Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ip veranderd in resolv.conf  (gelezen 7413 keer)

Re: ip veranderd in resolv.conf
« Reactie #25 Gepost op: 2009/08/01, 23:17:40 »
Geeft nix dat je NOOB bent, iedereen heeft het moeten leren, ook ik.
Een forum is er idd om je te helpen, maar niet om je van A tot Z alles te gaan zitten vertellen en antwoorden te geven op 10 000 vragen.
Daar leer je helemaal nix mee.

Eerst lezen en je de stof eigen maken, dat moet nou eenmaal met alles in het leven.
Dan ga je aan de gang.
Lukt het niet dan ga je de MAN lezen en of een oplossing zoeken op dit forum of op het WWW.
Lukt het dan nog niet ga je het vragen.

Ieder antwoord wat je word gegeven ben je over 1 week weer vergeten.
Ieder antwoord wat je zelf door zoeken hebt gevonden vergeet je nooit meer.

En dan het fenomeen server,
Dat is geen speelgoed, dat is serieus werk en geeft je veel verantwoording.

Mogen we ooit verlost zijn/worden van al die besmette windows computers, wil ik niet dat we een toekomst tegemoet gaan met allemaal NOOBS die thuis een spam server hebben staan....

Nogmaals, Een server is niet zomaar iets, en zeker geen speelgoed.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline mauwy

  • Lid
Re: ip veranderd in resolv.conf
« Reactie #26 Gepost op: 2009/08/02, 19:47:03 »
heey,
ik loop nu hier echt op vast, heb ergens gelezen dat ik het bestand van apache2 (httpd.conf) moet aanpassen,
maar ik weet niet hoe, er staat helemaal niks in en kan ook nergens vinden wat ik er dan in moet zetten.
weet iemand hoe je dit dan oplossen??

m.v.g. Maurice

ps gandyman, ik begrijp dat noobs die veel vagen hebben en bij sommigen dingen nergens uitkomen irritant zijn, maar hou dan astublieft je commentaar voor je, ik begin het eigenlijk een beetje zat te worden. en nu kan ik het nog een beetje hebben, maar als het zo door gaat heb ik er dus geen zin meer in en meld ik het wel aan een moderator, want bijna alle problemen zijn anders en kan je denk ik persoonlijk zelf niet op dezelfde manieren oplossen (tenzij het precies hetzelfde probleem is).

Re: ip veranderd in resolv.conf
« Reactie #27 Gepost op: 2009/08/02, 20:39:24 »
Je moet het niet als irritant ervaren, ik probeer je wat te leren !
Ik heb het ook moeten leren iedereen moet dat.
En dat lukt je niet als je zomaar zonder enige achtergrond kennis aan iets gaat beginnen.

Zelfs als je een kastje koopt bij de IKEA zal je even in de handleiding moeten kijken en lezen hoe je dat kastje in elkaar zet, hoe simpel het ook lijkt.

Je bent met een enorme moeilijke materie bezig, Apache, MySQL en PHP zijn niet zomaar ff simpele programmaatjes.

En onder iedere tekst geef ik je raad en uitleg, jammer dat je dat niet leest en snapt.

Citaat
heb ergens gelezen dat ik het bestand van apache2 (httpd.conf) moet aanpassen,
maar ik weet niet hoe

Blijkbaar kan je hem handmatig openen anders zou je niet weten dat er nix in staat!
Dat is mooi, dan heb je die alvast gevonden.

De httpd.conf hoort leeg te zijn.
De apache2.conf bepaalt wat er allemaal gedaan moet worden door apache.

In de directory "sites-available" hoort een server aangemaakt te worden waarbij word aangegeven naar welk IP adres hij moet luisteren, en naar welke directory hij de aanvraag moet doorsturen.
Zie hiervoor de default die in die directory staat.

Dit doe je door het juiste pad naar die directory aan te geven.
bijv. /var/www/de-directory

In die directory zal dan de website moeten staan.

zo simpel is het nu.

ennuh je zal nog wel eens aan me denken als je provider je afsluit omdat je abuse pleegt op het WWW.
of omdat je server heeft meegedaan aan een DDOS attack.

PS. meld het gerust aan de moderator, maak van je hart geen moordkuil zou ik zeggen.

