Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: spellingscontrole OSS  (gelezen 619 keer)

Hendrikdegraaf

  • Gast
spellingscontrole OSS
« Gepost op: 2008/03/07, 11:54:15 »
Hallo,

Ik zit momenteel in een soort overgangsfase tussen Windows en Ubuntu. Ik moet zeggen dat ik Ubuntu met de meeste dingen net zo goed, of zelfs beter dan Vista vind. Er blijft natuurlijk altijd iets te zeuren, zoals slaapstand die niet werkt met mijn hardware (toch eigenlijk onmisbaar vind ik) en spellingscontrole. Over die slaapstand heb ik al eens eerder iets gepost waaruit bleek dat dit een onvolkomenheid is in de linux kernel, waar moeilijk iets aan kan worden gedaan. Misschien is er wel iets aan mijn spellingscontrole-problemen gedaan worden:

1. In Open Office heb ik spellingscontrole wel aangezet (>extra>opties>taalinstellingen>linguïstiek>"spelling controleren tijdens typen"), maar er wordt niks onderstreept. Hoe kan dat?

2. In firefox/thunderbird (ik vind het trouwens super om een browser met spellingscontrole te hebben!) heb ik wel een woordenboek geïnstalleerd, maar ik heb het idee dat dit toch van veel mindere kwaliteit is dan het MS Office woordenboek: veel gekoppelde woorden worden niet herkend, zoals vijverplant, en het aantal woorden dat überhaupt bekend is, lijkt me gewoon een stuk lager. Toen ik het woordenboek installeerde zag ik dat er drie varianten voor de Nederlandse taal waren. Wellicht heb ik de verkeerde gekozen.... Welke is het beste?

Alvast bedankt,
Hendrik

spellingscontrole OSS
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/07, 13:26:21 »
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Hendrikdegraaf

  • Gast
spellingscontrole OSS
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/10, 13:45:42 »
Bedankt Laacque: ik heb het nu werkend. Ik vond het alleen raar dat ik geen Brits-Engelse woordenlijst kon vinden. Dan maar Amerikaans gekozen.

Groetjes,
Hendrik