Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kububtu probleem definitief opgelost  (gelezen 619 keer)

Offline jowe

  • Lid
Kububtu probleem definitief opgelost
« Gepost op: 2011/08/13, 22:26:29 »
Ik had nogal wat problemen na de upgrade van kubuntu 10 naar 11
Ik heb hierop getracht dit te ondervangen door alle data in de home directory te back-uppen en de hele meuk "from scratch" te herinstalleren.
Een ramp; ik kon niets meer: beeldscherm vol strepen en inloggen was onmogelijk.
Zelfs trachten over te schakelen naar een console met crtl-alt-F2 lukte niet.
Uiteindelijk was ik het hele zootje spuugzat, en heb mijn goede oude Slackware tevoorschijn gehaald.
Dag Ubuntu!

Offline mrGee

  • Lid
Re: Kububtu probleem definitief opgelost
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/13, 22:35:48 »
Hallo

In al die jaren dat ik nu met Linux werk en de laatste jaren dan met debian/ubuntu kom je telkens
wel van die dingen tegen. Maar wat ik zo lees, upgrade: dat leent zich in het algemeen prima tot het
overerven en introduceren van nieuwe fouten (ongeacht de distributie)
Nu heeft Slackware een prima reputatie dus wens ik je succes  ;) op sommige momenten heb je daar
wel weer een andere "glitch". Er bestaat geen "perfecte" distro, alleen eentje die bij je past imho  ;)

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2011/08/14, 00:34:13 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Kububtu probleem definitief opgelost
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/14, 00:13:21 »
Beste jowe,

altijd eerst een back-up maken van je bestanden, en dan pas aan je OS werken zou mijn tip zijn, ongeacht welke. Dit zou ik net zo hard adviseren voor Slackware of welke andere distro dan ooit. (k)ubuntu is niet ideaal of zo, en 11.04 is als tussenversie nog wat buggy in mijn ogen, maar dat betekent niet dat bij een keer misgaan het per sé aan het OS ligt.

Hopelijk heb je zoveel mogelijk van je persoonlijke files kunnen redden, als je hulp nodig hebt om meer in orde te krijgen meld je je maar, eens kijken wat we dan kunnen doen  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline aartje

  • Lid
Re: Kububtu probleem definitief opgelost
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/15, 17:59:30 »
En, al succes met Slackware  =D ?
Goh, dat is al een jaar of 15 á 20 jaar geleden of zo, dat ik dat
installeerde met een stuk of twintig floppies.