Citaat
want bijna alle problemen zijn anders en kan je denk ik persoonlijk zelf niet op dezelfde manieren oplossen (tenzij het precies hetzelfde probleem is).
Wat jij nu verteld is geen probleem, het is een basic vraag over hoe je Apache configureerd.
En dit word je verteld in iedere How To en kan je lezen in de apache2.conf of een andere file.
De MAN pages zijn ook zeer handig,

Een leuke How To van de alom gerespecteerde Falco Timme
http://www.falkotimme.com/howtos/perfect_setup_debian_sarge/index.php

Of lees alle How To's eens als beetje achtergrond info.
http://www.falkotimme.com/howtos/index.php
« Laatst bewerkt op: 2009/08/02, 20:44:53 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline ivo

  • Lid
Re: ip veranderd in resolv.conf
« Reactie #28 Gepost op: 2009/08/02, 20:55:47 »

ps gandyman, ik begrijp dat noobs die veel vagen hebben en bij sommigen dingen nergens uitkomen irritant zijn, maar hou dan astublieft je commentaar voor je, ik begin het eigenlijk een beetje zat te worden. en nu kan ik het nog een beetje hebben, maar als het zo door gaat heb ik er dus geen zin meer in en meld ik het wel aan een moderator, want bijna alle problemen zijn anders en kan je denk ik persoonlijk zelf niet op dezelfde manieren oplossen (tenzij het precies hetzelfde probleem is).

Mauwy, ik ben het volledig met Gandyman eens. Dus: respect voor je houvast maar ook het feit dat je je op terrein begeeft waar je je als NOOB nog(!) niet zou moeten begeven.
En ook dat je geen problemen hebt, maar basale vragen die je op internet kunt terugvinden.

Een probleem heb je pas als iets niet werkt zoals het zou moeten werken. Dat jij bijvoorbeeld een antwoord van je sshd krijgt als je een HTTP request doet, is geheel aan jou. Dat heeft niets met Apache te maken. Maar als je dit soort basale zaken nog niet onder de knie hebt is ook mijn mening dat je nu al veel te hoog grijpt.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline mauwy

  • Lid
Re: ip veranderd in resolv.conf
« Reactie #29 Gepost op: 2009/08/02, 21:08:33 »
heey,
nou gandyman, sorry dat het bij mij wat verkeerd viel maar zo zag ik het(kan daar ook niks aan veranderen. en ik leer het beste van doen ik ben niet echt een lezer XD).
en zal het dus ff verder uitzoeken met je informatie, zo kom ik dan al een stuk verder.
en betreft het afsluiten zou ik graag willen weten of upc dat doet, want bij de ene site lees je dat het het niet is toegestaan(in de algemene voorwaarden zie ik niks staan daarover) en bij de andere site zie je staan dat het wel is toegestaan maar dat ze 2 poorten dicht hebben gezet.

m.v.g. Maurice

Re: ip veranderd in resolv.conf
« Reactie #30 Gepost op: 2009/08/02, 22:02:41 »
Nee hoor snap het best dat het verkeerd viel bij je.

Eigenlijk hoopte ik dat je me een enorme arrogante klootzak vond in de hoop dat je vervolgens zelf stappen zou nemen.

so no hard feelings.

Nog ff voor jouw informatie, een gedegen ICT opleiding is een 6 jarige studie, en die is behoorlijk zwaar.
Tis niet zomaar een cursusje, dus weet waar je aan begint als je met servers en hun software gaat werken.

effin.
Ik verwees je al naar onze sticky: Belangrijke documentatie over servers en netwerken

Geloof me hier word door ons allemaal zo makkelijk mogelijk deze materie uitgelegd.
En ik hoop dat het simpel en leuk lezen is.

Nog ff terugkomend op je Provider.

Alle Providers in Nederland sluiten je af zodra je mail gaat spammen of wanneer ze ontdekken dat vanaf jouw IP adres een DDOS attack word uitgevoerd.

Dus ook UPC.

Een DDOS attack is zelfs strafbaar, dus kan je vette problemen verwachten.

Of neem nu eens een vreemd voorbeeld:

Een hacker neemt jouw server over ( en geloof me dat doen ze zomaar) en die gaat vanaf jouw IP adres bij een bank hacken of cracken.
Jij hebt de pech dat het niet een script kiddy is maar een goede hacker die weet wat hij doet, en dus geen sporen achterlaat.

Ze komen erachter en de politie staat bij jouw op de stoep.
Hoe ga jij uitleggen dat jij niet hebt ingebroken bij de ABN/AMRO  ??

Er staat volgens mij max. 6 jaar gevangenis straf op en een hoge boete.

Zomaar een wild voorbeeld wat je kan overkomen als je een server verkeerd en onveilig opzet.
NOTE: dit kan ook gebeuren bij een goed beveiligde server!

ERGO: Een server geeft heel veel verantwoording.

Dus of je me een lul vind of niet, maakt mij niet uit.
Echter begrijp wel dat ik je iets probeer te leren, waarbij ik misschien kan voorkomen dat je zometeen ongenadig in de problemen komt te zitten.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/02, 22:04:19 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline mauwy

  • Lid
Re: ip veranderd in resolv.conf
« Reactie #31 Gepost op: 2009/08/02, 22:16:10 »
heey,
een ddos attack, is dat van het voorbeeld dat je hebt gegeven (dat iemand anders op jou server hackt)??
en mail spammen bedoel je mee heel veel mail versuren met onzin berichten toch??

en over die opleiding ;) =D:ik wil graag de ict kant op en met servers werken, om dat eigenlijk een beetje te bevestigen ben ik begonnen aan die server =D :D ;) en tot nu toe vind ik het wel leuk ;) :D =D

m.v.g. Maurice
« Laatst bewerkt op: 2009/08/02, 22:24:54 door mauwy »

Offline ivo

  • Lid
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: ip veranderd in resolv.conf
« Reactie #33 Gepost op: 2009/08/02, 22:47:26 »
Goed zo, als je iets leuk vind ga je jezelf er ook in verdiepen, dat is heel goed.

Een server met al zijn ins & outs is ook heel leuk en interessant.

@ivo

het laatste haakje word niet in je link meegenomen, een onhebbelijkheid van dit forum.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spam_(post)

Zet de link tussen de URL tags > [ url] link [/ url]  ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/08/02, 22:55:27 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: ip veranderd in resolv.conf
« Reactie #34 Gepost op: 2009/08/02, 22:58:02 »
Hoi Maurice,

Als je de IT kant op wil dan moet je zeker veel lezen kerel heel veel lezen en het maakt niet uit hoelang je in het vak zit of hoeveel ervaring je al hebt de materie gaat zo snel dat je altijd zult moeten blijven lezen.

Zeker de grond beginselen van een netwerk zijn zo belangrijk alles staat of valt met een goed begin.

Zelf zit ik nu al jaren in het vak en ben sinds anderhalf a 2 weken over gestapt op Ubuntu eerst alleen om eens te kijken (had ik al eens gedaan maar weinig tot geen tijd) en nu met wat meer tijd ben ik geheel over op Ubuntu zonder Windows boot. ik kom door dat ik moet werken met deze PC heel veel problemen tegen omdat mn klanten in de hoofd zaak met windows werken, echter voor alles is een oplossing en ben ik nu in rap tempo een ter degen Ubuntu gebruiker aan het worden (met heel veel prezier).

Maar door zelf dingen uit te zoeken en te onderzoeken kom je heel ver veel verder dan dat mensen je letterlijk alles moeten voor kauwen doe je zelf een plezier en zorg dat je het zelf een uitdaging vind om dingen te doen en dingen te leren, kan je die motivatie niet vinden dan moet je gewoon stoppen en een andere keer weer verder gaan.

Suc6
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline ivo

  • Lid
Re: ip veranderd in resolv.conf
« Reactie #35 Gepost op: 2009/08/02, 23:01:15 »

het laatste haakje word niet in je link meegenomen, een onhebbelijkheid van dit forum.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spam_(post)

Zet de link tussen de URL tags > [ url] link [/ url]  ;)

Ik zie idd het verschil. Zal proberen dit, naast vele andere zaken, niet te vergeten.  ;)
Anderzijds komt het niet zo vaak voor dat er () in een URL staat, wie verzint het.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: ip veranderd in resolv.conf
« Reactie #36 Gepost op: 2009/08/03, 01:13:42 »
hehehe ik niet in ieder geval.
 XD XD
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D