Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Anders Opgelost] probeer te installeren met Wubi, wordt afgebroken  (gelezen 1369 keer)

sico

  • Gast
Ik heb vandaag geprobeert om 9.04 naast Vista te installeren mbv WUBI,op mijn laptop, maar als deze bijna klaar is wordt de installatie afgebroken.
Als ik in de log file kijk staat daarin dat hij geen cd of iso file kan vinden.
Voor mij is linux totaal nieuw en durf niet al te veel te proberen,
« Laatst bewerkt op: 2009/07/29, 08:30:19 door Ron »

Offline Bobbie

  • Lid
Re: probeer te installeren met Wubi, wordt afgebroken
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/25, 08:27:05 »
Goedemorgen en welkom op het forum, ik kan je begrijpen dat het eng is,zomaar een ander systeem op je computer en alles is nog zo onbekent, dus een aanrader is om eerst goed in te lezen voor je zomaar iets doet, zoals op deze site van Pjort  http://sites.google.com/site/computertip/installeren
Met Wubi installeren is er de ervaring dat er veel foutmeldingen zijn en wordt ook ten sterkste afgeraden, dus kan je heb beste deze weer verwijderen.
de beste optie is om Ubuntu naast windows te installeren.
Ten eerste is het altijd goed om altijd een backup te maken van je belangrijkste bestanden voor dat iets gaat installeren, gewoonlijk ook wel.
Kijk ook of je een recover cd/installatie cd hebt van windows, wil je weer terug gaan naar windows heb die nodig, want je opstart bestand aan het begin van je harde schijf wordt verandert, wanneer je ubuntu ernaast in zet.
Maak eventueel gebruik van de zoekfunctie van het forum, om eerst informatie te vergaren voordat je gaat installeren.
Het installeren op zich is niet zo moeilijk en loop je tegen probleempjes aan, daar is het forum voor
« Laatst bewerkt op: 2009/07/25, 08:30:05 door Bobbie »
Handige tips voor beginners: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/

Offline Joshua822

  • Lid
Re: probeer te installeren met Wubi, wordt afgebroken
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/25, 10:09:08 »
Heb je wel verwezen naar het gedownloade bestand ? Of heb je een officiële CD in je laptop geplaatst, terwijl Windows aanstond ?

Bij een gewoon gedownload bestand moet je Wubi hier wel naar verwijzen.

Maar probeer in ieder geval gewoon eens Ubuntu echt te installeren via Pjotr's handleiding, Bobbie gaf je hier een link naartoe. Want Wubi werkt niet optimaal.

sico

  • Gast
Re: probeer te installeren met Wubi, wordt afgebroken
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/25, 17:16:41 »
dank jullie wel, ga het vannacht proberen tijdens de nachtdienst. kom nu net uit mijn bed dus de kids willen nu wat aandacht.

mvr.gr. Sico

sico

  • Gast
Re: probeer te installeren met Wubi, wordt afgebroken
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/28, 23:05:07 »
super, het is eindelijk gelukt; moest de HD ook nog opnieuw indelen want deze had al 4 partities.

hartelijk dank voor de tips.


gr. Sico

Offline Bobbie

  • Lid
Re: probeer te installeren met Wubi, wordt afgebroken
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/29, 08:15:43 »
Graag gedaan

gr