Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe eenvoudig upgraden  (gelezen 868 keer)

veryblacklabel

  • Gast
Hoe eenvoudig upgraden
« Gepost op: 2007/04/20, 09:52:00 »
Beste Ubuntu gebruikers,

Ik ben nieuw in deze materie maar wil wel graag wat met Ubuntu werken ipv Windows. Ik heb met een CD Ubuntu 6.06 op een pc geïnstalleerd. Nu wil ik graag mee in de evolutie en wil de upgrade naar de nieuwste versie. Blijkbaar moet ik eerst upgraden naar 6.10 en vervolgens naar 7.04 Kan er mij iemand eenvoudig uitleggen hoe ik daaraan moet beginnen (en ook eindigen natuurlijk)
Dank bij voorbaat

Offline Soul-Sing

  • Lid
Hoe eenvoudig upgraden
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/20, 09:57:03 »
zie: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/8879
exact dezelfde vraag, met een oplossing. maar ook een waarschuwing dat het heel vaak
niet goed zal gaan! beter= een clean install van feisty! ;)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Hoe eenvoudig upgraden
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/20, 16:40:50 »
Maak dan meteen een aparte home partitie als je dat nog niet hebt gedaan.
Dan is upgraden of opnieuw installeren veel makkelijker en raak je geen documenten en persoonlijke instellingen kwijt :)

veryblacklabel

  • Gast
Hoe eenvoudig upgraden
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/21, 19:01:43 »
Dank jullie voor de nuttige inlichtingen. Gezien ik op die pc niet veel documenten te verliezen heb zag ik het zitten om gewoon de nieuwe versie te downloaden en te installeren. (Gewoon opnieuw beginnen dus). Na het downloaden van het iso bestand (dat toch wel enkele uren duurde) en het branden op een CD, dacht ik dat het nu een fluitje van een cent zou zijn om met die CD de installatie te doen. Helaas kreeg ik allerhande foutmeldingen na dat ik op de keuze knop Installeren had geklikt. Blijkbaar is de CD niet in orde. Ik heb ondertussen via de Ubuntu site 3 CD's besteld en wacht dus geduldig af tot ze worden afgeleverd. Ik weet niet wat er mis ging bij het branden. Heeft er mij iemand een hint?
In ieder geval bedankt voor de aangeboden hulp