Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Samba HOWTO  (gelezen 3053 keer)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Samba HOWTO
« Gepost op: 2011/04/17, 17:55:17 »
Het valt me op dat er altijd veel vragen zijn over Samba. Weet iemand een goede handleiding hiervoor?
Het enige dat ik op de wiki kan vinden is dit: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/NlSambaInstellen
Dat is aardig verouderd.

Als er nu nog geen goede handleiding is, kunnen we er zelf ook 1 maken. Als je tips hebt wat erin zou moeten staan laat het weten!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Samba HOWTO
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/18, 00:07:33 »
Kan je hier http://www.unixmen.com/linux-distributions/4-ubuntu/1203-how-to-install-and-configure-samba-in-ubuntu-1010-maverick-meerkat-via-gui- iets mee?
Misschien kan je nog iets toevoegen, bijv Webmin of de rechten instellen via de terminal.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/18, 00:10:05 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Samba HOWTO
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/18, 10:41:15 »
Hey, bedankt voor de link. Dat ziet er wel duidelijk en "makkelijk" uit. Is het een idee om zoiets in het Nederlands aan te bieden? Dan hoef je bij vragen niets steeds opnieuw uit te leggen, maar kun je verwijzen naar een stappenplan met screenshots.

Ik ben trouwens zelf niet van plan om aan zo'n artikel te beginnen, omdat ik zelf amper samba gebruik. Ik wil wel meehelpen en nalezen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Samba HOWTO
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/18, 14:48:23 »
Ik gebruik Samba ook niet, maar wellicht kan ik aan de hand van de site een stappenplan maken. Alleen vertalen is voor mij een probleem, technische termen niet, maar een verhaal in correct Nederlands vertaalt wel. Als jij de tekst kan vertalen, kan ik wellicht samba installeren en screenshots er van maken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.