Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Samsung YP-U3j media player wordt niet herkend.  (gelezen 7958 keer)

WLSRL

  • Gast
Samsung YP-U3j media player wordt niet herkend.
« Gepost op: 2007/09/09, 17:25:16 »
Zopas een Samsung media player gekocht.  Ik heb deze aangsloten op mijn Ubuntu 7.04 maar deze wordt nog niet herkend.
Zijn er reeds andere gebruikers die ook al over dergelijke player beschikken en mij misschien kunnen verder helpen?
Alvast bedankt.

tuxido_devito

  • Gast
Samsung YP-U3j media player wordt niet herkend.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/09, 18:56:09 »
ik heb ook een mp3 speler van samsung ook yp ding, (exacte model weet ik niet) maar die werkt gewoon. op edgy had ik trouwens ook een keer zo'n probleem omdat de hal deamon niet meer werkte...

Samsung YP-U3j media player wordt niet herkend.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/10, 23:25:52 »
De U2-spelers werken wel, de U3 spelers niet. Dat komt omdat ze MTP gebruiken. Dat is het media transfer protocol (als ik mij niet vergis).

Ik heb zelf twee avonden doorgebracht met het zoeken naar een oplossing. Uiteindelijk kan je de mp3-speler enkel gebruiken met Amarok en met gnomead2. Ik gebruik zelf gnomead2 omdat ik geen zin heb om een heleboel KDE-gedoe te installeren dat ik eigenlijk niet nodig heb.

Heel wat info vind je op deze link: http://forum.ubuntu-fr.org/viewtopic.php?id=136357

Rechtstreeks gebruiken in Rhythmbox is niet mogelijk.

De player werkt prima, maar de muziek erop krijgen is een hel. Zelfs de windows software die ze erbij leveren hangt met haken en ogen aan elkaar.

WLSRL

  • Gast
Samsung YP-U3j media player wordt niet herkend.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/14, 14:28:18 »
Is al een tijdje terug dat ik me met deze speler heb kunnen bezig houden (steeds in gebruik op het ogenblik dat ik kan testen).
Jammergenoeg krijg ik nog steeds geen music op de stick en heb ik ook reeds de aanpassingen via de link uitgevoerd.
Blijkbaar zou de komende release 7.10 hier wel voor de nodige ondersteuning zorgen.
Gezien we nu maar een paar dagen verwijderd zijn van de upgrade, zal ik dit de komende weken wel terug proberen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

WLSRL

  • Gast
Samsung YP-U3j media player wordt niet herkend.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/11, 20:12:28 »
Uiteindelijk heb ik mijn Samsung YP-U3J kunnen voorzien van de nodige bestanden.

Ik heb het volgende uitgevoerd onder Ubuntu 7.10:

Ga na of volgende pakketten geïnstalleerd zijn:

udev
usbutils
libmtp6

Indien dit ok is ben je nog 1 stap verwijderd van het uploaden van bestanden, nl de installatie van gnomad2 zoals Marc al eens heeft aangehaald.
Voila plug je mp3 speler in een usb slot en klaar is kees.
De Rhythmbox Music Player herkent de speler helaas nog niet.

Marc heeft me al een eerste stap laten zetten naar de franse ubuntu forums (frans is helaas niet mijn sterkste kant maar het is toch zeker de moeite waard geweest).
Dit is nog een extra link met info die zeker ook nog bijkomende uitleg heeft bij de vorige link.

http://forum.ubuntu-fr.org/viewtopic.php?pid=1080440#p1080440

Voor oudere versie van ubuntu heb ik dit kort als volgt proberen samen te vatten:

Controleer of volgende pakketten geïnstalleerd zijn via de Synaptic Package manager:

udev
usbutils
libmtp5

Sluit de mp3 speler aan op een vrije USB Poort.

Open een Terminal en voer de volgende opdracht uit:

   lsusb

Wanneer je mp3 speler herkent wordt zal je een volgende regel bekomen:

ronny@PCDESKTOP:~$ lsusb
Bus 004 Device 010: ID 04e8:507d Samsung Electronics Co., Ltd

Het is nu van groot belang dat je de ID gegevens van je speler onthoud.

Verwijder nu de MP3 speler!!!

We gaan nu de speler toevoegen aan het volgende bestand:

   /etc/udev/rules.d/libmtp.rules

Open dit bestand in een terminal.
Hiervoor voer je de volgende opdrachten uit:

   su
   gedit /etc/udev/rules.d/libmtp.rules

Voeg nu op het einde van het bestand de volgende 2 regels toe:

# Samsung YP-U3 (YP-U3)
SYSFS{idVendor}=="04e8", SYSFS{idProduct}=="507d", SYMLINK+="libmtp-%k", MODE="666"

Bewaar dit bestand en sluit af.

Herstart nu de udev via de volgende opdracht:

   sudo /etc/init.d/udev restart

Connecteer je MP3 speler.

Als laatste stap installeer je nu het programma GNOMAD2.
Deze software herkend direct de MP3 speler en heeft ogenblikkelijk de inhoud weer.

Re: Samsung YP-U3j media player wordt niet herkend.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/05, 16:41:13 »
Hey hey :D

Nog even een kleine aanvulling van mijn kant.
Ik heb deze kleine samenvatting uitgevoerd in Ubuntu 8.10 en,
kan met een brede glimlach melden dat ook mijn Samsung spelertje fijn met mijn box praat :D

Dank aan WLSRL
Ubuntu 10.10 (maverick)
Kernel Linux 2.6.35-28-generic
Gnome 2.32.0

Dell Dimension
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00Ghz

Offline akropmans

  • Lid
Re: Samsung YP-U3j media player wordt niet herkend.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/13, 19:57:31 »
Nog 1 ding :) binnen 1 seconde.
Bewerken --> Plugins --> Vinkje zetten bij de mtp plugin. En Voila! Het werkt :)

In Rythmbox op Ubuntu 8.04 :)

Re: Samsung YP-U3j media player wordt niet herkend.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/26, 11:27:45 »
hey, ik zit in 9.04, met een samsung yp-u3, en ik heb gedaan wat er stond: die pakketten gezocht, en geinstalleerd, en gnomad2 ook. alleen kon ik het pakket libmtp6 niet vinden, wel libmtp8.
nu heb ik de speler er ingestopt, en gnomad opgestart, maar die zegt: geen jukeboxen gevonden op de usb-bus.

dus... help?

:edit: ik dacht, ik probeer de ingewikkelde tutorial ook even, maar hij kent het commando isusb niet :s
« Laatst bewerkt op: 2009/07/26, 11:31:10 door colapunk »

Re: Samsung YP-U3j media player wordt niet herkend.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/28, 18:45:38 »
Het juiste commando is lsusb. Dat geeft een overzicht van de verbonden usb-apparaten.

Rhythmbox heeft nu een plugin voor MTP, die zou het moeten doen. Heel het gedoe zoals in vorige berichten beschreven is volgens mij niet meer actueel.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/28, 18:47:18 door Marc Duval »

Re: Samsung YP-U3j media player wordt niet herkend.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/28, 21:25:49 »
maar kun je dan in rythmbox de muziek overzetten?
(het is dus de mp3 van een vriendin, ik ben aan het checken of dat werkt, zodat ik haar laptop kan infecteren met ubuntu  :evil:)

Re: Samsung YP-U3j media player wordt niet herkend.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/07/31, 21:34:23 »
Bij mij wel, al gebeuren er soms vreemde dingen met de namen van de liedjes die ineens in het koreaans op de mp3-speler getoond worden.

Probeer het eerste even uit op een andere ubuntu-pc alvorens je "infecteert" :-)