamer-plug-in realiseren, zodat andere projecten er ook gemakkelijk gebruik van kunnen maken.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu TV
« Reactie #20 Gepost op: 2012/01/11, 13:46:01 »
Waar haalt hij die tv gids vandaan? Moet je als je het op een pc zet, aan het internet hangen of krijg je het ook binnen via je kabel?


Re: Ubuntu TV
« Reactie #21 Gepost op: 2012/01/11, 15:20:18 »
In het filmpje zegt ie: "this isn't live data" bij de TV-gids. Dus dat is een mock-up.

Re: Ubuntu TV
« Reactie #22 Gepost op: 2012/01/11, 21:55:24 »
Waar haalt hij die tv gids vandaan? Moet je als je het op een pc zet, aan het internet hangen of krijg je het ook binnen via je kabel?


Uit de DVB-stream in de uiteindelijke implementatie, denk ik.

Re: Ubuntu TV
« Reactie #23 Gepost op: 2012/01/15, 12:27:27 »
Ik zou wel een Smart TV willen hebben gebaseerd op Android. TV kijken gaat nl perfect met mijn Samsung tablet. Via mijn proxy thuis kijk ik overal live NL TV. Uitzending gemist van alle omroepen, incl RTL en SBS werkt prima.
Nog ff w88 op Lenovo. Die heeft op de CES zo'n tv laten zien. Ziet er ook nogal gelikt uit:
http://www.youtube.com/watch?v=LubgHYbqXso

Draait op Android 4.0 ICE

Maar Ubuntu TV ziet er ook erg gelikt uit moet ik zeggen. Unity past blijkbaar beter op een TV dan op een PC :D Als het allemaal net zo soepel draait als op de CES, dan zie ik nog wel een soort van toekomst voor Ubuntu TV :)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Ubuntu TV
« Reactie #24 Gepost op: 2012/01/15, 12:37:09 »
Lenovo's TV ziet er vet uit, vooral grappig met de spellen, een wii TV :D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu