Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Onduidelijk of je je eigen bericht verandert of een nieuwe maakt.  (gelezen 5231 keer)

Offline aartje

  • Lid
Het gebeurt me regelmatig op dit forum dat ik een  antwoord op een topic van iemand
anders wil veranderen (door een taalfoutje of zo). Ik kan kiezen tussen het klikken op
één van de twee icons rechtsboven. De ene is voor een nieuwe reactie met de oude tekst
er in, de ander voor het aanpassen van de oude reactie.  Ik vind het totaal onduidelijk
welke van de twee je moet nemen. Is het mogelijk dat dat wat duidelijker gemaakt kan worden ?

Verder niets dan lof en dank voor het onderhoudsteam en de moderatoren !
« Laatst bewerkt op: 2020/12/22, 11:07:39 door aartje »

Re: Onduidelijk of je je eigen bericht veranderd of een nieuwe maakt.
« Reactie #1 Gepost op: 2020/12/22, 11:08:49 »
Het linker icoon citeer je een eerdere reactie van jezelf of van een ander, het icoontje heeft aanhalingstekens zoals je die bij een citaat gebruikt.
Het rechter icoon bevat een pen/potlood voor bewerken van je eerdere reactie.

Zie screenshot(je)

Offline aartje

  • Lid
Re: Onduidelijk of je je eigen bericht veranderd of een nieuwe maakt.
« Reactie #2 Gepost op: 2020/12/22, 13:34:06 »
Het linker icoon citeer je een eerdere reactie van jezelf of van een ander, het icoontje heeft aanhalingstekens zoals je die bij een citaat gebruikt.
Het rechter icoon bevat een pen/potlood voor bewerken van je eerdere reactie.

Zie screenshot(je)
Ja, dat begrijp ik, maar doordat ze (in ieder geval voor mij..) moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn en
niet duidelijk genoeg vergis ik me regelmatig in die twee. Het zou handig zijn als er bv een tekst
zou verschijnen als je op een icon zou staan, zoiets als "Wijzig eigen tekst" en "Reactie incl tekst"
Het is maar een suggestie.

Offline rico70

  • Lid
Re: Onduidelijk of je je eigen bericht verandert of een nieuwe maakt.
« Reactie #3 Gepost op: 2020/12/22, 16:07:12 »
Als je je muisaanwijzer op het icoon met de 2 aanhalingstekens zet zie je onderin in de link  het woordje "quote" staan

https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=post;quote=1055549;topic=108666.0;last_msg=1055549

Re: Onduidelijk of je je eigen bericht verandert of een nieuwe maakt.
« Reactie #4 Gepost op: 2020/12/22, 17:01:51 »
@Aartje, een hint bij mouse-over zou inderdaad een goede verbetering zijn.

Offline aartje

  • Lid
Re: Onduidelijk of je je eigen bericht verandert of een nieuwe maakt.
« Reactie #5 Gepost op: 2020/12/22, 17:08:39 »
@Aartje, een hint bij mouse-over zou inderdaad een goede verbetering zijn.
@dirkjan , dank je, die term kende ik niet, ja, dat bedoel ik eigenlijk.

Offline aartje

  • Lid
Re: Onduidelijk of je je eigen bericht verandert of een nieuwe maakt.
« Reactie #6 Gepost op: 2020/12/22, 17:11:39 »
Als je je muisaanwijzer op het icoon met de 2 aanhalingstekens zet zie je onderin in de link  het woordje "quote" staan

https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=post;quote=1055549;topic=108666.0;last_msg=1055549
@rico70, dank je voor de suggestie, ik vind het wel wat indirect, ik koos op het laatst maar één van de twee
en keek dan of ik het kon  "Opslaan" of "Verzenden", maar dat is ook niet echt duidelijk natuurlijk.